2023-05-21, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crusade
Det är inte en stad längre utan en grushög, lämplig att locka in ryssar i och sedan förinta dem där.

Det är lite roligt att Putin nu använder ordet ”befriat”, om en stad de helt och hållet har jämnat med marken.
Haha putin har nog fullt upp med att suga muslimsk och kinesisk kuk. Därför han är förvirrad. "Befriat" finns inte ett hus kvar ens ha
2023-05-21, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterpanp
Kriget har gått åt h-vete för Ryssarna och Putin. De måste ha någon form av symbolseger. Därav att de lagt enorma resurser på en för kriget strategiskt väldigt ointressant liten by.

Ändå har det tagit ryssarna, världens näst största armé, närmare ett år att (nästan) ta en hel by.

Pinsamt dåligt är bara förnamnet. Jag hade skämts om jag var inom den ryska militären.

Desto värre tycker jag det blir när man ljuger för sitt folk. Om jag har ledare som ljuger för mig, då kommer jag lita mindre och mindre på vad dom säger och till slut så kanske jag vänder mig emot dom.
2023-05-21, 11:01
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieMartel
Då fick TS rätt (till slut)?
Citat:
På söndagsmorgonen uttalade sig Zelenskyj om läget, skriver Sky News. Han sa då att staden är helt förstörd och att den ”i dag bara finns i våra hjärtan”. På en fråga om staden finns i ukrainska händer svarade han: – Jag tror inte det.
https://www.expressen.se/nyheter/wagnerchefen-vi-har-tagit-over-bachmut/
Citat:
Asked if it was still in Ukraine control, the president said: "I think no."
https://news.sky.com/story/ukraine-war-russia-news-putin-nuclear-live-updates-kyiv-12541713
Citat:
Ursprungligen postat av Equinox800
Zelensky erkänner ju nu att staden inte är i Ukrainas händer längre.

Enligt en talesperson för Zelenskyj så är det där ett missförstånd. Det var en dubbelfråga och han svarade på den andra frågan:

Citat:
På G7-mötet fick president Zelenskyj en dubbeltydig fråga om Bachmut var i Ukrainas händer och om Ryssland hade kontroll över staden. Zelenskyj svarade då:

– Jag tror inte det.

Men det är inte helt tydligt vilken fråga han svarade på. En talesperson för presidenten förnekar att Zelenskyj bekräftat rysk kontroll över staden och förklarar att presidenten svarade på frågan om Ryssland har kontroll över staden.

https://www.expressen.se/nyheter/wagnerchefen-vi-har-tagit-over-bachmut/
2023-05-21, 11:07
Medlem
Citat:
Zelensky erkänner ju nu att staden inte är i Ukrainas händer längre.

Nu ja, så stod inte innan. Även om han tror det så är det fortfarande oklart verkar det som men det ser inte bättre ut.
2023-05-21, 11:12
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterpanp
Ändå har det tagit ryssarna, världens näst största armé, närmare ett år att (nästan) ta en hel by.
Citat:
Ursprungligen postat av löl
Det är inte den ryska armen som stridit och intagit staden.

Precis. Det får man inte glömma. Det är inte Rysslands armé som intagit staden utan det är den privata Wagner-gruppen.

Den ryska armén har inte intagit något alls sedan förra sommaren.
2023-05-21, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koll99
Det spelar ingen roll vad du påstår. Midsommar är vad som gäller/har gällt i alla tider.

Så väntar man sig något före det är man bara okunnig.
Ja jag har alltid tyckt att Carl Bildt har varit lite okunnig.
2023-05-21, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av affekask
Hur vet du att Ukraina har för lite vapen för våroffensiven?
Dom sa ju det själv .
2023-05-21, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crusade
Det är inte en stad längre utan en grushög, lämplig att locka in ryssar i och sedan förinta dem där.

Det är lite roligt att Putin nu använder ordet ”befriat”, om en stad de helt och hållet har jämnat med marken.
Ja det är riktigt illa. Finns tydligen inget kvar av den staden.
Men namnet och stadsgränserna finns ju kvar så det är väl det dom har erövrat.
2023-05-21, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av offlife
Haha putin har nog fullt upp med att suga muslimsk och kinesisk kuk. Därför han är förvirrad. "Befriat" finns inte ett hus kvar ens ha
Nä det är väl landområdet han är ute efter.
2023-05-21, 11:42
Medlem
Rekas avatar
Citat:
Enligt Bildt som suttit i möte med dom ska den ske i Maj månad.

Citat:
Ursprungligen postat av Koll99
Det spelar ingen roll vad du påstår. Midsommar är vad som gäller/har gällt i alla tider.

Så väntar man sig något före det är man bara okunnig.

Paasikivi antog också maj. Han borde läsa den här tråden så att han lär sig något om krigföring han också.
https://sverigesradio.se/artikel/paasikivi-varoffensiven-inleds-formodligen-under-maj
2023-05-21, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reka
Paasikivi antog också maj. Han borde läsa den här tråden så att han lär sig något om krigföring han också.
https://sverigesradio.se/artikel/paasikivi-varoffensiven-inleds-formodligen-under-maj
Okunnig han med som det verkar.
Finns det någon som kan namnge någon kunnig och trovärdig i frågan ?
2023-05-21, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonyBergman
Ryzzland har "befriat" en grushög.
Ja det är väl landområdet dom är ute efter.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in