Citat:
Ursprungligen postat av
Ali-Ahmed-Ghanem
Alltså, jag måste säga det. Hur fungerar ni egentligen? Gör ni ingen rimlighetsbedömning på siffrorna? Tar ni Kievs siffror rakt av bara så där?
Det är svårt att få fram korrekta siffror men jag gissar på mellan 30K-40K KIA för ryssarna.
Det utifrån vad BBC Russia tillsammand med Mediazona tar fram. Skulle tro att idag ligger siffran på 20K+. Det är alltså bekräftade dödsfall. Man påstår sig ha 40-60% mörkertal.
Så mina siffror bygger på det + DNR/LNR och Wagner/Tjetjener.
Till och med Kyiv Independent hänvisar till den källan. Här från mars 2023:
BBC confirms identities of 17,000 Russian soldiers killed in Ukraine in 13 months of the war
https://kyivindependent.com/bbc-confirms-identities-of-17-000-russian-soldiers-killed-in-ukraine-in-13-months-of-the-war/
Ukrainas siffror är däremot svårare då inget liknande görs för att samla in dem. Kiev ljuger sig blåa och påstår 16K. Men det finns väl ingen vettig som tror på det.
Det skulle inte förvåna mig dock om siffrorna idag ligger över 200K KIA.
Så dina estimat är bättre för att du är.....?
mediazones mest konservativa estimat är 35`000
Citat:
BBC and Mediazona say that according to the most conservative estimates, Russia may have lost about 35,000 people in Ukraine. At the same time, Russia's total irretrievable losses, which include wounded, killed or missing, may amount to at least 157,500 people.
varav 17`000+ är namgivna
vidare
Citat:
Thirteen months into the war, the number of Russian military casualties verified through open sources has now surpassed the officially confirmed number of deaths of Soviet soldiers during the nine-year war in Afghanistan. Over 15,000 Soviet troops were killed in Afghanistan from 1979 until 1989.
According to American and other Western officials, the number of Russian troops killed and wounded in Ukraine may be approaching 200,000. The officials cautioned that casualties are extremely difficult to estimate, particularly because Russia is believed to undercount its war dead and injured routinely.
Igen, enligt mediazone det mes konservativa estimatet.
Du läser det som "högt", trotts att din egen källa beskriver Usas estimat av casualties som deras mest konservativa estimat.....
och till det kommer
(Click on the numbers to get a picture of each individual captured or destroyed vehicle)
Russia - 10324, of which: destroyed: 6777, damaged: 339, abandoned: 395, captured: 2813
https://www.oryxspioenkop.com/2022/02/attack-on-europe-documenting-equipment.html