Citat:
Ursprungligen postat av
sebastian_
Det beror helt på hur man definierar tv. Tv som kanal 1-12 med antenn/parabol är ju helt utdöende. Men räknar man svt 1 och svt 2 programtablå mot alla de serier som finns att streama /ladda hem idag så är det inte ens en match. Även om man jämför tv 1985 mot 1995 så finns det väl ingen som kan säga att 1985 var bättre.
Visst, visst. Men jag streamar ingenting. Finns inte en enda serie som lockar ett skit. Däremot kollar jag nu genom Dallas-avsnitten igen på DVD. Fortfarande högsta klass på den serien.
TV är ju 1900-talsmanicken som det kommer ljud och bild ifrån. Idag innebär TV mest propaganda och reklam. På 80-talet var innehållet långt mindre omfattande men kvaliteten sju resor bättre. Nyheterna och idrotten drog stort. På fredagar och lördagar erbjöd SVT ofta riktigt bra - och oftast amerikanska - filmer. Fan jag minns bara sådana saker om hockey-vm när det var mycket mera bild och snack före och efter matcherna. Nationalsånger och så. Idag sänds inte den biten utan det blir utfyllnad med reklam istället.
Tror inte jag behöver rättas på den punkten. Jag har rätt, behöver inte ens titta på för att veta det. Jag började ju uppmärksamma förändringarna. Sedan slutade jag att titta. För att det är så uselt nu jämfört med 1985.