2023-05-19, 19:16
Medlem
fluke12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnstad
Skriv ihop ett resonemang som kan tillföra tråden något istället för att ställa märkliga frågor.
Jag förstod frågan direkt?

Du verkar trög eller drogad?

De sista dagarna verkar du ganska uppgiven?

Börjar du förstå att dina drömmar inte kommer att uppfyllas?

De flesta verkar ju se nåt helt annat än du?

Ukraina går mot seger!
Citera
2023-05-19, 19:18
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DRAVKCAB
Hur gick det till när han gick från att vara komiker till president på ett par år.
I ett normalt land så är det något som tar några årtionden.
Ett enigma verkligen, eller inte

Ja, hur det är än med den saken så är Zelensky, rätt man på rätt plats, vid rätt tidspunkt !

Medans Putin är rätt man, för fel beslut (till sin befolknings sorg). Men det spelar ingen roll för hans bankkonto kommer att vara säkrat utav Peking !
Citera
2023-05-19, 19:19
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Jag tycker att många beslut som fattats för den svenska statens räkning under de senaste decennierna, minst sagt, varit korkade. Jag tycker inte heller att de beslut som fattats i samband med denna konflikt alltid varit kloka och genomtänkta, sett ur ett svenskt perspektiv. Jag tycker att den svenska staten i mycket större utsträckning borde ha fattat beslut som uteslutande sett till svenska intressen. Nu är det inte så och det får man helt enkelt tugga i sig. Ur det svenska perspektivet så är det helt enkelt bäst om det inte är krig i vår närhet, och i någon mån vore det bättre om inte Ukraina förletts att bli en bricka i USA:s maktspel.
USA-hatet är som vanligt drivkraften. Jag ser bara att det är det enda din ståndpunkt handlar om. Precis som de flesta andra som stöder Ryssland. Ni skulle förmodligen offra både Sverige, Ukraina och er egen morsa åt vilken diktator som helst, bara Ukraina förlorar och därmed att USA gick på pumpen. Ni drivs bara av hat, inte logik.
Citera
2023-05-19, 19:19
Medlem
Arnstads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluke12
Jag förstod frågan direkt?

Du verkar trög eller drogad?

De sista dagarna verkar du ganska uppgiven?

Börjar du förstå att dina drömmar inte kommer att uppfyllas?

De flesta verkar ju se nåt helt annat än du?

Ukraina går mot seger!

Jag skrev inte att jag inte fattade frågan, utan bad om ett resonemang.

Och så matar du på med ytterligare, för tråden, meningslösa frågor.
Citera
2023-05-19, 19:20
Medlem
fluke12s avatar
Citat:
Kan du inte utveckla dina hedersbetygelser med lite fakta istället?
Visst!

Frågan är om du klarar av det?

https://www.bbc.com/news/world-63890775
Citera
2023-05-19, 19:22
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Jag skulle vilja veta mera om denne Zelensky och hur en komiker kunde bli president i Ukraina hipp som happ. Utbildning, bakgrund och kopplingar. Är det ingen som kan ge några rimliga svar så ser väl Zelensky inte mera ut som en galjonsfigur och ett ansikte utåt från dom krafter som verkligen styr skutan. Exakt i vad består storheten och hur är Zelensky delaktig i detta förutom som en nutida John Basilone som säljer krigsobligationer fast utan hjältestatus från krigsfältet? Mannen ger obehagliga vibbar ungefär som Putin men Putin utstrålar intelligens vilket inte kan sägas om Zelensky.

Zelenskyj kampanjade och vann presidentvalet.

Vet du en annan skådis som blev president? Ronald Reagan.

Annars finns det en uppsjö olika yrken värdens ledare haft innan de blev president i sitt land.

Det är ytterst ovanligt att man har varit president innan man blir president. Trump kanske fixar det, men även han hade ju andra sysselsättningar innan han blev president första gången.
Citera
Medlem
fluke12s avatar
Citat:
Jag skrev inte att jag inte fattade frågan, utan bad om ett resonemang.

Och så matar du på med ytterligare, för tråden, meningslösa frågor.
Ok!

