2023-04-10, 22:46
Medlem
Ja. Att sälja billigare fordon på Marketplace eller Blocket är fasiken en mardrömmars mardröm.
Har just ju ett campingfordon ute som verkar attraktivt för Eu-arbetare.
Den ena efter den andre han hämta igår och prutar hej vilt. En del skriver på arabiska/ryska och andra med Google translate med de lustigaste av meningar. Men dyker någon upp när det bestäms tid? Hell no.
Citera
2023-04-12, 11:37
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redrum.187
Säljer inte så mycket numera, allt ska vara i toppskick oavsett pris. Säljer man tex en soffa för 100kr så klagar folk över en fläck. Tyvärr är det från båda håll.

Varför bryr du dig ens inte ditt problem.
Citera
2023-04-12, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Varför bryr du dig ens inte ditt problem.
Nej men är en irritation.
Citera
2023-05-21, 12:10
Medlem
Många invandrare med tomma profiler, fejkade namn eller svenska namn.

Ibland blockar jag dom, speciellt tomma profiler och i vissa fall så går jag med på det, Hitills har det går bra men det är jävligt shady när dom inte använder sina riktiga profiler man tror man ska bli rånad.

Jävligt glad att jag inte säljer bilar, det måste vara rent helvete. Inte fan kör dom det man kommer överens om heller, hade en kille som kom med hela sin familj och han höll på en timme med att pruta och sucka och ha sig. 9 av 10 så prutar dom efter man ha kommit överens med priset.
Citera
2024-08-02, 07:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskaLejonet
Det är så på blocket, fb och överallt.
Finns ju en stor tråd om bilförsäljning och babbeluringar.

Har själv haft några på besök som ska pruta väl på plats eller "bara kolla" eller snacka med frugan.

Som någon annan skrivit har man bestämt ett par möten där dom kommer med ursäkter eller tystnad i slutet.

Man kan lugnt säga att jag inte svarar babblarna längre då dem alltid är oseriösa.

Sen lär dom väl klaga på "rasism" för att dom inte kan bete sig.

Den röda tråden är att jag aldrig sålt en vara till någon invandrare för dom verkar inte förstå nästan någonting som skulle kunna få affären att hända.

Problem är att man inte kan lägga ut någon vara utan att bli spammad av babbar som ska kohandla.
Man lägger tid på att svara på frågor från idioter som inte kan skriva och sen försvinner de. Skräpsamhället växer.
Citera
2024-09-08, 20:17
Medlem
Arne Bajses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Många invandrare med tomma profiler, fejkade namn eller svenska namn.

Marketplace är scam, skummisar, kriminella och Abdi Mohamed Hassan-typer.
Citera
2024-09-08, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne Bajse
Marketplace är scam, skummisar, kriminella och Abdi Mohamed Hassan-typer.

Har slutat prata med dessa. 90% är invandrare. Har även gjort affärer med pundare därifrån typ men dom har alltid varit schyssta och allt har flutit på. Har visligen bara haft problem en gång av väldigt många gånger förutom att vissa av dom är jävligt jobbiga då det alltid ska prutas ännu en gång när dom har kommit fram.

Hade en mena som var missnöjd efter en vara han köpte och provade att hota mig och sen stalkade mig för en skitsumma ett antal gånger i ca två månader. Är beredd att han kan komma tillbaka men pengar får han inte tillbaka och jag vet vad han bor också beroende på utfall. När han började hota där gick gränsen för jag var villig att ångra köpet för att jag är en schysst kille. Är beredd på slagsmål om han är sugen. Problemet är bara att man vet inte hur långt dessa är villiga att gå. Inte värt att göra affärer med dessa för hög risk och liten vinst.
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in