2023-05-19, 23:44
Medlem
Pappor, uppfostrar ni era döttrar till att bli karriärskvinnor?

En lavinartad ökning av karriärskvinnor leder till skilsmässor, skilsmässobarn, barn med psykiska besvär, kriminalitet, ensamhet (för båda könen) stress, barnlöshet

Ett samhälle i kaos helt enkelt.
Citera
2023-05-20, 00:01
Medlem
Bone Collectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av melether
Många "starka kvinnor" är barn till fäder som aldrig fick någon son att lära upp.

"Man tager vad man haver".
Citera
2023-05-20, 02:40
Medlem
Glostrups avatar
Citat:
En lavinartad ökning av karriärskvinnor leder till skilsmässor, skilsmässobarn, barn med psykiska besvär, kriminalitet, ensamhet (för båda könen) stress, barnlöshet

Jag uppfostrar mina barn att hålla sig långt borta från människor med dålig människosyn, vilket förhoppningsvis gör att de slipper träffa folk som har åsikter som dessa.

En ökning av kvinnor som är utbildade och framgångsrika gör Sverige både starkare och rikare. Dessa kvinnor kommer säkert, om de vill, att hitta en partner som inte anser att kvinnor bara måste stå vid spisen och föda barn. Det är nog snarare misogyna lågutbildade pojkar som får stå för det kriminella, ensam och barnlösa, än starka kvinnor.

Tiderna förändras, pojkar. Dags att bli riktiga män, och vi riktiga män uppskattar starka kvinnor.
Citera
2023-05-20, 03:43
Medlem
StefanHeterJags avatar
Jag fostrar min son och min dotter exakt likadant. "Don't be a jerk".
Sen curlar jag sönder dom, men det är ju inte deras fel.
Citera
2023-05-20, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glostrup
Tiderna förändras, pojkar. Dags att bli riktiga män, och vi riktiga män uppskattar starka kvinnor.

När jag var liten brukade jag tänka samma sak, vi är hjärntvättadr att tro på detta.

Nu när jag vuxit upp och ser hur samhället förfaller börjar jag se sambanden som varit förbjudna att se.

Unga tjejer som inte tar ansvar för din sexualitet, ligger runt, blir med barn med en man som hon dagen efter ångrar. Samma sak upprepas sedan, ägnar tid och fokusera på sin karriär och dejta killar, barnet hamnar i kläm, då "mamman" har lite tid att ta hand om barnet, som sedan får adhd, depresssion, ocd, osv, träffar ny kille skiljer sig från gamla, barnet blir traumatiserad pga skilsmässan, sedan upprepar det sig, fokuserar på karriär och dejting, andra barnet hamnar också i kläm då hon inte har tid/prioriterar att vara mamma, barnen drabbas av psykisk ohälsa, och eller blir kriminella. Kvinnan splittrar upp ännu en familj. Osv

Kvinnan är ensam, med 3 barn (alla barn mer eller mindre traumatiserade pga skilsmässa osv) med diverse problem, från 3 olika pappor.

Version två:
Hon dejtar massa killar genom hela livet, fokuserar på dejting och karriär.

På ålderns höst sitter hon helt ensam, kanske med en katt, med massa pengar, utan barn.

Tradionellt starka män, vill ha tradionellt kvinnliga kvinnnor som är beredd att ta ansvar som kvinna.
Senast redigerad av melether 2023-05-20 kl. 10:35.
Citera
2023-05-20, 11:08
Medlem
Glostrups avatar
Citat:
Unga tjejer som inte tar ansvar för din sexualitet, ligger runt, blir med barn med en man som hon dagen efter ångrar. Samma sak upprepas sedan, ägnar tid och fokusera på sin karriär och dejta killar, barnet hamnar i kläm, då "mamman" har lite tid att ta hand om barnet, som sedan får adhd, depresssion, ocd, osv, träffar ny kille skiljer sig från gamla, barnet blir traumatiserad pga skilsmässan, sedan upprepar det sig, fokuserar på karriär och dejting, andra barnet hamnar också i kläm då hon inte har tid/prioriterar att vara mamma, barnen drabbas av psykisk ohälsa, och eller blir kriminella. Kvinnan splittrar upp ännu en familj. Osv

Kvinnan är ensam, med 3 barn (alla barn mer eller mindre traumatiserade pga skilsmässa osv) med diverse problem, från 3 olika pappor.

Wow, hur man erkänner att man är WT utan att säga det rakt ut. Ser din umgängeskrets ut såhär så borde du verkligen försöka göra en förändring i livet. Men i denna färgstarka resa i Sveriges vita underklass, var är pappans ansvar i detta? Varför är allt bara mammans fel, var är den usle fadern som inte ser till att barnen har trygghet och struktur medan mamman gör karriär?

Som vanligt levererar misogynins högborg en hög med komplett dynga, med den förutsägbara slutsatsen att ’kvinnor ska vara kvinnliga” (dvs se snygga ut och hålla käften) för barnens och samhällets skull. Allt medan männen ska kunna vara precis hur odugliga som helst, men eftersom de är den huvudsakliga brödvinnaren i familjen i denna 50-talsfantasi så räcker deras taffliga insats ändå till att hålla kvar kvinnan i hemmet eftersom hon inte har någon annanstans att gå.

