2023-05-11, 09:24
Medlem
GatewayArchs avatar
Helt j**** otroligt vilken kvalité Midjourney AI genererar. Kolla själv.

Citat:
Bildsvar (prompt nedan) (arkiverat)
Attractive french ginger woman portrait closeup, beautiful face, little freckles, intense eyes, ginger haircut, playful smile, malicious, emotion, instagram model clothes, body, wide shot, cinematic lighting, mystical, Hyperdetailed portrait photograph, natural street lighting, 8k

Citat:
a blond brunette women smiling with wavy hair in front of tall grass, in the style of beach portraits, dark beige and white, dusseldorf school of photography, art of tonga, photo taken with nikon d750, floral accents, light amber and pink

Citat:
A cute and sweet Pixar kitten, fluffy and chubby, knitted hat with red bow, long dress, holds a rose in both hands, beautiful blue eyes, slim body, sweet smile, opens mouth on a spring morning, Small daisies, delicate and delicate, clean sunlight, fairy tales, incredibly high detail, Pixar style, romantic elegance, vibrant colors, natural light, simple background, pure blue, 5 degrees and octane rendering, artstation pop, gorgeous, super wide-angle, 8K, high-definition vivid

Citat:
A captivating image capturing the intimate moment of a mighty lion quenching its thirst, its powerful frame tensed as it cautiously lowers its head to the shimmering water, the reflection of the golden sunlight on its tawny mane creating a halo-like effect, the ripples in the water spreading outwards with each graceful lap of its tongue, and the watchful eyes of the surrounding wildlife, alert to the presence of the king of the savannah, Nikon D850, AF-S NIKKOR 200-500mm f/5.6E ED VR, early morning with soft light filtering through the trees, wildlife and nature photography, Fujifilm Provia 100F

Citat:
raw photo, beautiful intimate backstage glimpse into Woodstock 1969, showcasing Creedence Clearwater Revival in candid, unguarded moments, encapsulating the chaos + magic & excitement of the festival, in 35mm vintage film, boho rocker style, free hugs, free love, free drugs, 4k

Citat:
Photoreal 8k, A man of remarkable presence. His name is Khalid, the Islamic storyteller. Khalid is of middle age, with a striking, robust beard that frames his face. His deep, dark eyes exude a wisdom that has been honed through the ages. in rain forest at night, very cinematic, accurate, true to life, high detail, 35mm lens, shot on DSLR Canon 5D, photo taken by Henri Cartier - Bresson, depth of field, professional colour grading, soft shadows, no contrast, clean sharp focus, film photography,

Citat:
a realistic image of Leonardo Di Caprio sitting on a golden throne
Senast redigerad av GatewayArch 2023-05-11 kl. 09:27.
Citera
2023-05-11, 19:52
Medlem
Svampspors avatar
Bra prompter. Det som är lite intressant är att om man skriver in prompterna i Microsofts nya AI-bildgenererare https://www.bing.com/images/create får man nästan lika fina resultat helt gratis. Lejonet blev till och med bättre.
Citera
2023-05-19, 05:32
Medlem
Charles-Lyntons avatar
Elon Musk and Jeffrey Epstein surrounded by young girls.⛔ A child.⛔ A nazi.⛔ A gay couple.⛔ Märkligt nog dyker det inte upp ett enda rasblandat eller gaypar när man knappar in "a happy couple". Dessutom är ansikten och händer groteskt fula. Skitapp.

Citat:
Ursprungligen postat av Svampspor
Bra prompter. Det som är lite intressant är att om man skriver in prompterna i Microsofts nya AI-bildgenererare https://www.bing.com/images/create får man nästan lika fina resultat helt gratis. Lejonet blev till och med bättre.

Jaha, det var den jag testade. Ska testa den andra nu.
Citera
2023-05-19, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svampspor

Nja, testade bara den sista med Di Caprio på en guldtron, och förutom att bilden var ganska medioker fanns det inte en likhet med Di Caprio.

Midjourney verkar okej, men då det är en betaltjänst som samtidigt verkar blockera alla prompter med humor eller nakenhet känns den ganska trist.
Citera
2023-05-19, 23:31
Medlem
Svampspors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fcuko
Nja, testade bara den sista med Di Caprio på en guldtron, och förutom att bilden var ganska medioker fanns det inte en likhet med Di Caprio.

Midjourney verkar okej, men då det är en betaltjänst som samtidigt verkar blockera alla prompter med humor eller nakenhet känns den ganska trist.