Vad exakt vill du resonera om?
Citera
Medlem
Arnstads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
USA-hatet är som vanligt drivkraften. Jag ser bara att det är det enda din ståndpunkt handlar om. Precis som de flesta andra som stöder Ryssland. Ni skulle förmodligen offra både Sverige, Ukraina och er egen morsa åt vilken diktator som helst, bara Ukraina förlorar och därmed att USA gick på pumpen. Ni drivs bara av hat, inte logik.

Jag tycker att du gör en ganska märklig tolkning av mitt inlägg. Jag skrev ju att jag önskar beslut som fattats i första hand utifrån svenska intressen. Vad får du det här med att stödja Ryssland från? Samma sak med USA-hatet.
Senast redigerad av Arnstad 2023-05-19 kl. 19:25.
Citera
2023-05-19, 19:24
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Hur gick det till när han gick från att vara komiker till president på ett par år.
I ett normalt land så är det något som tar några årtionden.
Ett enigma verkligen, eller inte
Det är prestationen som avgör. Det går inte att säga att han inte har presterat. De sista dagarna har han varit hos påven, Arabmötet, G7 mötet och en del andra möten med världens ledare. Om du anser att det finns annat bakom, får du väl försöka visa det, men det enda du kommer med insinuationer om allt möjligt. Är du bitter över att Putin är en så blek och faktiskt obehaglig person i jämförelse.
Citera
2023-05-19, 19:31
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Jag tycker att du gör en ganska märklig tolkning av mitt inlägg. Jag skrev ju att jag önskar beslut som fattats i första hand utifrån svenska intressen. Vad får du det här med att stödja Ryssland från?
Eftersom jag faktiskt, utifrån det du säger här, anser det. Du vill att Ukraina ska sluta kriga så Ryssland kan ta över det. Det är ditt narrativ som du upprepar hela tiden.

Det USA stödda Ukraina får inte vinna. Du försöker hela tiden fantisera ihop enorma förluster för dem och har ett mantra om att Ukraina kommer att förlora som du för fram hela tiden. Aldrig någonsin att du säger något om att Ryssland gör fel, tvärtom anser du att de har rätt att göra det p.g.a. USA. Så vad har du sagt som gör att man ska tro något annat?
Citera
2023-05-19, 19:32
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ronald Reagan vann slutligen presidentposten genom idogt arbete i politiken under minst 30 år.
Han vann dessutom utan finansiering från främmande makt.

Enormt stor skillnad.

Ok Zelenskyj var inte guvernör i decennier innan Ukraina valde honom till deras president.

Inte heller det gav Ryssland rätt att invadera Ukraina.
Citera
2023-05-19, 19:34
Medlem
Citat:
Jag skulle vilja veta mera om denne Zelensky och hur en komiker kunde bli president i Ukraina hipp som happ. Utbildning, bakgrund och kopplingar. Är det ingen som kan ge några rimliga svar så ser väl Zelensky inte mera ut som en galjonsfigur och ett ansikte utåt från dom krafter som verkligen styr skutan. Exakt i vad består storheten och hur är Zelensky delaktig i detta förutom som en nutida John Basilone som säljer krigsobligationer fast utan hjältestatus från krigsfältet? Mannen ger obehagliga vibbar ungefär som Putin men Putin utstrålar intelligens vilket inte kan sägas om Zelensky.

Vet du vad kära Ryss. Det ukrainska folket var så fett jävla less på att styras av Kreml-vänliga politiker alternativt superkorrupta oligarker att man helt enkelt gjorde ett statement. Man visade rakt upp och ned att man fått nog av att bli rövknullade till höger och vänster att man valde en komiker. Det ironiska i det hela är att Zelensky visade sig vara en sjukt bra president som står på folkets sida. Tvärtemot vad Kreml kan tolerera givetvis och dessutom ett bevis på att demokrati är ett verktyg för förändring och reformation. Han står för allt vad Ryssland inte står för. Därför måste han dödas och hans land invaderas. Putin kan ju inte acceptera att hans små slavar i Ryssland får för sig att de ska tänka eller bestämma själva. Putins våldtäkt av Ukraina är mycket en uppvisning för sin egen befolkning, så att de inte får för sig att börja tänka själva.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in