2023-05-21, 09:17
Medlem
PlanBoksBoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Majas ögon är hårda och kalla. Är hon också en psykopat? Hon har valt att följa ondskan. Det är en sak om man inte vet bättre men M är fullt medveten om kampen mellan ont och gott. Ändå valde hon ondskan.

Man skulle inte vilja att du är nämndeman! Herregud
Citera
2023-05-21, 10:03
Medlem
Citat:
Majas ögon är hårda och kalla. Är hon också en psykopat? Hon har valt att följa ondskan. Det är en sak om man inte vet bättre men M är fullt medveten om kampen mellan ont och gott. Ändå valde hon ondskan.

Hur många bilder har du sett på MH som får dig att bestämma att de ser hårda/kalla ut?
Citera
2023-05-21, 10:04
Medlem
Gold94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlanBoksBok
Jag vet att många tjejer går på toaletten tillsammans. Företrädelsevis på restaurang. Men att mena att dessa 3 tjejer skulle varit inne i badrummet samtidigt. I ett badrum för att visa upp,vadå. En toastol ? Nja,tror inte det. Ingen spegel som man normalt samlar sig kring. Nja tror inte det. Och där skulle Johanna o Maja i samförstånd döda Tove. O Johanna hävdaar att det är när dom kom hem till henne runt 02.00. Nä tror inte det.

Åklagaren säger 02.30. Brottsutredarna tidigare än så. Tingsrätten går på grannens son som efter 6månader säger 02.40. Inte vad han berättar för de flesta media o det otal poddar han medverkat i.

Ingen av oss vet vad som hänt i lägenheten. Ingen. Inte åklagaren. Inte brottsutredarna. Och framförallt inte tingsrätten.

Men tingsrätten gör den förbryllande bedömningen att J pratar sanning om att M håller i Ts händer vid mordet.

I övrigt anser tingsrätten att J är en löngnerska. Så kan man inte resonera,bara för att det passar med andra indicier.

Jo vi vet att Tove stendog i lägenheten!!!
Det vet vi alla!
Citera
2023-05-21, 10:09
Medlem
Citat:
Att tycka att bevisningen är svag,är inte detsamma som att försvara någon. Capice

Diskussionen om bevisningens styrka är bra och viktig, diskussionen om huruvida MH verkligen var med och mördade är hjärndöd (narkolepsin, förrådsteorin, "konvulsionerna" osv).
Citera
2023-05-21, 10:19
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Vi kämner inte dem
Det är en ren spekulation om vad du eller vi andra tror

Jag tror inte att M är så följsam som det spekuleras om
Jag tror att M en hel del sker även med M egna vilja

M har tidigare visat att hon inte är så from
innan hon träffade J
och det var en anledning till att hon slutade med idrotten
Hon beteede sig illa mot sina lagkamrater
Jag tror att många ser M som ett offer
och det är ju lätt att göra när vi vet att J är psykopat
men vem är M egentligen?
Jo visst är det spekulationer, tolkningar av vad vi läst i ljuset av våra egna kunskaper och erfarenheter. Det är jag fullt medveten om och jag har heller aldrig påstått att min tolkning skulle vara rätt. Din och många andras tolkning kan vara den rätta, även om jag inte tror det.
Citera
2023-05-21, 10:25
Medlem
PlanBoksBoks avatar
Citat:
Inte du eller Notknapparen och Sybel heller. Då skulle ingen bli dömd för någonting. Det skulle bara vara ett evigt daltande med alla. Försvarsadvokater skulle ni däremot passa bra till.

Ja tänk om vi är det,alla tre. Försvarsadvokater. Men du vill såklart att det döms enligt folkdomstolen. Baserat på hur mycket man ljuger, dina åsikter etc etc. I stället för lagar regler o sunt förnuft. En åtalad kan se ut hur som helst. Hur ser du ut? Och försvarsadvokater är av ondo? Förstår jag dig rätt?
Citera
2023-05-21, 10:27
Medlem
PlanBoksBoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gold94
Jo vi vet att Tove stendog i lägenheten!!!
Det vet vi alla!

Och med det vill du Einstein säga vaddå???
Citera
2023-05-21, 10:30
Medlem
PlanBoksBoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.-.
Diskussionen om bevisningens styrka är bra och viktig, diskussionen om huruvida MH verkligen var med och mördade är hjärndöd (narkolepsin, förrådsteorin, "konvulsionerna" osv).

Såååå. Bevisa för oss att M var med i badrummet och aktivt deltog i mordet av Tove.

Hjärndöd sa Bill. Hjärndöd sa Bull.
Senast redigerad av PlanBoksBok 2023-05-21 kl. 10:49.
Citera
2023-05-21, 10:32
Medlem
Gold94s avatar
Citat:
Och med det vill du Einstein säga vaddå???
Svarade på en fråga att ingen vet vad som hänt i lägenheten.
Förstår du inte det har du lässvårigheter, är det ett Majafan jag skriver med? 🤔

Kontakta Majas advokat, där kan du hjälpa henne..🙄
Senast redigerad av Gold94 2023-05-21 kl. 10:44.
Citera
2023-05-21, 10:37
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Och här sitter du och försvarar M (i dryga tretusen inlägg) trots att du har vetskap om att M har haft möjligheten att dra sig från JJ och i stället berättat för polisen om JJ.s bränder (som faktiskt kunnat ta en del liv). Dessutom hade förmodligen TT varit i liv idag och kunnat fira sin födelsedag igår tillsammans med sin tvillingsyster/familj.

Är det vad du kallar "spänning"? Själv kan jag tänka mig mycket mer spännande i livet än att försvara en kompis som minst sagt är livsfarlig!

Jag relaterar och jämför inte M med mig själv. Det du benämner som försvar är från min sida förklaringar utifrån de premisser jag tolkat M ha, dvs vad M skulle kunna tänkas ha som "ursäkt", inte vad jag anser vara försvarbart. Som exempel finns det inget i hela världen som kan ursäkta att M ljuger och tiger om mordet tills hon ställs inför bevis, men jag kan förstå varför hon gör det.
Citera
2023-05-21, 10:47
Medlem
PlanBoksBoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gold94
Svarade på en fråga att ingen vet vad som hänt i lägenheten.
Förstår du inte det har du lässvårigheter, är det ett Majafan jag skriver med? 😂😂

Kontakta Majas advokat, där kan du hjälpa henne..🙄

Att försöka påklistra mig att vara ett Maja-fan bevisar bara Hur korkad du är.

Varför är jag ett majafan för att jag är kritisk till tingsrättsdomen ??????

Jag har skrivit det förut. DET SPELAR INGEN ROLL VEM SOM ÄR ÅTALAD. DET KUNDE VARIT DU, MIN VÄRSTA FIENDE ELLER DONALD TRUMP. Förstår du inte???
Citera
2023-05-21, 10:52
Medlem
Hinsebergs avatar
Citat:
Såååå. Bevisa för oss att M var med i badrummet och aktivt deltog i mordet av Tove.

Tvärtom då? Kan du bevisa att hon inte var det? Tror inte att vi kan göra det eller motsatsen. I det här fallet är det just bevisen som är det svåra oavsett vad vi här tycker och tänker och på vilken sida vi står.

Vi kan spekulera hur mycket som helst. Det är rätten som dömer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in