2023-05-21, 10:54
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Hur många bilder har du sett på MH som får dig att bestämma att de ser hårda/kalla ut?

Många. På hennes sociala media.
Citera
2023-05-21, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PlanBoksBok
Ja vilket helvete familjen måste haft i ett halvår. Och kommer ha livet ut.

Om, båda är skyldiga, ska det bli kännbara straff.

Ja de kommer bära stor sorg i hela sitt liv

De föräldrar som jag känner som har förlorat ett barn som då varit 3-4 år äldre än Tove
har aldrig blivit som de va tidigare
Det har slocknat en bit livsglädje i dem

Både J och M är skyldiga och bör ha sitt straff för mord
Under ca 45 min befinner sig 3 tjejer i en bostad
2 lever och en dog
blev mördad under de 45 min
Sen sitter M och J tysta i flera veckor utan samvete och empati och respekt för Toves anhöriga
Kör sen med lögner

Medans T kropp ligger där i skogen och
blir angripen av djur och familjen håller på att gå sönder av oro

Jag bara undrar hur du tänker när du försvarar M med att leta små löjliga detaljer som ljud och minuter m. m och lägger skuld på polis och rättsväsendet att de gjort ett dåligt jobb och att se J ondska men blunda för M gärningar

Så iskallt som dessa båda tjejer har beteet sig
så finns det inget försvar för någon av dem över vad de gjort
Citera
2023-05-21, 11:01
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ja tänk om vi är det,alla tre. Försvarsadvokater. Men du vill såklart att det döms enligt folkdomstolen. Baserat på hur mycket man ljuger, dina åsikter etc etc. I stället för lagar regler o sunt förnuft. En åtalad kan se ut hur som helst. Hur ser du ut? Och försvarsadvokater är av ondo? Förstår jag dig rätt?

Försvarsadvokater bryr sig inte om ifall någon är skyldig. Deras jobb är att försvara sin klient. Som ni tre. Ni bryr er inte om ifall MH är en mördare. Ni har fullt upp med att göra henne till ett offer som det är så synd om. En kränkning mot T och hennes anhöriga.
Citera
2023-05-21, 11:10
Medlem
Gold94s avatar
Citat:
Att försöka påklistra mig att vara ett Maja-fan bevisar bara Hur korkad du är.

Varför är jag ett majafan för att jag är kritisk till tingsrättsdomen ??????

Jag har skrivit det förut. DET SPELAR INGEN ROLL VEM SOM ÄR ÅTALAD. DET KUNDE VARIT DU, MIN VÄRSTA FIENDE ELLER DONALD TRUMP. Förstår du inte???

Du behöver inte skrika med stora bokstäver.
Nej det kan inte ha varit jag eller vem som helst; som kan mörda någon
Det här handlar om två sjuka personer som har ljugit i flera månader!

Varför är du kritisk till tingsrättsdomen?
Senast redigerad av Gold94 2023-05-21 kl. 11:20.
Citera
2023-05-21, 11:34
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Försvarsadvokater bryr sig inte om ifall någon är skyldig. Deras jobb är att försvara sin klient. Som ni tre. Ni bryr er inte om ifall MH är en mördare. Ni har fullt upp med att göra henne till ett offer som det är så synd om. En kränkning mot T och hennes anhöriga.
Då är vi väl inte försvarsadvokater eftersom vi anser att M ska dömas OM hon är skyldig.
Citera
2023-05-21, 11:43
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Då är vi väl inte försvarsadvokater eftersom vi anser att M ska dömas OM hon är skyldig.

Du och Nötis försvarar henne som om hon vore er egen dotter.

"See no evil, hear no evil, speak no evil".
Citera
2023-05-21, 12:01
Medlem
PlanBoksBoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hinseberg
Tvärtom då? Kan du bevisa att hon inte var det? Tror inte att vi kan göra det eller motsatsen. I det här fallet är det just bevisen som är det svåra oavsett vad vi här tycker och tänker och på vilken sida vi står.

Vi kan spekulera hur mycket som helst. Det är rätten som dömer.

Självklart ska vi spekulera och säga vad vi tror har hänt. Och alla har vi rätten till vår egen åsikt.

Jag behöver inte bevisa något alls.
Det är åklagaren som har hundra % bevisbörda.
Inte heller de åtalade behöver bevisa att dom talar sanning. En åtalad kan ljuga hur mycket som helst.
Citera
2023-05-21, 12:02
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hinseberg
Tvärtom då? Kan du bevisa att hon inte var det? Tror inte att vi kan göra det eller motsatsen. I det här fallet är det just bevisen som är det svåra oavsett vad vi här tycker och tänker och på vilken sida vi står.

Vi kan spekulera hur mycket som helst. Det är rätten som dömer.
Precis stämmer det att "utbyte" skedde genom stängsel på Hinseberg ?
Hur lockar kvinnor så konstiga män till sig när de begått så grova brott ?

