2023-05-19, 20:27
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Kan någon bekräfta för mig om något Patriot-system som har förstörts eller är det bara påhitt?
Det får vi nog inte reda på förrän om 10 år.
Citera
2023-05-19, 20:31
Medlem
Citat:
Kan någon bekräfta för mig om något Patriot-system som har förstörts eller är det bara påhitt?

Det är påhitt. Den lilla skada det blev av skrot som ramlade från den nedskjutna kinzhalen är nu lagad och patrioten är nylackad.
Citera
2023-05-19, 20:42
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det är väl ganska naturligt att ett land under beskjutning inte vill ha webbkameror som fienden kan använda för att kontrollera hur bra dom träffar.

Ja. Det var en diskussion om detta redan igår eller förgår. Ukraina gör detta så att inte Ryssland kan sikta in sig på Patriot-enheterna med hjälp av bilder och filmer som bl.a publiceras på social media.

Citat:
Six individuals who illegally disseminated information about Ukrainian air defense during an attack on Kyiv were identified, SBU reported on May 17.

The photos and videos posted by these individuals on social media networks of Ukrainian air defense at work later appeared on Russian internet sources.

Surveillance cameras on several commercial structures which were viewable by people online were also discovered, some of whom later posted the footage onto YouTube.

By doing so, these individuals could have helped Russian forces to geolocate Ukrainian air defense sites and make more precise attacks, putting lives at risk, the SBU wrote.

https://news.yahoo.com/sbu-6-individuals-public-cameras-083629039.html

Det finns inget konstigt alls i detta.
Citera
2023-05-19, 20:46
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reraised
Det är påhitt. Den lilla skada det blev av skrot som ramlade från den nedskjutna kinzhalen är nu lagad och patrioten är nylackad.

Har du bevis?
Citera
2023-05-19, 20:50
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Har du bevis?

Det här kanske inte klassas som bevis, men Pentagon säger i alla fall så här:

Citat:
Russia damaged a Patriot missile system in Ukraine earlier this week, but it's already been fixed and works again, the Pentagon said on Thursday.

The US-made air defense system suffered "minor damage" amid the massive overnight Russian missile attack near Kyiv on Tuesday, Sabrina Singh, Deputy Pentagon Press Secretary, told reporters, according to European Pravda.

"I can confirm that one Patriot system was damaged, but now it is repaired and is in full operating order," Singh added.

https://www.businessinsider.com/russian-damage-us-made-patriot-system-ukraine-minor-fixed-pentagon-2023-5?r=US&IR=T
Citera
2023-05-19, 22:15
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Prova igen: https://news.yahoo.com/sbu-6-individuals-public-cameras-083629039.html

Jag fattar inte riktigt varför ni psykfall är så upprörda över detta. Det är väl ganska naturligt att ett land under beskjutning inte vill ha webbkameror som fienden kan använda för att kontrollera hur bra dom träffar. Men på något vis är era hjärnor söndergrillade av propaganda så till den grad att rena självklarheter ses som ett hot.

Ni är efterblivna, korkade, hjärntvättade & inte så lite homosexuella.

Men du sitter bara och ljuger, och sen far du ut i löjliga förlämpningar.
Lögnprop
Citera
2023-05-20, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ormen Långe
Patriot har inga "rör" och så vitt vi kan se på filmen så var inte batteriet i närheten av att skjuta alla robotarna (upp till 128st skjutklara robotar per batteri).

Robotarna är inkapslade i vad jag kallar rör, det kanske finns en mer teknisk term. 128 är lite att ta i. Tvivlar på att just den installationen var så komplett. Det skulle motsvara 8x16 ramper, som sagt, tveksamt.
Citera
2023-05-20, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plastdunkk
ja, typ... ett kontrakt som säger att det skall betalas... är det överraskande?

överraskande för 99 procent av människor som tror att denna krig är gratis och ovetandes att deras barns framtid kommer bli betydligt fattigare pga det, så ja svenskar och övriga EU medborgare är ovetandes till konsekvenser av att skicka all vi äger till Europas mest korrupta land
Citera
2023-05-20, 11:58
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aki04
överraskande för 99 procent av människor som tror att denna krig är gratis och ovetandes att deras barns framtid kommer bli betydligt fattigare pga det, så ja svenskar och övriga EU medborgare är ovetandes till konsekvenser av att skicka all vi äger till Europas mest korrupta land

Det är väl ingen som skickar allt de äger till Europas mest korrupta land (Ryssland)?

Däremot gör vi i väst vad vi kan för att försvara Ukraina mot Europas mest korrupta land. Där ingår det att ge dem luftvärnssystem som Patriot, så att de kan skydda sig mot Rysslands terrorbombning. Det är ju en självklarhet.
Citera
2023-05-20, 12:16
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
Men du sitter bara och ljuger, och sen far du ut i löjliga förlämpningar.
Lögnprop
Så vad var det som var lögn? Jag länkade till en nyhet från "The Kyiv Independent news desk". som i sin tur länkade direkt till Ukraine's Security Service (SBU). Allt jag citerade kom därifrån.

Du är mycket psyksjuk nu.
Citera
2023-05-20, 13:08
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Så vad var det som var lögn? Jag länkade till en nyhet från "The Kyiv Independent news desk". som i sin tur länkade direkt till Ukraine's Security Service (SBU). Allt jag citerade kom därifrån.

Du är mycket psyksjuk nu.
Är det allt den ljugande nassen har att komma med när nassen ljuger,
" psyksjuk"
Källa på 6 fängslade bloggare tack, som du påstod.
Citera
2023-05-20, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Det är väl ingen som skickar allt de äger till Europas mest korrupta land (Ryssland)?

Däremot gör vi i väst vad vi kan för att försvara Ukraina mot Europas mest korrupta land. Där ingår det att ge dem luftvärnssystem som Patriot, så att de kan skydda sig mot Rysslands terrorbombning. Det är ju en självklarhet.

varför är det självklarhet att skydda Ukraina men inga andra länder där det pågår direkta folkmord ? menar du att väst och deras vapen lobbyn bryr sig mer om Ukraina för att dom är vita eller finns det andra orsaker ? jag antog att varje idiot redan visste ryssland var genom korrupt , nu pratar jag om det korrupta landet VI skickar alla våra pengar till som försvinner i ett svart hål
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in