2023-05-21, 16:36
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Ja det har du rett i. Men det kan kanskje hende at noen GM velger å ikke kaste sykkelen, for å få det til å se ut som at barnet har satt sykkelen fra seg.
I denne saken lå det en sykkelhjelm i sykkelens kurv. Det er synd hvis politiet ikke forsøker å finne sykkeleierens og foreldrenes navn ved å undersøke sykkelens rammenummer opp mot et register og at de ikke allerede har etterlyset dashcam-opptak i tilfelle dette er en kidnappingssak.
" efterlyser ejeren af den lille cykel," Kanskje eieren er et ganske lite barn, rundt ca 5 år?
En sporhund kunne kanskje ha pekt ut i hvilken retning sykkeleieren har bevegd seg bort fra sykkelen, dersom sporhunden først hadde fått lukte inni sykkelhjelmen?
Ja, I såna fall är det absolut relevant, jag håller med. Det gäller att tänka brett då varje enskild dåre har en egen personlighet, IQ, störning, erfarenhet osv.

Det som får mig att rysa ang F är att det är ren röta att det stod en bil med dashcam, att den öht hade en, och att den var parkerad i rätt riktning.

De hade nog knappast hittat henne annars såpass långt bort, i en villa, i ett till synes normalt bostadsområde.

Det obehagliga med honom är också att han verkar planerat att först föra henne till industriområdet, för att sen i skydd av mörker föra henne vidare.
Då hade det väl behövs vägspärrar överallt, konstant uppsatta den dagen direkt vid lunch och framöver.
Tack och lov för att de hann dit i tid också, det är ju ovisst hur länge han tänkt förlusta sig.
Citera
2023-05-21, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, I såna fall är det absolut relevant, jag håller med. Det gäller att tänka brett då varje enskild dåre har en egen personlighet, IQ, störning, erfarenhet osv.

Det som får mig att rysa ang F är att det är ren röta att det stod en bil med dashcam, att den öht hade en, och att den var parkerad i rätt riktning.

De hade nog knappast hittat henne annars såpass långt bort, i en villa, i ett till synes normalt bostadsområde.

Det obehagliga med honom är också att han verkar planerat att först föra henne till industriområdet, för att sen i skydd av mörker föra henne vidare.
Då hade det väl behövs vägspärrar överallt, konstant uppsatta den dagen direkt vid lunch och framöver.
Tack och lov för att de hann dit i tid också, det är ju ovisst hur länge han tänkt förlusta sig.
Enig med deg.
"Nu skulle eftersøgningen dog være afblæst. TV2 Bornholm skriver nemlig, at ejeren til cyklen har meldt." https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/eftersoegning-afblaest-ejermand-til-barnecykel-melder-sig/9774708
Citera
2023-05-21, 17:01
Medlem
develis avatar
Citat:
Enig med deg.
"Nu skulle eftersøgningen dog være afblæst. TV2 Bornholm skriver nemlig, at ejeren til cyklen har meldt." https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/eftersoegning-afblaest-ejermand-til-barnecykel-melder-sig/9774708
Bortom cyklar kom jag att fundera kring följande.

Skulle inte förvåna mig om 2021 är en milstolpe, att han höjer insatsen och byter stil dvs börjar överväga en tryggare form av våldtäkter där han kan förlusta sig en längre tid med ett offer insynsskyddat.

Har som sagt funderat på om bilen blev inlöst under normala omständigheter.
Eller om han försöker klippa banden till det förflutna (Emilie) och gå på en annan nivå.

31 mars 2021 löstes bilen in av försäkringsbolag då den totalförstördes såvitt jag förstod.

Firade kanske sin 30-årsdag dagen innan med att börja på ny kula?

1 juli 2021 har han fått nycklarna till huset i Korsør.

Edit.
Nuvarande bil inregistrerades 14 april 2021, en svart Hyundai I20.

Totalt annan färg mot efterlyst Hyundai som var vit eller ljus enligt efterlysningen.

Edit 2.
Från 1 juli 2021 kanske han har installerat sig och förberett att kunna kvarhålla ett offer längre tid. Han lär väl ha haft i åtanke att familjen kan komma på besök.
Fanns nåt uthus på tomten erinrar jag mig av hans bilder på fb?
Finns det nån uppgift eller foto om vart F togs ut av ambulans?
Sen beskriver nån granne att han nyss varslat om att bygga staket runt tomten.

