2023-05-19, 17:18
Medlem
Apkonsts avatar
En odräglig flicka med en extremt irriterande röst narrar sin pappa och ska bestämma vad han ska äta. "Är det för du är rädd för AAALLL förändring?!". Vem ser denna reklam och vill köpa Findus Green Cuisine Vego Pytt? Är det 20-åriga tjejer som var exakt som denna flicka när de var unga?
Citera
2023-05-19, 17:27
Medlem
Kione211s avatar
Säkert tio gånger på Youtube för mig idag. Hur mycket har de betalat för det?
När de hittar på vego mat får de hitta på något bättre än pyttipanna tycker jag.
Men om jag skulle köpa den, får man ha ägg till?
Citera
2023-05-19, 19:01
Medlem
Bone Collectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apkonst
En odräglig flicka med en extremt irriterande röst narrar sin pappa och ska bestämma vad han ska äta. "Är det för du är rädd för AAALLL förändring?!". Vem ser denna reklam och vill köpa Findus Green Cuisine Vego Pytt? Är det 20-åriga tjejer som var exakt som denna flicka när de var unga?
Det fetade är det garanterat.

Än mer uppenbart i och med att reklamen är tecknad i den fantasilösa stilen som kallas "CalArts style",
som dominerat tecknad film och barnprogram under ungefär samma tid som tjejerna du talar om.

"CalArts has become notorious as a way to describe the somewhat simplistic animation style that has been popping up in the 2010s crop of cartoons.
Also referred to as thin-line animation, it has been derided as unoriginal and childish."

https://blog.displate.com/calarts-style/

"What is CalArts? CalArts style is when thin-line animation is used. Thin-line animation uses thin outlines, rounder shapes, and noodle-like appendages.
The shapes and colors in this style are generic, with their large heads, small bodies, and eyes that look like saucers."

https://featuredanimation.com/calarts-style/

"CalArts refers to the California Institute of the Arts, which is one of the biggest and most well-known art schools in the country."
Senast redigerad av Bone Collector 2023-05-19 kl. 19:03.
Citera
2023-05-19, 19:23
Medlem
TheJackets avatar
Den får mig bara att vilja äta mer kött. Och då har jag ändå varit vegetarian.
Citera
2023-05-19, 19:26
Medlem
Bra reklam. Det är inte kristet att äta alldeles för mycket kött.
Citera
2023-05-19, 19:40
Medlem
tnems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apkonst

Merparten av all reklam är inte riktad mot den vite (medelålders) mannen, så tillhör du den gruppen så är det inte konstigt att du du inte förstår.
Citera
2023-05-19, 19:55
Medlem
Bone Collectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lingonfett
Bra reklam. Det är inte kristet att äta alldeles för mycket kött.
I stort sett alla icke-kristna religioner dyrkar köttet.
Kristendomen är ett onaturligt undantag.

Hur som helst så tror jag inte att reklamen har för avsikt att torgföra "den kristna läran".
Man vill givetvis appellera till de mer naiva, men inte nödvändigtvis troende sådana.

Så är det ofta med reklam
Citera
2023-05-19, 20:00
Medlem
lyxelitistens avatar
All den där djävla vegomaten är bara djävla skräp ändå. Det är för att hororna ska kunna se er och attackera er lättare. Jag äter hororna som gör sådant. Död åt hororna som förespråkar sådan "mat".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in