Jag testade inte prompten med Di Caprio. Jo att Midjourney genererar fantastiska bilder kan nog de flesta hålla med om, men just censuren, de begränsade möjligheterna att kunna påverka och ändra slutresultatet, samt att den billigaste gångbara månadsprenumerationen ligger på drygt 300:- får mig att välja bort tjänsten. Jag har betydligt roligare med min lokala installation av Stable Diffusion i kombination med några övriga gratisalternativ.
Citera
2023-05-20, 01:25
Medlem
Charles-Lyntons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charles-Lynton
Elon Musk and Jeffrey Epstein surrounded by young girls.⛔ A child.⛔ A nazi.⛔ A gay couple.⛔ Märkligt nog dyker det inte upp ett enda rasblandat eller gaypar när man knappar in "a happy couple". Dessutom är ansikten och händer groteskt fula. Skitapp.

Man kan skriva "a cartoon of" så blir det lite bättre. Det är bara att säga hasta la vista till alla serietecknare.
Citera
2023-05-20, 02:35
Medlem
Ferhs avatar
Har laddat ner och installerat Stable Diffusion så att jag kan generera allt med min egen dator istället för att behöva koppla upp mej mot nån server, och går att skapa lika fina bilder där, plus att det är gratis och har fler inställningar och mer möjligheter att vara kreativ.

Här är till exempel den där "A cute and sweet Pixar kitten", men nu är den en nazist: https://i.imgur.com/y7dpzqu.png
Citera
2023-07-07, 02:13
Medlem
Någon mer än jag som kan i 9 fall av 10 avgöra att det är en bild skapad av Midjourney?

Två telltales: ansiktsuttrycken och den något sociopatiska stilen.

När man browsar youtube så använder många kanaler AI generade bilder och nu har jag tränats som människa att omedelbart urskilja dem.
Citera
2023-07-07, 14:26
Medlem
Cyborg2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GatewayArch
Helt j**** otroligt vilken kvalité Midjourney AI genererar. Kolla själv.
Sjukt bra bilder. Men en oroväckande utveckling också.
Hur ska vi göra med:

1. Bild, video, ljud i polisanmälningar och rättegångar. Det kan ju i princip inte användas längre.

2. Politisk propaganda, ryktesspridning inför USA-valet 2024.. Med "bildbevis"..

3. Alla konstnärer, designers, filmfotografer, ljussättare, musiker, vad ska de jobba med om ett par år? Snart gäller det väl även arkitekter, ingenjörer, apotekare, ekonomer, osv..

Jag funderar ibland på om vi verkligen vill det här... vi gör oss själva överflödiga.. alla blir helt passiva konsumenter av underhållning.. och offer för massiv propaganda som kommer att vara mycket trovärdig..

Det var kanske bättre förr ändå..
Citera
2023-10-07, 09:57
Medlem
MidJourney är bra på fantasy, Scifi och sånt. DALL-E 3 är bättre på att tolka promptar. Ideogram.ai är bättre på att skriva ut läsbar text på bilder. MEn bäst på fotografi tycker jag är prompthunt och deras modell PhChroma3. Exempel:

https://www.prompthunt.com/prompt/clne9d5ph019fql0hlg1e9vg4?selectedAsset=clne9d7020 19nql0h1b0rn0e4
https://www.prompthunt.com/prompt/clne8wldp0159ql0hx3u3rr6p?selectedAsset=clne8wm5j0 15bql0hdy88dc8u
https://www.prompthunt.com/prompt/clne8unex0149ql0hsimlrm1l?selectedAsset=clne8uont0 14lql0hrbqfyw3j
https://www.prompthunt.com/prompt/clne8qha3074po80h8gh4k50x?selectedAsset=clne8qico0 74xo80hraku9z22
Citera
2023-10-07, 18:36
Medlem
Finns det någon AI som kan ta en existerande bild som jag tagit och redigera den åt mig?

Alltså, laddar upp bild på en sjö -> Ber AIn om att lägga till en måne på himlen och spegling av den i vattnet. Lite som man sett ADOBE göra med nya Photoshop-funktioner, finns det gratis någonstans?
Citera
2023-10-19, 20:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Cyborg2030
Sjukt bra bilder. Men en oroväckande utveckling också.
Hur ska vi göra med:

1. Bild, video, ljud i polisanmälningar och rättegångar. Det kan ju i princip inte användas längre.

2. Politisk propaganda, ryktesspridning inför USA-valet 2024.. Med "bildbevis"..

3. Alla konstnärer, designers, filmfotografer, ljussättare, musiker, vad ska de jobba med om ett par år? Snart gäller det väl även arkitekter, ingenjörer, apotekare, ekonomer, osv..

Jag funderar ibland på om vi verkligen vill det här... vi gör oss själva överflödiga.. alla blir helt passiva konsumenter av underhållning.. och offer för massiv propaganda som kommer att vara mycket trovärdig..

Det var kanske bättre förr ändå..

Blir det inte tvärtom också? Att om det kommer fram snaskiga bilder på en politiker/kändis så kan dom avfärda det som fake och AIskapat?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in