2023-05-19, 20:07
Moderator
^Eazs avatar
Så igår kom release trailern för Mortal Kombat 1 vilket verkar bli en full reboot efter att Kronika blev besegrad (standard good ending) i MK11

https://www.youtube.com/watch?v=UZ6eFEjFfJ0

Alla är yngre och Liu Kang har startat om världen, men skumt att Shang Tsung dör i trailern, trodde han skulle vara main bad guy (men det är väl möjligt att det är en time grej att han inte dör iom att man får Shang Tsung som pre-order bonus).

Riktigt nice att se Mileena i trailern. Hoppas bara min main Skarlet är i MK1 också.

Riktigt pepp faktiskt, var trots allt över 4 år sen MK11.
Citera
2023-05-19, 20:11
Medlem
Töntigt med reboots.
Citera
2023-05-19, 20:16
Medlem
Spännande. Blir en bra höst.
Citera
2023-05-19, 20:17
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Töntigt med reboots.

Storyn är så djävla komplicerad nu med alla timehops och olika universum. Så att genom slutet på förra spelet kunna köra en reboot i en värld skapad av Liu Kang tycker jag är en bra lösning + det gör även så att de kan inkludera fighters som dött men är favoriter hos fansen utan att behöva förklara det med ännu mer komplicerade saker i storyn.
Citera
2023-05-19, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Storyn är så djävla komplicerad nu med alla timehops och olika universum. Så att genom slutet på förra spelet kunna köra en reboot i en värld skapad av Liu Kang tycker jag är en bra lösning + det gör även så att de kan inkludera fighters som dött men är favoriter hos fansen utan att behöva förklara det med ännu mer komplicerade saker i storyn.

Jävligt fel (och fegt) att kalla det Mortal Kombat 1 bara.
Citera
2023-05-19, 21:16
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Jävligt fel (och fegt) att kalla det Mortal Kombat 1 bara.

Fast det finns en logik dock. Signalerar en ordentlig nystart.

Visst, de hade kunnat döpa spelet till MK: Reboot/Rebirth/Restart eller vad som (eller rent av MK12), men MK1 låter bättre tycker jag.
Citera
2023-05-20, 07:47
Medlem
yz44s avatar
Hade varit bättre med ett annat namn för att inte förvirra.
Kan förstå att de inte vill fortsätta att numrera uppåt.
Citera
2023-05-20, 08:09
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yz44
Hade varit bättre med ett annat namn för att inte förvirra.
Kan förstå att de inte vill fortsätta att numrera uppåt.

Jo, det är ju en omstart iom slutet på förra spelet så är ju inte en reboot på så sätt (e.g. det är inte en ny MK1 som kommer), utan iom att Liu Kang besegrade Kronika så fick han kontroll över tiden och har "rebootat" världen och på så sätt så kan MK universumet börja om (även om Shang Tsung verkar ha överlevt - i ett par sekunder innan Liu Kang dödar honom i trailern....).
Lösningen som sådan tycker jag är bra för universumets story började bli alldeles för komplicerad, sen kan man självfallet ha åsikter om titeln.
Jag gillar den då den symboliserar en ny början och iom att det var så länge sen första MK släpptes (släpptes '92 även om det inte hette MK1 utan bara MK) så blir det inte förvirrande heller.

Fan, nästan så man får damma av fightsticken och boota upp MK11 och ta några matcher nu
Citera
2023-06-08, 23:52
Medlem
Elementarts avatar
Egentligen ogillar jag när man i namn startar om spel och filmserier istället för att följa turordningen, men i detta fall verkar det funka med tanke på vad som hände i slutet av MK11. Bara man ser till att fortsätta på detta spår nu. Mer gameplay dök upp tidigare under kvällen. Mortal Kombat 1 ser riktigt grymt ut, snygg grafik och jag gillar att så många original-karaktärer kommer tillbaka och att de har sina klassiska kläder på sig. Men jag är inte helt förtjust i att man måste växla mellan olika karaktärer när man kör story-mode.

https://www.youtube.com/watch?v=jNid8IWcKZM
Citera
2023-06-09, 07:07
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elementart
Egentligen ogillar jag när man i namn startar om spel och filmserier istället för att följa turordningen, men i detta fall verkar det funka med tanke på vad som hände i slutet av MK11. Bara man ser till att fortsätta på detta spår nu. Mer gameplay dök upp tidigare under kvällen. Mortal Kombat 1 ser riktigt grymt ut, snygg grafik och jag gillar att så många original-karaktärer kommer tillbaka och att de har sina klassiska kläder på sig. Men jag är inte helt förtjust i att man måste växla mellan olika karaktärer när man kör story-mode.

https://www.youtube.com/watch?v=jNid8IWcKZM

I story mode kan jag förstå det iom att det vore t.ex svårt att bygga en kampanj för varje gubbe vilket skulle krävas om du kan spela storyn med alla karaktärer utan att byta under resans gång.
Nu bygger de storyn och du får spela den karaktären som passar just då.

Sen när du vill finslipa en gubbe, så har du ju online, vs och towers.

Jag hoppas fan att Skarlet är med i spelet, är ju min main online och tror inte hon synts ännu (+ iom att hon kom i MK11 så är väl risken stor att de skippar henne i det här spelet).
Citera
2023-06-09, 19:37
Medlem
Elementarts avatar
Jo, det verkar ju vara så i de flesta Beat 'Em Up spel idag att man växlar mellan olika karaktärer i story-mode. Men jag saknar tiden när man varvade spelet med en karaktär och då brukade kunna låsa upp en dold karaktär.
Citera
2023-06-11, 22:31
Medlem
Sir Dwains avatar
Spelet ser väldigt lovande ut. Jag hoppas att de kommer ge alternativ för de av oss som är mer känsliga för våldet (särskilt allt som har med skelett att göra, jag minns en gång då jag röntgade hela överkroppen, jag var mycket nära att svimma när jag fick se bilden, lyckligtvis reagerade vårdpersonal snabbt så jag slapp ramla och slå mig, att svimma är även en risk när jag tar blodprover om än inte lika stor då). Jag kommer säkert testa spelet annars också, men de senaste var aldrig särskilt kul för mig.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in