Jag tycker att programmet varit så tråkigt i år. Detta att de sitter och bestämmer vem de ska rösta ut TILLSAMMANS med den de ska rösta ut är ju så löjligt så jag spyr.
Önskar att reglerna kan ändras till nästa år
man kan iallafall inte beskylla dig för klarsynt!
Att du dessutom nu skriver det beror på hennes cancer? Lägg ner!
Så skönt hon är ute
Att en 24 årig tjej åker ut före 2 tanter i en fysiskt gren kan mycket väl ha att göra med att hon har fått sina magmuskler uppsprättade pga cancer. Har du missat hennes ärr tvärs över hela magen?
Men det där är egentilgen skitsamma. Alla har sina "svagheter", det är vad det är. Pernilla blev ju biten av en tusenfoting förr och förlorade ändå inte
Jag tycket bara att det var en sak som vad värd att nämnas i en diskussion där nån beskrev hur bra hon mådde av att se hennes sorg och var tvungen att spola om och om igen för att se det och njuta fler gånger. Tror Carros sorg kan ha varit just för att hon insåg hur svag hon fortfarande är efter sina operationer. Det var synd att se det hos en så ung människa (och då är jag ett svin).
Är man en person som är ute efter att måla upp sig som "god" genom att peka ut hur mycket hon njöt av att se nån annans sorg så får man också stå ut att nån pekar ut ironin i det hela.
Jag kanske inte är så "klarsynt" enligt dig, men jag försöker faktiskt se varje situation i sig utan att blanda in vad jag tycker om människorna annars, och det tycker jag klarar bättre än nån annan här inne. Jag har både sagt negativa saker om de jag tycker om och positiva saker om de jag inte tycker om, beroende på situation.
Det är mer än vad man kan säga om de flesta här inne, håller man på nån så är den bäst i alla lägen oavsett hur löjlig och självklar situationen är. sjukt fascinerande att se.
Senast redigerad av Insynsrapportering 2023-05-21 kl. 16:18.
Oskar har flera gånger nämnt Sophie som ett hot och han vågade t o m nämna som ett förslag att de skulle lägga rösterna på henne.
Han sitter t o m med en extraröst och ÄNDÅ kan de inte gå samman och försöka få bort henne.
Istället väljer man Elin som, till skillnad från spelare som Marcus och Erik, inte väljer någon jämnstark och spelar rättvist utan tar ut en svagare motståndare.
Resultatet är att man får bort Camilla som inte var något hot mot Oskar och övriga i tävlingarna ändå.
Inte vidare begåvat... Ja, hade man röstat på Sophie så hade väl även hon valt Camilla eller Pernilla att duellera mot men man hade ändå tagit chansen att försöka få bort henne.
Sophies rädsla och manipulation för att undvika utröstning var också äckligt att bevittna. Jag har börjat förakta henne på samma sätt som Chris.
Och Pernilla som som vanligt låter sin avundsjuka styra och röstar på Elin med motiveringen att hon fått sin "beskärda del av korv, karaoke, middagar och samtal hem" och "den roliga biten av Robinson".
Tror hon att Gränslandet var nåt slags paradis eller?
Karma slår till igen, denna gång mot Carro som rättvist nog åkte ut först. Hon har varit värdelös i tävlingarna och bara kommit lång genom att finna människor lika svaga som henne själv att liera sig med. Skitsnack tar en inte hela vägen fram utan lite måste man prestera rent fysiskt också.
Ska bli härligt att se allas besvikelse när Amanda är tillbaks.
I övrigt är jag rädd att den hala Chris tar hem alltihop tyvärr.
Elin hade ju kunnat välja Sophie till duell, men det var hon såklart för feg för. Hon hade inga problem dock med att rösta bort Marcus och t.om sabotera för honom i tävlingen dör att han var ett hot.
Det är inte svårare än att Oskar har integritet och värdesätter relationen med sina paktkompisar över allt annat. Även om han hade ”bytt sida” hade utfallet blivit det samma; Sophie hade vunnit över antingen Pernilla eller Camilla.
