Citat:
Ursprungligen postat av
Tezz-l
När folk pratar / skriver om det så har jag fått intrycket av att J och T var vänner långt bak i tiden och att det senare tid blivit mycket tjafs .
Och att M har förändrats mycket sedan hon blev vän med J och det pga J har hjärntvättat henne .
J har ju även hon ändrats mycket de senaste åren sedan hon blev vän med M . Och hur vet man att det just är J som har haft dåligt inflytande på M och inte tvärtom eller att de två tillsammans fick fram både de bästa hos varann men även de värsta för att de båda hade en ond sida som de tillsammans vågade visa . De blev en dålig och farlig kombo .
M var innan en mycket introvert deppig hemmasittare med grubblerier om demoner ,,satan eller Gud. Hon valde satan .
Självklart har hon ändrats sedan hon träffade J , hon började leva livet . Frikyrkans strama regler passade inte henne . Säker kände hon av känslan av att vara homo är fel och psykiskt ohälsa och berusning är djävulens verktyg . Och Guds straff .
Att hon var tystlåten och lugn tidiga tonåren betyder inte att hon var god och snäll och lättmanipulerad .
Hon var deprimerad. Hade säkert en jäkla kris och ångest och kände sig helt fel . Hon hade mörka tankar och trodde att hon var den enda som tänkte och kände så , tills hon träffade J .
De puschade varann , och jag tror att det var minst lika mycket M som låg bakom att J fick hatiska känslor för T . M såg T som en konkurrent. Och eldade säkert på J om hur hemsk T var .
Vilket hon verkar ha gjort med de flesta som J började tycka lite för mycket om .
Hennes sms till J om att hon inte vill att T kommer med och festar och att hon säger att de ska undvika T tyder jag som att hon var mycket manipulativ och svartsjuk och kontrollerande . Och att J verkar som att hon kände sig tvungen att förklara sig och låtsas som att hon oxå tyckte illa om T och urskulda sig varför hon skulle komma .
Mycket bra analys
Jag har haft liknande tankar om deras relation
Många glömmer att även J förändrades då hon började hänga med M
Och M var även innan hon träffade J inte så snäll
Hon beteede sig illa mot lagspelare när hon höll på med idrott
Och därför fick sluta
Jag tror precis som dig att din analys är nära sanningen
Och att M klarar av att sitta tyst i flera veckor
om vart de slängt T kropp utan samvete respekt och empati visar att M är känslokall