En karriärkvinna kanske inte vill ha barn, eller så tycker hon att mannen kan ta hälften eller mer av föräldraledigheten. Det är ju båda föräldrarnas ansvar att uppfostra eventuella barn, hålla ihop familjen och klara av vardagen - det förstår dagens unga vuxna, till skillnad från flashbackdinosaurerna.
Citera
2023-05-20, 11:30
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Citat:
Wow, hur man erkänner att man är WT utan att säga det rakt ut. Ser din umgängeskrets ut såhär så borde du verkligen försöka göra en förändring i livet. Men i denna färgstarka resa i Sveriges vita underklass, var är pappans ansvar i detta? Varför är allt bara mammans fel, var är den usle fadern som inte ser till att barnen har trygghet och struktur medan mamman gör karriär?

Som vanligt levererar misogynins högborg en hög med komplett dynga, med den förutsägbara slutsatsen att ’kvinnor ska vara kvinnliga” (dvs se snygga ut och hålla käften) för barnens och samhällets skull. Allt medan männen ska kunna vara precis hur odugliga som helst, men eftersom de är den huvudsakliga brödvinnaren i familjen i denna 50-talsfantasi så räcker deras taffliga insats ändå till att hålla kvar kvinnan i hemmet eftersom hon inte har någon annanstans att gå.

En karriärkvinna kanske inte vill ha barn, eller så tycker hon att mannen kan ta hälften eller mer av föräldraledigheten. Det är ju båda föräldrarnas ansvar att uppfostra eventuella barn, hålla ihop familjen och klara av vardagen - det förstår dagens unga vuxna, till skillnad från flashbackdinosaurerna.

Klagar över misogyni och spyr dessutom ut rasism mot vita och fördomar mot äldre. Hyckleri på hög nivå.

Du postar i varedna jävla tråd med din mästrande grisfula avatar. Alltid män= dåliga kvinnor= bra.
Senast redigerad av Dr.skalmanski 2023-05-20 kl. 11:37.
Citera
2023-05-20, 16:07
Medlem
Iifyousaysos avatar
Citat:

Ett samhälle i kaos helt enkelt.

Du har helt rätt. Vi har ett samhälle i kaos.

Det beror på alla pojkspolingar (tonåringar), unga män (20årsåldern) och i yngre medelåldern som inte har vettiga äldre förebilder i form av män som inte är jättebäbisar och skyller alla sina misslyckanden i livet på "kvinnfolket" DET är problemet.
Om karlar bara orkade "man up" så att säga.. då skulle vi ha en helt annan värld.
Citera
2023-05-20, 17:55
Medlem
Glostrups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Klagar över misogyni och spyr dessutom ut rasism mot vita och fördomar mot äldre. Hyckleri på hög nivå.

Du postar i varedna jävla tråd med din mästrande grisfula avatar. Alltid män= dåliga kvinnor= bra.

Just i det här forumet så framstår inte män som särskilt högtstående varelser, det stämmer. Vilket är konstigt eftersom jag känner en massa fantastiska män med moderna värderingar som lever i jämlika långvariga och kärleksfulla förhållanden. Såna som vi finns, och det är viktigt att påminna folk om att världen inte bara består av bittra ynkryggar som skyller alla sina världsliga tillkortakommanden på kvinnorna.

Lustigt hur många män här som svamlar om att mannen ska ”skydda” kvinnan som samtidigt är extremt benägna att peka ut kvinnan som roten till ont i samhället. Lika lustigt hur tydligt det framgår att det riktiga hotet mot det civiliserade samhället är de själva.

Jag hade funderat på att byta ut min avatar, men nu blir den definitivt kvar!
Citera
2023-05-20, 23:21
Medlem
Citat:
Varför är allt bara mammans fel, var är den usle fadern som inte ser till att barnen har trygghet och struktur medan mamman gör karriär?

Kvinnan väljer vem som har möjlighet att göra henne med barn. Det är alltså kvinnans ansvar att välja en bra man. En bra man tar ansvar för sin familj.

Citat:
Som vanligt levererar misogynins högborg en hög med komplett dynga, med den förutsägbara slutsatsen att ’kvinnor ska vara kvinnliga” (dvs se snygga ut och hålla käften) för barnens och samhällets skull.

.
Det är lika sexistiskt att ställa krav på att kvinnor skall vara kvinnliga som att män skall vara manliga, det vill säga inte alls.
Citera
2023-05-20, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iifyousayso
Du har helt rätt. Vi har ett samhälle i kaos..

Jupp, den dagen kvinnor tar ansvar och uppför sig kvinnligt kommer samhället att bki betydligt bättre.

Och inte minst, medelålderakvinnor kommer drastiskt minska den lavinartat ökade förbukning av psykofarmaka under senaste decennierna.
Senast redigerad av melether 2023-05-20 kl. 23:33.
Citera
2023-05-21, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski

Set är i princip vad samhället kablar ut i media.

Kvinnor är bra och kan aldrig göra fel.

Män är dåliga och gör allt fel.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här