Oscars "paktkompisar" som hade röstat ut honom utan att tveka om han inte var immun. En stor jävla pussy det är vad han är. Elin hade kunnat välja Sophie till duell. Då hade det varit lite jämnare åtminstone.
Att en 24 årig tjej åker ut före 2 tanter i en fysiskt gren kan mycket väl ha att göra med att hon har fått sina magmuskler uppsprättade pga cancer. Har du missat hennes ärr tvärs över hela magen?
Men det där är egentilgen skitsamma. Alla har sina "svagheter", det är vad det är. Pernilla blev ju biten av en tusenfoting förr och förlorade ändå inte
Jag tycket bara att det var en sak som vad värd att nämnas i en diskussion där nån beskrev hur bra hon mådde av att se hennes sorg och var tvungen att spola om och om igen för att se det och njuta fler gånger. Tror Carros sorg kan ha varit just för att hon insåg hur svag hon fortfarande är efter sina operationer. Det var synd att se det hos en så ung människa (och då är jag ett svin). Är man en person som är ute efter att måla upp sig som "god" genom att peka ut hur mycket hon njöt av att se nån annans sorg så får man också stå ut att nån pekar ut ironin i det hela.
Jag kanske inte är så "klarsynt" enligt dig, men jag försöker faktiskt se varje situation i sig utan att blanda in vad jag tycker om människorna annars, och det tycker jag klarar bättre än nån annan här inne. Jag har både sagt negativa saker om de jag tycker om och positiva saker om de jag inte tycker om, beroende på situation.
Det är mer än vad man kan säga om de flesta här inne, håller man på nån så är den bäst i alla lägen oavsett hur löjlig och självklar situationen är. sjukt fascinerande att se.
Nu har jag sett förlusten igen och jag njuter fortfarande 🙂
Dina försök att få det till att jag njuter av hennes sorg är bara pinsamma. Självklart hade jag inte njutit av om hon verkligen haft sorg och visst är det fruktansvärt med hennes cancer. Men nu pratar vi om nöjet att se en av de misslyckade kaffetjejerna åka ut mot mer kompetenta deltagare. Om du tycker det är sorg att åka ur Robinson, så är det din åsikt. Jag ser det som besvikelse.
Nu har jag sett förlusten igen och jag njuter fortfarande 🙂
Dina försök att få det till att jag njuter av hennes sorg är bara pinsamma. Självklart hade jag inte njutit av om hon verkligen haft sorg och visst är det fruktansvärt med hennes cancer. Men nu pratar vi om nöjet att se en av de misslyckade kaffetjejerna åka ut mot mer kompetenta deltagare. Om du tycker det är sorg att åka ur Robinson, så är det din åsikt. Jag ser det som besvikelse.
Hon sa ju det själv att hon var mest ledsen att se hur svaga hennes magmuskler var. Hon nämnde även själv att om hon är så dålig i en sån tävling så har hon inget i final att göra. Det var uppenbart att det bara gjorde ont i henne att se hur hennes kropp inte fungerar så bra jämfört med de andra.
Du kan ju knappast ha missat det med alla gånger du har sett om.
Du tycker det är rätt åt henne för att hon har paktat helt enkelt.. Stå för det, det blir bara löjligt annars.
Jag tycker inte heller det är värsta grejen egentligen, hon är ung och har tid att återhämta sig.. Vem fan bry sig egentligen, värre saker har hänt i världen. Hon ska vara glad att hon har fått den vård hon har fått och klarat sig..
Du är säkert jätte god och normal också trotts att du sitter och kollar om och om på det där som en psykopat .. Vem fan bryr sig, folk måste få utlopp för de sidorna av sig själva också. Men kalla gärna det för vad det är Annars kommer en idiot som mig att komma och peka ut det. Är det inte det som är en del av leken här?
Mata inte Insynsrapportering, det enda det kontot gör är att försöka fixa Carros rykte på flashback.
