2023-05-20, 22:00
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
VM är stort förstås, men i övrigt har väl Messi haft en ganska medioker säsong för att vara han? Mörda mig inte för att jag har kassa fotbollskunskaper om det inte skulle vara så.

Okej, guldpungkulan ges för individuella bedrifter. Så utöver PL, ev CL, ev FA cup har norrbaggen gjort flest mål på en säsong i PL:s historia, flest mål under debutsäsongen i PL, samt en del interna rekord för MC. Plus att han har en yvig och fin hårman.

Ah, just ja. Flest mål i ALLA stora europeiska ligor under en säsong.
Messi är i princip statist jämfört med sitt tidigare jag. Han hade bra månad i VM men i PSG skräll insats. Inte ens önskvärd av fansen.
Citera
2023-05-20, 22:01
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
"The three main criteria when the jury member is making their decisions are: Individual and collective performance from the previous season, a player's class and their career. " Tydligen så ska dom ta hänsyn till vilka dom varit och det är jävligt konstigt när man ska utse vem som varit bäst det senaste året :/

Citat:
Fast det verkar ges för olika anledningar varje gång beroende på hur man ska vrida det till den spelaren man vill. Messi var inte ens bäst i VM och ska man gå efter det så bör Mbappe få den..

Ja, det verkar vara lite oklara kriterier där.

Messi och Ronaldo har väl bollar så det räcker. Ingen betvivlar deras storhet.
Citera
2023-05-20, 22:01
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Skulle inte vara första gången han fick den utan att förtjäna den. När Sneijder fört Inter till trippeln och Holland till VM-final så får Messi den oavsett men av någon anledning så får Messi den även 2021..
Stavas korruption. Stackars Lewandowski.
Citera
2023-05-20, 22:05
Medlem
snurresprettiss avatar
Grattis Manchester City till ligasegern i Premier League!!!
Citera
2023-05-20, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Firre har varit i Europa många år, hur kan han inte ha lärt sig engelska? Var det mer skämtsamt det Milner sa?
Agüero Kunde inte ett ord engelska efter tio år i City. Det är ett jävligt svårt språk för många spansktalande har jag märkt.
Citera
2023-05-20, 22:32
Medlem
DidierDrogba02s avatar
https://twitter.com/433/status/1660012737206927367

Pep Guardiola har på sina 14 säsonger som tränare på seniornivå vunnit ligan 11 gånger på 14 försök. Endast tre tränare har lyckas stoppa honom från att vinna ligan och dessa är Jose Mourinho, Antonio Conte och Jürgen Klopp.
Citera
2023-05-20, 22:43
Medlem
Schmooves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenshult
Agüero Kunde inte ett ord engelska efter tio år i City. Det är ett jävligt svårt språk för många spansktalande har jag märkt.

Samma med Tevez, men av en helt annan anledning.

Citat:
Carlos Tevez has revealed he refused to learn to speak English during his time in the Premier League as he blamed the country for his uncle’s descent into alcoholism after fighting in the Falklands War....
https://www.telegraph.co.uk/football/2023/05/15/carlos-tevez-falklands-war-refuse-learn-english/
Citera
2023-05-20, 22:45
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snurresprettis
Grattis Manchester City till ligasegern i Premier League!!!

Nu väntar vi bara på att alla som gratulerar och hyllar City hoppas att United tas över av Qatar.
Citera
2023-05-20, 22:54
Medlem
Drickbacks avatar
Bottle FC

https://www.youtube.com/watch?v=82qlIllGxzU
Citera
2023-05-20, 23:04
Medlem
TilhelmWells avatar
Man får väl bita sig i tungan och gratulera Manchester City Football Club (lillebror) till klubbens nionde ligaguld. I det här tempot är ni snart ifatt Arsenal. Det lär bli en trippel också för jag kan inte se United eller Inter kunna sätta käppar i hjulen för City. Bättre den här än Liverpool iallafall.

Hoppas Leeds SCUM tillslut åker ur.
Citera
2023-05-20, 23:11
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TilhelmWell
Man får väl bita sig i tungan och gratulera Manchester City Football Club (lillebror) till klubbens nionde ligaguld. I det här tempot är ni snart ifatt Arsenal. Det lär bli en trippel också för jag kan inte se United eller Inter kunna sätta käppar i hjulen för City. Bättre den här än Liverpool iallafall.

Hoppas Leeds SCUM tillslut åker ur.

Tror du inte ni har någon chans i finalen?
Citera
2023-05-20, 23:15
Medlem
TilhelmWells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Tror du inte ni har någon chans i finalen?

Inte mycket eftersom FA-cupfinalen spelas innan CL-finalen. Hade det varit omvänt så kanske City-spelarna varit lite nöjda efter vinsten mot Inter och CL-bucklan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in