2023-05-16, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torepka
Har du någon länk kring detta att dela med dig av?

Börja med Facebook s*ally t*aikumer minus stjärna. Därefter ger det sig själv.
Citera
2023-05-16, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Keyko
Börja med Facebook s*ally t*aikumer minus stjärna. Därefter ger det sig själv.
Tack ska du ha.

Vilket folk alltså, känns som att det skulle ta minst ett år att sätta sig in och förstå vad det hela handlar om.
Citera
2023-05-16, 23:00
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keyko
*adeleine är dotter till en av Alterkvistarna om det ringer en klocka.

Fast döma av hennes lajvar så verkar ju hon inte var den trevligaste människan för den delen. Mamman alltså.
Citera
2023-05-16, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Nu är allting kompletterat med FUP.

Garcia Blom och Rickardo Blom åtalas för mord, försök till mord, olaga hot, ringa narkotikabrott och brott mot knivlagen.

Savina Bessik och Alexander Taikumer åtalas för grovt skyddande av brottsling.

Alexander Taikumer åtalas därtill för uppmaning till självmord, försök till grov utpressning, grovt olaga hot och olaga hot.

Savina Bessik åtalas för olaga hot och uppmaning till självmord.

Rolf Bessik åtalas för olaga hot.

Jurek Kwiek åtalas för grovt förtal.

Göteborgs tingsrätt:

Har du en fungerande länk?
Citera
2023-05-17, 03:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av milfen88
Har du en fungerande länk?
Ny länk med FUP / förundersökning

https://gofile.io/d/yMFvS9
Citera
2023-05-17, 03:07
Medlem
Alonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elclassico163
Ny länk med FUP / förundersökning

https://gofile.io/d/yMFvS9

Ååååh… tack som fan!
Citera
2023-05-18, 00:52
Medlem
Vilket jävla pack allihop, träningslägenhet, fängelse, missbruk, soc, fosterhemsplacerade barn, misshandel, kriminalitet, flertalet påkörda, sjukdomar osv osv. Ett flertal förstår knappt den enklaste svenska. Hur kan de ha pengar, jobbar någon?! Spelar bort och slösar pengar för många, och hörde jag via PrimeCrime att någon av dem köpte Delicato för flera tusen? Finns hela FUP som icke ZIP?
Citera
2023-05-19, 00:07
Medlem
Snälla kan nån lägga upp FUP som ej är zip?
Citera
2023-05-26, 18:34
Medlem
spoilers avatar
Betalvägg

Åklagaren vill att lillebrodern döms för mordet på Nadja Blom

"Nu har också åklagarsidan krävt en prövning i hovrätten. Enligt dem fanns det inget annat motiv än heder till mordet, något som underkändes i den tidigare instansen."

https://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teb...om-1.100531602
Citera
2023-05-30, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blublang
Nån får gärna länka till videon grabbarna tog på sig själva, men som jag minns det satt båda två i bilen med skadad vindruta och brölade om den moraliska seger de vunnit för sin heder.
Överst i sammanfattningen Del 1 underrubrik "Händelse" finns hela videon ocensurerad.
Sammanfattning Del 1 (flashback)
Citera
2023-07-10, 12:14
Medlem
Storstadskatts avatar
Någon som hört hur det gick i hovrätten? Borde väl vara klart nu!
Citera
2023-07-22, 19:43
Medlem
vergissmeinnichts avatar
Lång intervju med killarnas pappa i GP i dag.

https://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teb...lj-1.105265758

Låst artikel, citerar några delar

Citat:
När Rolf och Nadja Blom gifter sig, år 1999, är Nadja bara 15 år gammal. Då som nu var den tillåtna giftasåldern 18 år, men paret gifter sig enligt romsk sed och registrerar aldrig äktenskapet.

På bröllopsdagen är den unga bruden nervös. Det har bara gått drygt två veckor sedan hon träffade sin några år äldre, blivande make för första gången, på restaurangen Salvatore i Hjällbo där Rolf växte upp.

Citat:
Innan Nadja Blom träffade mannen som blev påkörd när hon mördades hade hon en relation med en annan man.

Rolf säger att han var förkrossad över relationerna men att han förlät Nadja. Samtidigt menar han att det var den första mannen som orsakade mordet. Hade inte han lämnat Nadja så hade hon inte inlett relationen som enligt Rolf provocerade sönerna.

Är inte den som sitter bakom ratten i bilen skyldig?

– Jag tänker så här: Hade inte [den förste mannen] lämnat henne och de fortsatt med sin romans, så hade inte hon tagit [den andre mannen].

Citat:
Rolf tar tydlig ställning för sönerna, kallar dem för ”mammas pojkar” och säger att de aldrig ville döda Nadja Blom.

– Allt var en jävla stor olycka.

[...]

Men varför satt dina söner där i bilen?

– Jag vet inte. Det måste ha varit ett jävla tumult. Jag har inte kunnat prata med Garcia och sett honom i vitögat. Jag har kontakt med [den yngre sonen], han är i chock. Han mår så dåligt.

[...]

– De kanske inte visste riktigt vad de sa på den här videon. De var inte i sina sinnens fulla bruk. Jag tror inte riktigt att de vetat vad de har gjort, säger Rolf.

Angående frågan om hederskultur så förnekar förstås att någon sådan finns.

Citat:
Samtidigt stämmer mycket av det som Rolf berättar överens med vad som kännetecknar en hederskultur.

Utöver att Nadja var minderårig när de gifte sig beskriver han exempelvis att hon, i strid med romsk tradition, fick gå i byxor – efter att ha frågat om lov.

– Nadja kunde fråga ”Roffe, är det okej om jag går med byxor idag?” Ja visst, gå med byxor, det är kallt ute och du kan få urinvägsinflammation. Folk kunde ringa och säga att de sett min fru gå med byxor i stan. ”Ja men jag har gett henne tillåtelse, det är okej”, sa jag då.

Du var tvungen att godkänna det?

– Ja, på grund av de äldre, så jag inte skulle bli utesluten och grejer.

– Hon kunde gå i byxor och en keps, träna och dansa en kväll själv med väninnor. Så jag var inte sträng mot henne, säger Rolf.

Utöver detta får han frågor om att han dömdes för ringa misshandel mot Nadja 2010, något som han "inte minns".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in