Resultat: Hur följer du årets säsong av Robinson?
Enbart via TV4
10,70%
108 röster
Enbart via TV4 Play / C More
76,71%
774 röster
En blandning av TV4 och TV4 Play / C More
12,59%
127 röster
2023-05-20, 13:22
Medlem
Lostworlds avatar
Även Sophie är, föga förvånande, inflyttad. Från Örebro ursprungligen.
Hennes ansökningsvideo här: (från 02.55)
https://www.youtube.com/watch?v=Yn4RFiAkT1M

Säljsnack genom hela videon. Forcerad, spänd, ansträngd, falsk. Kämpar med att tala "fint"/dölja dialekten.
Man blir helt dränerad. Hon har rätt "mindset", har sett sig själv vinna Robinson, redan bett om ledighet bla bla bla.

T o m hon själv kommenterar precis efteråt att det är "cringe" och "skämskudde" gällande videon.
Finns det en version av Sophie med genuin personlighet någonstans eller har alla dessa år på vuxendagiset gjort henne till en fullständigt yrkesskadad radiostyrd säljarmupp?
Jag skulle nästan beskriva henne som direkt obehaglig.
2023-05-20, 14:42
Medlem
greta75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Vad menar du med: Hennes svaghet har varit det sociala spelet?
Som jag ser det har hon hela tiden försökt att hjälpa det lag hon har tillhört och inte varit dum mot någon. Att hon tydde sig mest till Erik och vice versa var ju för att de fick en väldigt bra kontakt och vänskap. Ser det mer som att de andra s.k. vuxna var avundsjuka helt enkelt på den vänskapen och särskilt Dennis D.Y.

Hon är väl relativt omtyckt, tror inte hon har problem socialt, även om det antytts några ggr i programmet. Inget som jag stört mig på eller uppmärksammat. Jag kanske menar att hon är dålig på att pakta. Tror hon är helt ointresserad av det.
2023-05-20, 14:47
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greta75
Hon är väl relativt omtyckt, tror inte hon har problem socialt, även om det antytts några ggr i programmet. Inget som jag stört mig på eller uppmärksammat. Jag kanske menar att hon är dålig på att pakta. Tror hon är helt ointresserad av det.

Nej pakta verkade hon inte bry sig särskilt om, mera av att leva sitt Äventyr och att hon, Erik och Marcus höll varandras ryggar. Hon har inte spelat fult eller elakt spel tycker jag som vissa andra har gjort - man kan ju vara i en pakt utan att snacka skit om andra.
2023-05-20, 14:51
Medlem
greta75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Nej pakta verkade hon inte bry sig särskilt om, mera av att leva sitt Äventyr och att hon, Erik och Marcus höll varandras ryggar. Hon har inte spelat fult eller elakt spel tycker jag som vissa andra har gjort - man kan ju vara i en pakt utan att snacka skit om andra.

Håller med.

Du vet säkert vad jag tycker om hur tjej-pakten skött sig. Utklassat alla andra helt utan skitsnack och utan såra en enda person på vägen.
2023-05-20, 15:04
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Håller med.

Du vet säkert vad jag tycker om hur tjej-pakten skött sig. Utklassat alla andra helt utan skitsnack och utan såra en enda person på vägen.

Jag har sett vad du tycker om Tjejpakten men jag delar inte samma åsikter som dig om hur de "har skött sig". Men det var Amanda som vi pratade om och hennes sociala spel - där tycks vi tycka lika i varje fall!
2023-05-20, 18:49
Medlem
DoktorNos avatar
Man undrar ju varför så många av deltagarna, i stort sett alla utom tjejpakten, låtit Chris och Carro styra och ställa som de har gjort? Fanns väl inget hinder för de andra att gå ihop och rösta bort Chris eller Carro och spräcka den pakten? För hade nån av dom hamnat i Gränslandet hade den fått åka hem efter första tävlingen.

Nä, istället har allihopa jamsat med och ägnat sig åt att grina, bli förälskade i varandra och fokuserat på att be alla om ursäkt och/eller förlåta. Mjäkigare samling deltagare har aldrig skådats i Robinson.

Hoppas Oskar vinner, han må vara nördig men han är åtminstone den enda av dem som vet hur man fiskar och kanske till och med skulle klara sig åtminstone en vecka på ön, vilket ingen av de andra skulle göra.
2023-05-20, 19:02
Medlem
Citat:
Det måste inte vara så men det är helt uppenbart att det är så. De står för allt som väldigt många i tråden avskyr.

De är inte ens särskilt unga. Tänk nästa generation tjejer, de kommer ni INTE gilla.

Och åter igen, kan man inte se det så är man lite korkad.

På vilket sätt är de ”starka” menar du? Och ”starkare” än tidigare generationer hur då? Snälla förklara. Observera att egoistisk <> ”stark”
2023-05-20, 19:07
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykbryt76
Om du läser här Carro vad du än gör sminka aldrig mer, släng dom där lösögonfransarna och annat skräp. Det får dig att se för jävlig ut. Du vet vacker utan spackel. 😍
Insidan hmm ja den är nog för alltid förlorad.

Hon läser här, men förhåller mig en aning skeptisk till att hon skulle ta till sig av psykbryts skönhetstips.
2023-05-20, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Hon läser här, men förhåller mig en aning skeptisk till att hon skulle ta till sig av psykbryts skönhetstips.

Haha möjligt att hon inte gör eller andra sönderspacklade tjejer heller som går all in för smink, botox och ankläppar. Det är ett välmenat råd finns så många tjejer som ser bra ut men sen förstör sig totalt. Håll sminket på en lagom nivå så ska ni se att ni blir omtyckta ändå.

Såg klippet på Amanda visst sminkad men det var lagom så det inte tar överhand.

Blir kul å se reaktionerna när Amanda kommer tillbaka..
2023-05-20, 19:45
Medlem
Citat:
Säsong 2023: alla vill hjälpa varandra och är lugna och sympatiska.

Citat:
Vet inte vad du pratar om. 0 mobbing I årets Robinson. Gå och lägg dig.
Jag har sett Robinson sen starten och jag har aldrig upplevt ett år med så mycket mobbing. Det fanns många grisar under de åren, men oftast samarbetar de inte, så där har du en poäng. Jag har mer eller mindre slutat titta, för hatet i Chris ögon när det går honom(?) väl klarar jag inte av.

Har du märkt hur få ni är som anser att de sämsta ska vinna? Ni är tre. Tror du att alla vi andra har samma uppfattning som du om att Chris och hans Södermalms-kaffelatte-gäng är sympatiska?
2023-05-20, 20:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Varför det? Galenskap.
Exakt!
2023-05-20, 20:52
Medlem
Stakbrötes avatar
vet vem det är

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera