2023-05-21, 01:19
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Är en jävla skillnad att hålla Käften om någon brand... där inget hänt mer än lite brännskador på en dörr... än att hålla käft om ett mord... jag vet inte men det är ljusår skillnad i min värld.

Ja jösses det är verkligen ljusår emellan. Det är ju en urbota dum jämförelse. Men det är inte mer att vänta från någon som försvarar M till världens ände
Citera
2023-05-21, 01:27
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Läser du vad du själv skriver? Herregud!
Det är väl skillnad på att hålla tyst om bränder som inte lett till något och ett mord?
Ja. Det fanns inte på Js karta att M skulle röja dem.
Citera
2023-05-21, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gold94
Japp med min sambo som väger 85 kg ( och jag 57 kg) benen kan man använda till mycket när någon försöker strypa en.
Nu fick ju jag inte panik eftersom vi prövade men kan tänka mig att Tove blev dubbelt så stark som jag eftersom det var verklighet för Tove, hennes dödsångest vill jag inte ens tänka på..

Glömde skriva att jag lyckades vrida och sparka mig loss, därför är jag övertygad om att Maja är inblandad i mordet.
Tack!
Har själv inte testat men jag fattar att man kan vrida sig loss med både armar o kroppen… inga lår eller knän kan hålla fast, bara pressa och ge värk… kämpar man för sitt liv så är det nog tom ” enkelt ”
OM J lyckades hålla fast så hade hon bara orkat en kort stund och dessutom hade hon all styrka o fokus på Ts hals
Hade J varit ensam att hålla fast Ts armar då så hade hon haft rejäla skador från T alt. T hade levt idag o J varit skadad rejält..
Tack igen! Helt överens med dig
Citera
2023-05-21, 06:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
De kompenserar varandras tillkortakommanden, dvs de svagheter som den ene har är den andres styrka, t ex är J en "doer" meda M inte får ändan ur vagnen och J har behov av att vara "störst, bäst och vackrast", vilket M bekräftar med sin följsamhet. Det finns fler exempel.

Jag tror visst M gillar spänning men bara till en viss gräns.

Vi kämner inte dem
Det är en ren spekulation om vad du eller vi andra tror

Jag tror inte att M är så följsam som det spekuleras om
Jag tror att M en hel del sker även med M egna vilja

M har tidigare visat att hon inte är så from
innan hon träffade J
och det var en anledning till att hon slutade med idrotten
Hon beteede sig illa mot sina lagkamrater
Jag tror att många ser M som ett offer
och det är ju lätt att göra när vi vet att J är psykopat
men vem är M egentligen?
Citera
2023-05-21, 06:58
Medlem
Citat:
De kompenserar varandras tillkortakommanden, dvs de svagheter som den ene har är den andres styrka, t ex är J en "doer" meda M inte får ändan ur vagnen och J har behov av att vara "störst, bäst och vackrast", vilket M bekräftar med sin följsamhet. Det finns fler exempel.

Jag tror visst M gillar spänning men bara till en viss gräns.

Vi känner inte dem
Det är en ren spekulation om vad du eller vi andra tror

Jag tror inte att M är så följsam som det spekuleras om
Jag tror att en hel del sker även med M egna vilja

M har tidigare visat att hon inte är så from
innan hon träffade J
och det var en anledning till att hon slutade med idrotten
Hon beteede sig illa mot sina lagkamrater
Jag tror att många ser M som ett offer
och det är ju lätt att göra när vi vet att J är psykopat
men vem är M egentligen?
Citera
2023-05-21, 07:20
Medlem
Igår fyllde T och hennes tvillingsyster My 22 år
Det måste kännas fruktansvärt traumatiskt för familjen
att Tove saknas 😢❤️
Dödad mördad av två sjuka individer
Maja och Johanna förtjänar inget annat än
att bli inlåsta många långa år
Senast redigerad av Anedin 2023-05-21 kl. 07:31.
Citera
2023-05-21, 07:43
Medlem
PlanBoksBoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
att Tove saknas 😢❤️

Ja vilket helvete familjen måste haft i ett halvår. Och kommer ha livet ut.