8 november 2022 sker överfallet på 15-åringen och han försöker släpa iväg henne.
Ansågs hon för kraftfull?
Drygt 5 månader senare tar han en späd 13-åring.
Senast redigerad av develi 2023-05-21 kl. 17:44.
Citera
2023-05-21, 17:18
Medlem
Citat:
Bortom cyklar kom jag att fundera kring följande.

Skulle inte förvåna mig om 2021 är en milstolpe, att han höjer insatsen och byter stil dvs börjar överväga en tryggare form av våldtäkter där han kan förlusta sig en längre tid med ett offer insynsskyddat.

Har som sagt funderat på om bilen blev inlöst under normala omständigheter.
Eller om han försöker klippa banden till det förflutna (Emilie) och gå på en annan nivå.

31 mars 2021 löstes bilen in av försäkringsbolag då den totalförstördes såvitt jag förstod.

Firade kanske sin 30-års dag dagen innan med att börja på ny kula?

1 juli 2021 har han fått nycklarna till huset i Korsør.
Det kan hende at det er slik som det du skrev om milstolpe. Og da han flyttet inn i det huset i Korsør hadde han helt andre muligheter enn da han bodde i leilighet: bl.a. mindre innsyn (hekker og eventuelt annen beplantning) og færre naboer tett på på samme måte som i en leilighet (som kan se og høre), mulighet for å bygge spesial-rom (f.eks lydtett rom).

Innløsning av bilen: Jeg er usikker på om den var kollisjonsskadet. Noen skrev (på forum, og ikke i avisartikkel) at bilen var påkjørt bakfra. Hvis dette stemmer: En sjåfør kan jo forårsake en slik påkjørsel med vilje.
Citat:
Edit.
Nuvarande bil inregistrerades 14 april 2021, en svart Hyundai I20.

Totalt annan färg mot efterlyst Hyundai som var vit eller ljus enligt efterlysningen.
Mange har en favorittfarge på sine biler. Kanskje svart er hans eventuelle favorittfarge, og kanskje han valgte hvit/lys bil i 2016 av en spesiell grunn (som feks at han eventuelt hadde planlagt at en uskyldig skulle bli mistenkt og han eventuelt hadde falske skilter på bilen som skulle peke mot den uskyldige bileieren?)?
Senast redigerad av z-z-z 2023-05-21 kl. 17:23.
Citera
2023-05-21, 17:24
Medlem
develis avatar
Citat:
Det kan hende at det er slik som det du skrev om milstolpe. Og da han flyttet inn i det huset i Korsør hadde han helt andre muligheter enn da han bodde i leilighet: bl.a. mindre innsyn (hekker og eventuelt annen beplantning) og færre naboer tett på på samme måte som i en leilighet (som kan se og høre), mulighet for å bygge spesial-rom (f.eks lydtett rom).

Innløsning av bilen: Jeg er usikker på om den var kollisjonsskadet. Noen skrev (på forum, og ikke i avisartikkel) at bilen var påkjørt bakfra. Hvis dette stemmer: En sjåfør kan jo forårsake en slik påkjørsel med vilje.
Läste också att den var påkörd bakifrån i nån artikel, troligen bt.
Ja, det torde väl inte vara det mest avancerade.
Frontskada hade väl varit mer riskabelt för egen del.

La en Edit till i förra inlägget.
Senast redigerad av develi 2023-05-21 kl. 17:27.
Citera
2023-05-21, 17:27
Medlem
develis avatar
Citat:
Mange har en favorittfarge på sine biler. Kanskje svart er hans eventuelle favorittfarge, og kanskje han valgte hvit/lys bil i 2016 av en spesiell grunn (som feks at han eventuelt hadde planlagt at en uskyldig skulle bli mistenkt og han eventuelt hadde falske skilter på bilen som skulle peke mot den uskyldige bileieren?)?
Ja, och tvärtom kan en silvergrå ha varit en favvo, men kolsvart är väl mer lämpligt att åka i om de efterlyser en vit el ljus Hyundai tänkte jag.
Senast redigerad av develi 2023-05-21 kl. 17:46.
Citera
2023-05-21, 18:39
Medlem
Citat:
Ja, och tvärtom kan en silvergrå ha varit en favvo, men kolsvart är väl mer lämpligt att åka i om de efterlyser en vit el ljus Hyundai tänkte jag.
Ja, det kan ha vært slik som du skrev.
Hvor lang tid tror du at det går før det blir rettssak hvis MGM blir tiltalt i EM-saken?
Citera
2023-05-21, 18:50
Medlem
Citat:
Det där analyserades på reddit och slutade med att det var en parkering nån annanstans om jag inte missminner mig.