Exempelvis JJ hon är ju inte någon felaktig personlighet och troligen yrkeskriminell ?
MH är inte den som behövs säga till att: "Aja baja sådär får man inte göra."
Citera
2023-05-21, 12:07
Medlem
PlanBoksBoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gold94
Du behöver inte skrika med stora bokstäver.
Nej det kan inte ha varit jag eller vem som helst; som kan mörda någon
Det här handlar om två sjuka personer som har ljugit i flera månader!

Varför är du kritisk till tingsrättsdomen?

Oj. Det går inte in.

Om du tycker att jag skriker med stora bokstäver här, kan du föreställa dig hur högt ring klockan lät när grannen ringde på...........
Citera
2023-05-21, 12:13
Medlem
Båda dessa är en fara för samhället, i samhället. De ska inte plockas bort för en lång tid utan för alltid.
De har en störning som inte går att fixa pekar allt på.

De framställer sig olika för att de har olika taktik att ta sig fram i livet.
M har kommit långt på att trilla omkring i offerkofta och vara skenhelig.
J har valt att sätta sig på människor.

Båda har använt härskarteknik fast i olika form vilket får dem att framstå som olika störda. Det är min uppfattning iallafall.
De är i grund och botten väldigt lika.
Så länge de har ett gemensamt intresse är de vänner.

Det skulle inte alls förvåna mig om de blir "fiender" efter detta. Nu är ju det gemensamma intresset ur världen och det handlar återigen om enskildas överlevnad efter. De kommer inte hjälpas åt lika väl med det utan dra varandra i smuts inför andra för att framställa sig själv som bättre. På anstalt kommer de dra rövarhistorier för att få den andra att verka mer skyldig och drivande. Hetsa andra emot den.

Jag tror att M utnyttjat att J inte låter sig sättas på och hetsat henne emot T sedan har hon kunnat luta sig tillbaka. Det skulle inte förvåna mig om hon inte ens var i rummet under dödsstöten.

Idioter som detta brukar använda ett uns förvriden sanning och på så vis inte kunna helt överbevisa. Ett korn sanning i en stor hög lögner så att säga.

M är fullt kapabel att döda men genom att använda andra.
J är också fullt kapabel att döda.
Alla är faktiskt inte det som någon påstår, inte utan att de står inför att försvara sitt eget eller sin familjs liv.

Det enda hot T kan ha utgjort emot dessa tjejer är ett hot emot deras inre frid. De hatade T. Det har enbart med tjejernas inre störning att göra att det kan leda till mord. Det var ingen olycka.

Givetvis så är detta ingenting jag VET utan bara min övertygelse efter att ha läst om dessa avskyvärda individer.
Citera
2023-05-21, 12:18
Medlem
PlanBoksBoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater

Se där. Du fattar ändå vad en försvarsadvokat är och deras uppgift.

Det kommer förmodligen aldrig att gå in i ditt huvud,hur många gånger jag än berättar för dig, jag kritiserar tingsrättsdomen och deras slutsatser, som enligt mig är för tunna för att döma någon till livstid.

Att du ens kan påstå att jag vill göra M till ett offer och vill fria henne,betyder bara att du inget förstår. Jag är uppriktigt ledsen för din skull.
Citera
2023-05-21, 12:32
Medlem
PlanBoksBoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Ja de kommer bära stor sorg i hela sitt liv

De föräldrar som jag känner som har förlorat ett barn som då varit 3-4 år äldre än Tove
har aldrig blivit som de va tidigare
Det har slocknat en bit livsglädje i dem

Både J och M är skyldiga och bör ha sitt straff för mord
Under ca 45 min befinner sig 3 tjejer i en bostad
2 lever och en dog
blev mördad under de 45 min
Sen sitter M och J tysta i flera veckor utan samvete och empati och respekt för Toves anhöriga
Kör sen med lögner

Medans T kropp ligger där i skogen och
blir angripen av djur och familjen håller på att gå sönder av oro

Jag bara undrar hur du tänker när du försvarar M med att leta små löjliga detaljer som ljud och minuter m. m och lägger skuld på polis och rättsväsendet att de gjort ett dåligt jobb och att se J ondska men blunda för M gärningar

Så iskallt som dessa båda tjejer har beteet sig
så finns det inget försvar för någon av dem över vad de gjort

Nä men på riktigt Anedin. På riktigt förstår du inte vad jag skriver.

Snälla, snälla, snälla. Jag försvarar inte M. Har aldrig gjort eller kommer att göra.

Att var kritisk och att inte hålla med/tycka att tingsrättsdomen är fel. Är inte samma sak som att försvara någon.

Jag förstår att du aldrig kommer ändra din inställning till vad jag än skriver.

Tror du har en kombination som många andra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in