2023-05-21, 20:14
Medlem
fluke12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Den är uppbyggd igen sedan länge.
Vägbron ja! Och inte för länge sen, 23/2 släpptes biltrafiken på. järnvägsbron är fortfarande utslagen
Senast redigerad av fluke12 2023-05-21 kl. 20:17.
Citera
2023-05-21, 20:16
Medlem
Citat:
Alla på G7 mötet vet att zelundski ljuger som en häst travar.
Nu behöver de som tur är inte bry sig så mycket om vad Zelensky säger. De ser var som händer på marken och hur Ryssland utvecklas, deras egna spioner rapporterar så klart också vad som händer i Kreml.

Deras simulering och beräkningar visar utan tvekan att ytterligare stöd till Ukraina är extremt lönsamt.
Citera
2023-05-21, 20:16
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rouen
Och när blev du expert på rysk missilteknik? Patriot har ju redan prickat dessa wunderwaffen.

Om Patriot i Kiev slogs ut borde ryssarna följt upp med massiva attacker efterföljande nätter då Kiev skulle ha haft betydligt mindre LV.

De massiva attackerna har uteblivit för då hade de ryska lögnarna dragit ner byxorna på sig själva. Patriot har inte slagits ut, inte ens en enhet har skadats. Ryssarna gjorde ett sofistikerat försök att slå ut Patriot men det slutade med fiasko. Patriot vann och ryssarnas wunderwaffen förlorade.

Intervju med Thomas C. Theiner där han tar upp vad som hände.

“Killjoy killers”. Patriots prove that Kinzhal missiles are an overrated piece of junk
https://youtu.be/1IDWhSHgS-U?t=186
Citera
2023-05-21, 20:19
Medlem
fluke12s avatar
Citat:
Ska dom vapnen ställas i samma lagerhus som leopardtanksen tro?
Det ställs givetvis inga västvapen i några lagerhus. De är ju redan på plats i de områden där offensiverna ska dra igång.
Citera
2023-05-21, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gorbag
Nu behöver de som tur är inte bry sig så mycket om vad Zelensky säger. De ser var som händer på marken och hur Ryssland utvecklas, deras egna spioner rapporterar så klart också vad som händer i Kreml.

Deras simulering och beräkningar visar utan tvekan att ytterligare stöd till Ukraina är extremt lönsamt.
Japp..dom är livrädda att kriget skall sprida sig.
Citera
2023-05-21, 20:21
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Kinzai ändrar kurs random under sin resa.
Kommer den inte från det håll det förväntas om så har patriot batteriet inte tid att rikta om sig.

Nej, nej, nej.

De Kinzhal 47M2 som ryssarna har avskjutit mot ukrainska mål, varvid ett flertal också skjutits ned av ukrainskt lv, kan INTE ändra kurs alls. Det är BALLISTISK robot där ett flygplan - Mig-31K - används som plattform.

Säg efter mig: "De Kinzhalrobotar, som ryssarna hittills använt sig av, kan INTE ändra kurs under gång eftersom de INTE är vare sig GLIDFARKOSTER eller försedda med SCRAMJET. Jag heter SNAUZZER och har haft fel tidigare, men nu vet jag bättre, eftersom jag har blivit upplyst!"
Citera
2023-05-21, 20:23
Medlem
qwerty-66s avatar
Kul! Ryzzk tornflygning i en byggnad:-) Tornet ligger 20 meter bort o byggnadens tak saknas.

https://youtu.be/TmtFukg-E7o
Citera
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Den är uppbyggd igen sedan länge.

Sedan länge var att ta i.

Järnvägsbron öppnades för (fullständig) trafik helt nyligen (2 veckor sedan):

Citat:
On 8 October 2022, an explosion occurred on the roadway leading from Russia to Crimea, causing parts of the road bridge to collapse and starting a large fire on the rail bridge. The road bridge was fully opened again to traffic on 23 February 2023 and the railway part of the bridge on 5 May.

https://en.wikipedia.org/wiki/Crimean_Bridge
Citat:
The Crimean Bridge’s second railway track reopened to traffic on May 5, according to the Kremlin website.

https://meduza.io/en/news/2023/05/05/crimean-bridge-fully-reopens-to-railway-traffic-following-last-year-s-explosion
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluke12
Det ställs givetvis inga västvapen i några lagerhus. De är ju redan på plats i de områden där offensiverna ska dra igång.
Om dom inte kan ta bachmut med 20 000 invånare..vad ska ukraina ge sig på istället.
Varför skänkte dom bachmut till putin , som kan ge stor pr till honom.
Obegripligt.
Citera
2023-05-21, 20:27
Medlem
fluke12s avatar
Citat:
Om dom inte kan ta bachmut med 20 000 invånare..vad ska ukraina ge sig på istället.
Varför skänkte dom bachmut till putin , som kan ge stor pr till honom.
Obegripligt.
Du verkar ha missat att Ukraina använt Bakhmut som en köttkvarn där man dödat 100000 ryssar.

Nu har ju ryssarna helt skjutit sönder staden och den är att betrakta som en värdelös grushög.

Att en plattjordare tycker att det är bra PR för Putin är det nog ingen som bryr sig om
Citera
2023-05-21, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Nej, nej, nej.

De Kinzhal 47M2 som ryssarna har avskjutit mot ukrainska mål, varvid ett flertal också skjutits ned av ukrainskt lv, kan INTE ändra kurs alls. Det är BALLISTISK robot där ett flygplan - Mig-31K - används som plattform.

Säg efter mig: "De Kinzhalrobotar, som ryssarna hittills använt sig av, kan INTE ändra kurs under gång eftersom de INTE är vare sig GLIDFARKOSTER eller försedda med SCRAMJET. Jag heter SNAUZZER och har haft fel tidigare, men nu vet jag bättre, eftersom jag har blivit upplyst!"
Idiot...har du hört talas om smarta bomber som styrs till målet till ex.. har funnits i decennium...läs på din pappskalle
Citera
2023-05-21, 20:29
Medlem
Reimers avatar
Ledningen för militären i Ukraina gör sitt jobb, besöker de som verkligen gör jobbet längst ute i frontlinjen.

Citat:
Colonel General Oleksandr Syrskyi: "Bakhmut direction. I visited our soldiers and commanders on the front line. He thanked and honored the soldiers of the 3rd Brigade, 5th Brigade, 30th Brigade, 56th Brigade, 93rd Brigade, who are destroying the enemy every day. Defense forces continue offensive actions on the flanks near Bakhmut. Despite the fact that we now control the outskirts of the city, the importance of its defense remains. In the future, this will give us the opportunity to enter the city when the operational situation at the front changes. Together with our commanders, we planned our actions and further strategy in detail. The defense operation continues. We have to destroy the enemy. Glory to Ukraine!"

https://twitter.com/DenesTorteli/status/1660326273288110083
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in