Du har ret. Vi kan utesluta at foto maj 2021 er fra Regnemarks Bakke. Det er snarare ved Korsør Station.
Jag hittet skriveriet på Reddit. Der skrives, at man kan se ett skepp i spegelbilden av bilen. Därför er det snarare en P-plats ved Korsør Station, där hamnen ligger bakom.
Citera
2023-05-21, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skaebne
Du har ret. Vi kan utesluta at foto maj 2021 er fra Regnemarks Bakke. Det er snarare ved Korsør Station.
Jag hittet skriveriet på Reddit. Der skrives, at man kan se ett skepp i spegelbilden av bilen. Därför er det snarare en P-plats ved Korsør Station, där hamnen ligger bakom.
Takk for informasjon Er MGMs bil på det bildet, og er det i så fall eventuelt hans svarte Hyundai I20?
Citera
2023-05-21, 18:56
Medlem
develis avatar
Citat:
Citat:
"Korsørmanden ejede den sølvgrå Hyundai fra 2016 og frem til 2021, hvor den blev totalskadet. Ifølge B.T.s oplysninger blev bilen påkørt bagfra og gennem Gjensidige Forsikring solgt til en autoophugger i Danmark."
https://www.bt.dk/krimi/uopklaret-emilie-meng-drab-politiet-beslaglaegger-bil-i-udlandet
Den såldes som sagt vidare till Slovakien och registrerades där i sept 2021.
Det hade nog inte PW tänkt sig.
Citat:
Hvor lang tid tror du at det går før det blir rettssak hvis MGM blir tiltalt i EM-saken?
Nämnda bil skulle ju ta en halv evighet att undersöka så den tar väl tid i anspråk.
Tömma data ang PC hemma och mobil tar väl inte lång tid, verkar som det är gjort.

De söker väl allt i bilen kanske - kördata (digitalt), biologiska spår, fibrer.
Skulle tippa de monterar ner den i partiklar..
Alltså minutiöst kontroll då det gått så många år och behöver granska alla skrymslen och vrår.

Husrannsakan villa förefaller klar. Kanske de begär tillstånd för husrannsakan ang Roskilde och Slagelse. Det var ju aktuellt på den tiden.
Mer problematiskt dock om det bor andra där nu och inte bara att kliva in och vränga upp golvlister.
Arbetsplatser osv.

De verkar fortfarande leta efter själva BP sett till häktningsförhandling.
Överfallsplats kan de kanske ha mer konkret som jag nämnde (Klivers uttalande).
Senast redigerad av develi 2023-05-21 kl. 19:04.
Citera
2023-05-21, 19:00
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skaebne
Ok. Ja det var nåt jag erinrade mig jag såg där då jag tittade på Kodakhuset och ev koppling till PW.
Citera
2023-05-21, 19:27
Medlem
develis avatar
Citat:
Det kan hende at det er slik som det du skrev om milstolpe.
Ja, jag tror det är det. Att han ämnar ändra sig från att han han fyller 30 år - en sorts nystart.
Att han vill sopa igen både spår och sitt förflutna och gör ett patetiskt försök i det yttre.
Bort med suspekt ljus Hyundai. In med nåt som är tvärtemot och inte uppmärksammat i hela Danmark.
Bort med lägenhet i Slagelse. In i en villa.

Han själv är dock kvar i centrum.

Det är till och med möjligt att han tänkt lägga ner (vilket dock inte en psykopat skulle bry sig om) men är så pervers (och störd av nån annan anledning) att han inte kan motstå och börjar fantisera i samma banor (signature/calling card som jag nämnt).
Då vill han göra det lite säkrare, det perfekta brottet. Både äta kakan och ha den kvar.
Han är garanterat störd och då får man väl försöka fundera i störda termer men på bas av kriminologi. 😂
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in