2023-05-18, 23:27
Medlem
Newcastle i praktiken klara för Champions League. Då står det mellan United och Liverpool. Jag har svårt att se att United ska kollapsa nu, men osvuret är bäst. Problemet för United är snarare att det blir svårt att få loss pengar till spelarköp utan att ägarfrågan är löst, och utan nya spelare så har de inte i CL att göra.
Citera
2023-05-18, 23:39
Medlem
baggebo1s avatar
Sjuk match idag i Sheffield i kvalet till Championship.

Peterborough ledde med 4-0 efter första matchen. Wednesday vände och gjorde 4-0 i sista övertidsminuten. På övertid gjorde Peterborough mål, och nu har Wednesday kvitterat. Matchen pågår.
Citera
2023-05-18, 23:49
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Är man nominerad i båda klasserna bör man kunna vinna båda. Sedan borde Alisson varit med i diskussionen.

Egentligen ja, men det brukar väl aldrig ske. Man vill nog lyfta fram fler spelare.

Min gissning är att årets spelare blir Haaland, årets unga spelare blie Saka. Årets tränare Howe ifall Newcastle tar CL platsen annars blir det nog Pep.
Citera
2023-05-18, 23:54
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Sjuk match idag i Sheffield i kvalet till Championship.

Peterborough ledde med 4-0 efter första matchen. Wednesday vände och gjorde 4-0 i sista övertidsminuten. På övertid gjorde Peterborough mål, och nu har Wednesday kvitterat. Matchen pågår.
Upplösningen: Sheffield Wednesday vann efter straffläggning.
Citera
2023-05-19, 02:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Liverpool kommer använda sitt nya hemmaställ för 23/24 på lördag mot Aston Villa. Hoppas det är ett vinnarställ.

Snyggaste hemmatröjorna på väldigt många år enligt mig.

Synd att Brighton klappade ihop idag men Newcastle spelar verkligen otroligt bra med både pondus och självförtroende, ser verkligen ut som ett topplag. Grattis till Skatorna för förmodat CL-spel.

scums snälla snubbla.
Citera
2023-05-19, 02:59
Medlem
Adidass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Ingen oväntad utveckling. Bra att FA tar ett litet första steg och stänger av tyska psykfallet. Han kommer dock helt undan attacken mot fjärdedomaren och straffas enbart för sina delusions och lögner. Borde egentligen varit någon match till där. Påtal om lögnerna. Här är en full transcript

Klopp had also claimed that what Tierney said to him when showing the yellow card for racing up to Brooks “was not OK”. The commission revealed a transcript of the exchange that led to Klopp’s booking.

Vad av detta var inte ok av domaren att säga? Enligt domen har Klopp själv accepterat att han gjort fel. Stoppar såklart inte vissa offer att tro på en konspiration mot stackars Liverpool.

Tror ingen gillar Millwall. Utom deras egna fans. Men är väl lite ologiskt därför man vill ha upp dom också. Dom bidrar med känslor och intresse. Historia. Rivalitet. Alla hatar Millwall liksom. Blir många hatmatcher.

Luton och Coventry är kul klassiska fotbollsklubbar tillskillnad från toppen i Premier League men ger knappast någon dramatik eller känslostorm med sig till nästa säsong.

Var första tanken som dök upp hos mig också. Brukar snacka om one season wonder. Här är vi inne på one goal wonder.

Tänker en sån som Havertz kan gå samma öde till mötes för Chelsea med sitt finalmål men inte så mycket mer för miljarden.

Torres tid i Chelsea likaså det är målet mot Barcelona i CL-semireturen som ”räddar” det någorlunda
Citera
2023-05-19, 07:39
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenshult
Newcastle i praktiken klara för Champions League. Då står det mellan United och Liverpool. Jag har svårt att se att United ska kollapsa nu, men osvuret är bäst. Problemet för United är snarare att det blir svårt att få loss pengar till spelarköp utan att ägarfrågan är löst, och utan nya spelare så har de inte i CL att göra.