Om, båda är skyldiga, ska det bli kännbara straff.
Citera
2023-05-21, 08:01
Medlem
Gold94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
att Tove saknas 😢❤️

Ja och dom har inte kunnat börja sörja än för att två idioter ljuger, jag hoppas att domen i hovrätten ger Toves familj lite frid att börja bearbeta Toves död.
Så sjukt att några i tråden fortfarande försöker skydda Maja och att J är syndabocken, trots månader av tigande.
Är man oskyldig så berättar man vad som hänt!

Mina tankar är hos Toves familj ❤️❤️❤️
Citera
2023-05-21, 08:02
Medlem
Citat:
Det är väl i paritet med att försvara M för att bevisen är för svaga.

Och här sitter du och försvarar M (i dryga tretusen inlägg) trots att du har vetskap om att M har haft möjligheten att dra sig från JJ och i stället berättat för polisen om JJ.s bränder (som faktiskt kunnat ta en del liv). Dessutom hade förmodligen TT varit i liv idag och kunnat fira sin födelsedag igår tillsammans med sin tvillingsyster/familj.

Är det vad du kallar "spänning"? Själv kan jag tänka mig mycket mer spännande i livet än att försvara en kompis som minst sagt är livsfarlig!
Senast redigerad av Tufsankatt 2023-05-21 kl. 08:42.
Citera
2023-05-21, 08:41
Medlem
PlanBoksBoks avatar
Att tycka att bevisningen är svag,är inte detsamma som att försvara någon. Capice
Citera
2023-05-21, 09:07
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det där låter väldigt obehagligt.

Tänk dig at du är på en fest, där det är ett 50- tal gäser. Liten lgh, och så sker ett mord, säg i sängkammaren. Du står i köket med en drink och snackar, vet inget om vad som sker.

Ni kanske vaet att en av gästerna har agg mot en av de andra, ni har gemensat tagit er från ett uteställe. Kanske någon hör att det händer något, öppnar dörren, men då är det ett faktum?

Ska du och alla andra gästerna bli dömda för mord, ja utom den som ringde då kanske?

Moraliskt är en sak, men ur bevissynpunkt är det en annan, särskilt som att man säger exkat hur mordet har gått till. Att Maja kommer in och tar tag i Toves händer.

Jag är väldigt glad att vi är noga med bevisningen, att vi kan överkalga och att vi inte hr ett jurysystem, där vanliga människor utan minsta jurisisk kompetens eller kanske inte ens utbldning, kan bestämma vem som är skyldig eller inte.

Majas ögon är hårda och kalla. Är hon också en psykopat? Hon har valt att följa ondskan. Det är en sak om man inte vet bättre men M är fullt medveten om kampen mellan ont och gott. Ändå valde hon ondskan.
Citera
2023-05-21, 09:15
Medlem
PlanBoksBoks avatar
Jag vet att många tjejer går på toaletten tillsammans. Företrädelsevis på restaurang. Men att mena att dessa 3 tjejer skulle varit inne i badrummet samtidigt. I ett badrum för att visa upp,vadå. En toastol ? Nja,tror inte det. Ingen spegel som man normalt samlar sig kring. Nja tror inte det. Och där skulle Johanna o Maja i samförstånd döda Tove. O Johanna hävdaar att det är när dom kom hem till henne runt 02.00. Nä tror inte det.

Åklagaren säger 02.30. Brottsutredarna tidigare än så. Tingsrätten går på grannens son som efter 6månader säger 02.40. Inte vad han berättar för de flesta media o det otal poddar han medverkat i.

Ingen av oss vet vad som hänt i lägenheten. Ingen. Inte åklagaren. Inte brottsutredarna. Och framförallt inte tingsrätten.

Men tingsrätten gör den förbryllande bedömningen att J pratar sanning om att M håller i Ts händer vid mordet.

I övrigt anser tingsrätten att J är en löngnerska. Så kan man inte resonera,bara för att det passar med andra indicier.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in