Jag har inget emot Carro, har ingen aning om hur hon är som person (men har mina misstankar att jag kanske vet). Jag tror hon var mån om att försöka vara snäll på Robinson då hon sett på Robinson flera gånger tidigare och vet hur illa det kan bli efteråt om man beter sig som Shevin, La Familia osv..
Nog med Carro, finns intressantare personer i årets Robinson.
Senast redigerad av chaga 2023-05-21 kl. 17:41.
Mata inte Insynsrapportering, det enda det kontot gör är att försöka fixa Carros rykte på flashback.
Jag har inget emot Carro, har ingen aning om hur hon är som person (men har mina misstankar att jag kanske vet). Jag tror hon var mån om att försöka vara snäll på Robinson då hon sett på Robinson flera gånger tidigare och vet hur illa det kan bli efteråt om man beter sig som Shevin, La Familia osv..
Carro har vart kanon hela vägen, från första avsnittet tills ikväll. Fin tjej. Enklaste analysen jag gjort.
Jag tycket bara att det var en sak som vad värd att nämnas i en diskussion där nån beskrev hur bra hon mådde av att se hennes sorg och var tvungen att spola om och om igen för att se det och njuta fler gånger. Tror Carros sorg kan ha varit just för att hon insåg hur svag hon fortfarande är efter sina operationer. Det var synd att se det hos en så ung människa (och då är jag ett svin).
Är man en person som är ute efter att måla upp sig som "god" genom att peka ut hur mycket hon njöt av att se nån annans sorg så får man också stå ut att nån pekar ut ironin i det hela.
på riktigt? Det enda du gör i inlägg efter inlägg är ju att försvara Carros beteende, person och handlingar. Du verkar helt sakna självinsikt. Har du ställt dig frågan varför så många härinne är nöjda att hon åkte ut? Är det för vi alla är blinda och döva?
Hur långt tror ni Peter hade tagit sig om han inte blev tvungen att åka hem?
Jag tror hade hade åkt ut i någon tävling denna vecka som varit.
Med tanke på att han var äldst av alla så hade han nog inte klarat sig särskilt långt. Zeki däremot hade nog kunnat komma långt, åtminstone i de fysiska tävlingarna.
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
på riktigt? Det enda du gör i inlägg efter inlägg är ju att försvara Carros beteende, person och handlingar. Du verkar helt sakna självinsikt. Har du ställt dig frågan varför så många härinne är nöjda att hon åkte ut? Är det för vi alla är blinda och döva?
Haha vad fan, bara för att jag svarar folk så betyder det inte att jag bryr mig så jävla mycket.
Det var inte länge sen jag blev anklagad att ha som enda syfte att snacka skit om Amanda.
Då var det också mest för att jag har svårt att inte svara på inlägg från besatta människor..
Carro är helt klart en strateg, jag har nämnt flera gånger att hon säkert är "knepig" som människa på många sätt som vi inte har fått se. Men faktum är densamma: Hon har skött det snyggt och förutom att hon har stått bredvid nån som har kallat nån för "falsk fitta" (som det har tjatas sönder om härinne) så har jag inte sett mycket "ondska" i henne.
Och om hon är döljt det så tycker jag att har hon gjort det bra, det verkar uppenbarligen de flesta i Robinson tycka också.
Men med tanke på hennes "nära döden" upplevelse så tror jag mycket väl att hon har förstått att livet ska levas utan att vara elak mot sina medmänniskor.
Varför så många härinne har sina huvuden uppkörda i sina egna rövar och försvarar självupptagna människor som Amanda som fullständigt skiter i alla andra är antagligen för att många härinne relaterar mer till såna diagosmänniskor mer än "kaffe" Stockholms personer som verkar vara trygga i sig själva och visar tecken på intelligens. Att ni är en stor gäng upprörda byfånar (eller pojkflickor, eller vad ni nu är) med tända facklor betyder inte att ni har rätt.
Det är fascinerande att se hur hon kan vara omtyckt av så många där inne men lyckas provocera så många på fb.. Vad tror du att det betyder? Tänk efter lite nu..