2023-05-09, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TroPelleDet

Jag skulle också vilja lägga till LMK Group i listan, bolaget upp 100% på en medioker kvartalsrapport, finanstwitter kändisars nya bebis och storägaren dumpat hela innehavet för en månad sedan

Jag har också spanat på detta bolag. Har det uppsikt. Jag använder dock helst cert, och har inte funnit några ännu där jag handlar. Vi får se hur det utvecklar sig, men tycker det är ett intressant case.
Citera
2023-05-12, 15:22
Medlem
Castellums teckningsrätter börjar handlas nästa vecka det kommer nog sänka aktien ganska ordentligt när arbitragehandlare köper småspararnas tr och blankar aktien.
Citera
2023-05-14, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4shoshin
Castellums teckningsrätter börjar handlas nästa vecka det kommer nog sänka aktien ganska ordentligt när arbitragehandlare köper småspararnas tr och blankar aktien.

Riktigt. Tack för påminnelsen!
Citera
2023-05-19, 20:09
Medlem
Lagerkommandants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrLevaLivet
Ja, galet högt indeed. Vill minnas att han redan ligger mot NÄJAJidiaskitia, så den skall lätt upp på listan.
Bra, då hoppas jag att det att blir hälsa välkommen när det drar ihop sig, låter som att vi har liknande bild att det för tillfället är svårt att kötta på (med ok risk/reward). Jag krigar på med det som ligger så länge.

Känns i lilltån som att det börjar närma sig. Äjaj Nejvidia.
Vi är i en bubbla. Jämför med Cisco tex under IT-boomen och hur värderingarna såg ut då.
Ledtråd till er som inte var med vid millenniumskiftet... värderingsmultiplarna mot omsättning var lägre då än nu. (mitt påstående så kontrollera själva)
Citera
2023-05-19, 20:14
Medlem
En liten varning hur illa detta med blankning ändå kan gå. I länken nedan.

https://www.privataaffarer.se/icahn-erkanner-misstag/
Citera
2023-05-19, 22:42
Medlem
Lagerkommandants avatar
Nvidia rapport natten mellan onsdag och torsdag i veckan som kommer.

De e no bare å tröck!
Citera
2023-05-20, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagerkommandant

De e no bare å tröck!
Varför?
Citera
2023-05-20, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hochpanna
Du är ju bra dum du.

Lycka till med att korta AMD, NVIDIA och Microsoft (AI-aktier).

Återkom om några år så får vi alla skratta åt dig.

Innan 2024 är slut så har ovanstående tre aktier nya ATH. Mark my words.

Du var inte med på slutet av 90-talet va? Har du kollat något på nyckeltalen dessa bolag ligger inne med nu? Värderingarna
är löjeväckande. Din kommentar är som ett eko från millenieskiftet. Vissa av dessa aktier kommer bli en långvarig value-trap för många. När småspararna har klivit på, så börjar det närma sig brisering av bubblan. Tåget har gått för denna gången.

Det är möjligt att du får rätt att det kommer ett nytt ath innan, men hur många har vett att nöja sig då? Det är alltid ett nytt ath när det spricker. Och hissen går väldigt mycket fortare neråt.
Citera
2023-05-20, 01:39
Medlem
Citat:

De e no bare å tröck!

Jag ryggar. Om det inte framkommer något som kan peka åt andra hållet, och som håller det igång en stund till.
Citera
2023-05-20, 02:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Jag ryggar. Om det inte framkommer något som kan peka åt andra hållet, och som håller det igång en stund till.
Vad är fel på det bolaget för att ni ska blanka. Ni måste ge en argumentation här på Flashback för i annat fall är det helt meningslöst.
Citera
2023-05-20, 09:20
Medlem
Lagerkommandants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Vad är fel på det bolaget för att ni ska blanka. Ni måste ge en argumentation här på Flashback för i annat fall är det helt meningslöst.

Vi behöver inte alls motivera för dig eller någon annan hur vi väljer att agera i marknaden.

Just NVDA har dessutom redan diskuterats här i tråden, du kan ju börja med att läsa dessa inlägg.
Tyvärr kunde jag inte hitta några inlägg från dig (Truefighter) här i tråden där du argumenterar för NVDA och ÄjAj.
Det enda jag hittade var att du vid flera tillfällen velat få bort Sinch från skitlistan.
Med faceit i hand så har Sinch fortfarande sin givna plats på skitlistan.
Citera
2023-05-20, 11:54
Medlem
Citat:
Vi behöver inte alls motivera för dig eller någon annan hur vi väljer att agera i marknaden.

Just NVDA har dessutom redan diskuterats här i tråden, du kan ju börja med att läsa dessa inlägg.
Tyvärr kunde jag inte hitta några inlägg från dig (Truefighter) här i tråden där du argumenterar för NVDA och ÄjAj.
Det enda jag hittade var att du vid flera tillfällen velat få bort Sinch från skitlistan.
Med faceit i hand så har Sinch fortfarande sin givna plats på skitlistan.
I fall det ska vara meningsfullt måste du motivera annars blir det bara som skvaller-snack eller trams.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in