Igår gick CL-tåget för Liverpool och Brighton.

Newcastle måste förlora en och kryssa en för att missa CL. Mot Leicester och Chelsea. Det kommer inte hända.

United måste tappa poäng i två av tre matcher mot lag som inte har något att spela för. Det kommer inte hända.

LFC måste dessutom vinna sina två. Vilket jag sagt länge att jag tror de gör, men Villa är ingen solklar trea.

Tråkigt. Jag trodde verkligen Brighton skulle stå upp bättre, ge Newcastle en ordentlig utmaning. Men alla rapporter säger att Newcastle spelade ut Brighton (som inte startade Mac Allister?) och borde ha avgjort redan i första halvlek. Sen får man lite känning med att kontra in 2-1, men blir sen kontrade för 3-1 i slutet och sen 4-1 på det.

Samtidigt får LFC skylla sig själva. Skörda frukterna av att man varit klappkassa 75% av säsongen. Visst är det kul att avsluta snyggt, men samtidigt otroligt frustrerande. Kapaciteten fanns i laget, men det är först nu man visar den.

Tråkigt också för oss som inte gillar oljestaternas sportswashing. I fjol kunde Newcastle åkt ut, vilket fördröjt deras City-resa något år. I år får de jackpot när Chelsea, LFC och Spurs har ett riktigt dåligt år, och når CL något år före vad de budgeterat. Det går att både vara väldigt imponerad av hur Howe och Pep byggt sina lag, samtidigt som man tycker det är förjävligt vilken grund de står på. Och fansen blundar. De skiter fullkomligt i hur många våldtagna kvinnor som fängslas, hur många kritiker som avrättas och torteras, hur många gästarbetare som dör, så länge de får se titlar.

Avrättningar? zzzzzzz
Titlar? BOOM!

City lär få den där CL-titeln de velat köpa i så många år i år. Inter lär inte ha en chans. Real blev fullkomligt överkörda. Det kunde blivit väldigt annorlunda om CAS vågat upprätthålla domen om 2 år utan CL 2020. Tror flera spelare valt att flytta/inte förlängam KdB bland annat (förlängde 2021). Spelare som Aké och Dias kanske skippat komma. Grealish, Alvarez och 100% Håland hade valt annan klubbadress vid CL-ban. Tror inte Pep förlängt kontraktet heller.

På sikt blir det intressant att se dels var Citys breaches leder till. Även om jag gissar 0, FA skulle inte våga slå ner hammaren så hårt. Smäll på fingrarna, som värst.

Också kul att se vad som sker den dagen araberna säger fuck this, nu gör vi något annat. Kommer City och Newcastle klara av att organiskt upprätthålla den status man dopats till? Inte omöjligt, eftersom de får många nya fans genom att vara just ett topplag. Dock gissar jag den generationen fans kommer vara väldigt illojala. Det lär bli väldigt tyst härinne från ljusblå fans, det är ett jag törs sätta mycket pengar på.
Citera
2023-05-19, 07:58
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Igår gick CL-tåget för Liverpool och Brighton.

Newcastle måste förlora en och kryssa en för att missa CL. Mot Leicester och Chelsea. Det kommer inte hända.

United måste tappa poäng i två av tre matcher mot lag som inte har något att spela för. Det kommer inte hända.

LFC måste dessutom vinna sina två. Vilket jag sagt länge att jag tror de gör, men Villa är ingen solklar trea.

Tråkigt. Jag trodde verkligen Brighton skulle stå upp bättre, ge Newcastle en ordentlig utmaning. Men alla rapporter säger att Newcastle spelade ut Brighton (som inte startade Mac Allister?) och borde ha avgjort redan i första halvlek. Sen får man lite känning med att kontra in 2-1, men blir sen kontrade för 3-1 i slutet och sen 4-1 på det.

Samtidigt får LFC skylla sig själva. Skörda frukterna av att man varit klappkassa 75% av säsongen. Visst är det kul att avsluta snyggt, men samtidigt otroligt frustrerande. Kapaciteten fanns i laget, men det är först nu man visar den.

