Citat:
Ursprungligen postat av
Arnstad
Det är just den här saken, alltså att inte kunna skilja på det man anser som önskvärt och hur saken egentligen står till. Om man nu "håller på" Ukraina, alltså hoppas på att deras vedermödor ska leda till vad de önskar, så behöver det ju inte nödvändigtvis betyda att sannolikheten är stor att de ska lyckas.
Man kan ju faktiskt försöka att göra en ansträngning att se bortom vad man önskar, för att göra en mer realistisk bedömning av hur saken står till. Man kan anse att att det är rimligt att strida för sin sak, trots att nästan allt talar för att striderna är utsiktslösa. Många här i tråden verkar ha svårt med detta, alltså att skilja på vad man önskar och hur saken står till. Jag håller på Sverige och anser att den position som ska tas är den som är bäst för Sverige, och då kan man inte bortse från hur saken med störsa sannolikhet kommer att falla ut, även om det finns ett idealiskt utfall.
Är begreppet projektion bekant.
Jag misstänker att du hört det ett flertal gånger.
Fakta är att rysland krigar med T 55 mot Ukrainas Leopard 2.
Patriot slår Kinzahl.
Ukrainas soldater försvarar sitt land. De ryska soldaterna har undermålig utbildning och kassa vapen. Varför? Generalerna har skott sig på pengarna som skulle ha gått till armén.
Hela det ryska samhället är korrupt.
Jag förstår att du inte gillar att din favoritnation faller ihop framför dina ögon.
Det mest trista är att tusentals liv går till spillo, då alla människor kring Putin, var för fega för att berätta sanningen.