Tråkigt också för oss som inte gillar oljestaternas sportswashing. I fjol kunde Newcastle åkt ut, vilket fördröjt deras City-resa något år. I år får de jackpot när Chelsea, LFC och Spurs har ett riktigt dåligt år, och når CL något år före vad de budgeterat. Det går att både vara väldigt imponerad av hur Howe och Pep byggt sina lag, samtidigt som man tycker det är förjävligt vilken grund de står på. Och fansen blundar. De skiter fullkomligt i hur många våldtagna kvinnor som fängslas, hur många kritiker som avrättas och torteras, hur många gästarbetare som dör, så länge de får se titlar.

Avrättningar? zzzzzzz
Titlar? BOOM!

City lär få den där CL-titeln de velat köpa i så många år i år. Inter lär inte ha en chans. Real blev fullkomligt överkörda. Det kunde blivit väldigt annorlunda om CAS vågat upprätthålla domen om 2 år utan CL 2020. Tror flera spelare valt att flytta/inte förlängam KdB bland annat (förlängde 2021). Spelare som Aké och Dias kanske skippat komma. Grealish, Alvarez och 100% Håland hade valt annan klubbadress vid CL-ban. Tror inte Pep förlängt kontraktet heller.

På sikt blir det intressant att se dels var Citys breaches leder till. Även om jag gissar 0, FA skulle inte våga slå ner hammaren så hårt. Smäll på fingrarna, som värst.

Också kul att se vad som sker den dagen araberna säger fuck this, nu gör vi något annat. Kommer City och Newcastle klara av att organiskt upprätthålla den status man dopats till? Inte omöjligt, eftersom de får många nya fans genom att vara just ett topplag. Dock gissar jag den generationen fans kommer vara väldigt illojala. Det lär bli väldigt tyst härinne från ljusblå fans, det är ett jag törs sätta mycket pengar på.

Tänker inte på något sätt försvara saudi, men som fan kan man inte göra så mycket. Visst man kan sluta följa klubben.. men för många (mig inkluderat) kommer man älska klubben oavsett vem som är den största ägaren av klubben. Älskade klubben när den ägdes av FCB liksom jag fortfarande gör än , kommer ju även göra det när PIF har sålt. Man kan dock ha två bollar i luften sammtidigt, att vara emot hur staten saudi hanterar mänskliga rättigheter samt kärleken för klubben. Handelsrelationer mellan saudi och massa andra länder i världen sker utan att man ser någon direkt kritik (tex UK har stora handelsrelationer).

Jag tror inte att detta med sportwashing fungerar, har inte pratat med någon som helt plötsligt börjat tycka det är okej att döda och totera folk. Man kan dock hoppas på att landet och framförallt dess folk får en mer positiv syn på väst och tar lärdom av det., för ifall sportwashing fungerar borde väl det även kunna gå åt andra hållet. Tveksam som sagt.

Detta är ju något som det pratas om frekvent och alla fans måste göra sina egna val hur man ställer sig till allt.
Citera
2023-05-19, 08:35
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Tänker inte på något sätt försvara saudi, men som fan kan man inte göra så mycket. Visst man kan sluta följa klubben.. men för många (mig inkluderat) kommer man älska klubben oavsett vem som är den största ägaren av klubben. Älskade klubben när den ägdes av FCB liksom jag fortfarande gör än , kommer ju även göra det när PIF har sålt. Man kan dock ha två bollar i luften sammtidigt, att vara emot hur staten saudi hanterar mänskliga rättigheter samt kärleken för klubben. Handelsrelationer mellan saudi och massa andra länder i världen sker utan att man ser någon direkt kritik (tex UK har stora handelsrelationer).

Jag tror inte att detta med sportwashing fungerar, har inte pratat med någon som helt plötsligt börjat tycka det är okej att döda och totera folk. Man kan dock hoppas på att landet och framförallt dess folk får en mer positiv syn på väst och tar lärdom av det., för ifall sportwashing fungerar borde väl det även kunna gå åt andra hållet. Tveksam som sagt.

Detta är ju något som det pratas om frekvent och alla fans måste göra sina egna val hur man ställer sig till allt.

Alla fans är olika och får göra olika bedömningar. Själv hade jag inte känt någon glädje över arab-dopade framgångar. Det hade varit smolk i glädjebägaren. Jag hade, som jag skrivit förr, pausat mitt supporterskap i väntan på bättre tider. Blir LFC uppköpta av motsvarande ägare som Newcastles i sommar, då tar jag officiell paus från att supporta LFC.

Sen fattar jag att ägare som regel är pest eller kolera. Den godhjärtade lokala businessmannen som själv är supporter och bara vill dela glädjen, den finns inte. Inte på den här nivån. Nog gillar jag vad som sker i Wrexham, men McElhenney och Reynolds kommer vara borta som en löning på en fredag när de fått vad de vill ha av sin investering.

Med det sagt är det skillnad på tuffa, giriga businessmen med vassa armbågar och diktaturstater som är villiga att lönnmörda och stycka kritiska journalister i Turkiet. Och sen mörda lönnmördarna, så de inte kan gola om vad som hänt, och sen låtsas som ingenting hänt när hela världen fattar.

Jag tror sportswashing har avskräckande effekt. Någon vill kritisera eller införa någon sorts restriktion mot diktaturstaten, men eftersom de samtidigt är stora investerare i fotbollsklubben, fotbollsförbunden och sitter på höga stolar där, måste man vara tyst. Annars blir det payback som svider i plånboken. Det får ingen att älska dem, men det får många kritiker att tystna eftersom de är beroende av diktaturens medlöpare eller hantlangare.
Senast redigerad av EnLitenFrys 2023-05-19 kl. 08:39.
Citera
2023-05-19, 08:41
Medlem
Fan man hade lite lite tro för några omgångar sedan att Brighton skulle ha chansen när sista omgången spelades på CL plats,de gör några upp o ner matcher ,den där förlusten mot Everton hemma sabba allt,men vilken jäkla säsong Brighton gör,även om de behövde byta tränare mitt i säsong
Men De zerbi tog över och gör de väldigt bra.
De kommer tappa några av lagets bästa i sommar,men de kommer få bra betalt och ska bli spännande se dem nästa säsong.

Newcastle är bara gratulera ,vilken resa,
Allt skit fansen fick stå ut med förra ägaren ,till spela de fukking Champions League nästa säsong .
Och man har inte värvat sönder sig denna säsong.
Howe har en fin trupp han nog kommer kunna göra ännu bättre ,spelare kommer vilja spela CL ,men gäller värva vettigt så samma harmoni och glädje blir kvar,dvs värva ej Neymar typ.
Citera
2023-05-19, 10:12
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdman123
Snyggaste hemmatröjorna på väldigt många år enligt mig.

Synd att Brighton klappade ihop idag men Newcastle spelar verkligen otroligt bra med både pondus och självförtroende, ser verkligen ut som ett topplag. Grattis till Skatorna för förmodat CL-spel.

scums snälla snubbla.
Ja tröjorna ser fina ut

Brighton var riktigt bleka första 45 av någon anledning, att det rann iväg i slutet är obetydligt.

Möjligheten till CL finns ännu oavsett vad folk skriver, MU kan tappa tex. Nu verkar Rashford tillbaka men Bournemouth lär knappast ställa ut skorna i säsongens sista hemmamatch.

Om någon undra vad som gäller vid lika poäng.
Om poängen är lika avgör målskillnaden och sedan antal gjorda mål hos vinnaren. Om det ändå skulle stå lika, delar klubbarna samma position. Men om det är samma poäng för att avgöra en ligavinst, för nedflyttning eller kvalificering för europeiska ligor genomförs en playoff-match på en neutral arena.
Citera
2023-05-19, 10:15
Medlem
Saka nominerad till årets spelare? Vilket skämt FA gillar sina engelsmän…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in