2023-05-18, 22:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av expat2021
Uppenbarligen tillräcklig rekryteringsbas för att 15% av alla FIDE-spelare är kvinnor.
Dessa 15% påverkas inte negativt av att det finns kvinnor som inte spelar schack.
Men varför tar ingen av dessa 15% sig vidare till toppen?
Rent statstiskt sett borde toppen bestå av 15% kvinnor då 15% av alla FIDE-spelare är kvinnor.
Hur många tävlar i vinter-Os? Om 30% av de som tävlar i vinter-Os kommer från Afrika, borde då inte de ha 30 % av guldmedaljerna?
Citera
2023-05-18, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Kallar du dig själv för "vi" nu?

Hur vet du vem som har gjort/inte gjort militärtjänst och/eller inte kommer ingå i försvaret av Sverige?

Du har själv medgett att du inte har gjort militärtjänst, förnekar du det nu?
Har du gjort militärtjänst?
Är du ett svin om du inte har gjort det?
Citera
2023-05-18, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Hur många tävlar i vinter-Os? Om 30% av de som tävlar i vinter-Os kommer från Afrika, borde då inte de ha 30 % av guldmedaljerna?

Otroligt korkad jämförelse då kraven för att komma till vinter-OS inte är desamma för medborgare av olika länder.
Kraven för att bli en FIDE-spelare är dock desamma för alla och 15% av dessa är kvinnor.
Varför tar sig ingen av dessa sig vidare till toppen?
Citera
2023-05-18, 22:07
Medlem
Citat:
Jag hoppas du inte syftar på att Stalin strävade efter jämlikhet och samma rättigheter, möjligheter och skyldigheter för individen oavsett kön, osv.

Han delar samma ideologiska fundament som ni feminister, vars ideologi härstammar från intersektionalitet, som i sin tur härstammar från kritisk rasteori som härstammar från Frankfurt-skolan - det vill säga kulturmarxism.

Men ni feminister kanske lyckas där Lenin, Pol Pot, Stalin, Castro och Mao misslyckades - och ni skapar er utopi på jorden där alla är jämlikar.

Det ser ju verkligen ut att gå bra med tanke på Sveriges tillstånd, eller vad säger du?
Citera
2023-05-18, 22:08
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Du har själv medgett att du inte har gjort militärtjänst, förnekar du det nu?
Har du gjort militärtjänst?
Är du ett svin om du inte har gjort det?

Du blandar nog ihop mig med någon annan, jag har inte nämnt med ett ord om jag gjort militärtjänst eller inte.

Nej jag strävar efter och vill ha jämlikhet och samma rättigheter, möjligheter och skyldigheter för individen oavsett kön, osv. Så nej, jag är inget svin.
Citera
2023-05-18, 22:10
Medlem
Citat:
Du blandar nog ihop mig med någon annan, jag har inte nämnt med ett ord om jag gjort militärtjänst eller inte.

Nej jag strävar efter och vill ha jämlikhet och samma rättigheter, möjligheter och skyldigheter för individen oavsett kön, osv. Så nej, jag är inget svin.

Då får du chansen nu, har du gjort militärtjänst och därmed står till deras förfogande eller är du ett svin?
Citera
2023-05-18, 22:13
Avslutad
Citat:
Otroligt korkad jämförelse då kraven för att komma till vinter-OS inte är desamma för medborgare av olika länder.
Kraven för att bli en FIDE-spelare är dock desamma för alla och 15% av dessa är kvinnor.
Varför tar sig ingen av dessa sig vidare till toppen?
Vaddå kraven inte är desamma? De afrikaner som uppfyller kraven för att få tävla borde ju vara lika duktiga som de svenska?

Så om 15% kommer från Afrika så borde de ju få 15% av medaljerna.
Citera
2023-05-18, 22:14
Medlem
Citat:
Vaddå kraven inte är desamma? De afrikaner som uppfyller kraven för att få tävla borde ju vara lika duktiga som de svenska?

Så om 15% kommer från Afrika så borde de ju få 15% av medaljerna.

Nej varje land sätter sina krav för att skicka någon till OS, kan du ingenting om någonting?
Citera
2023-05-18, 22:18
Avslutad
Citat:
Nej varje land sätter sina krav för att skicka någon till OS, kan du ingenting om någonting?
Och varje kvinna sätter sina krav för att skicka sig till Fide. Men om nu 15% av länderna som tävlar i vinter-OS är afrikanska så borde de ju få 15% av medaljerna.
Citera
2023-05-18, 22:19
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Han delar samma ideologiska fundament som ni feminister, vars ideologi härstammar från intersektionalitet, som i sin tur härstammar från kritisk rasteori som härstammar från Frankfurt-skolan - det vill säga kulturmarxism.

Men ni feminister kanske lyckas där Lenin, Pol Pot, Stalin, Castro och Mao misslyckades - och ni skapar er utopi på jorden där alla är jämlikar.

Det ser ju verkligen ut att gå bra med tanke på Sveriges tillstånd, eller vad säger du?

Lenin, Pol Pot, Stalin, Castro, Mao, Hitler, Bush (båda), Saddam, Trump, Pinochet, Ceaușescu, Mugabe, Franco, Andrew Tate med många många flera, tillhör/tillhörde ingen ideologi. De tillhör/tillhörde alla kluster B personlighetstypen (the dark triad) och ska ses som avarter.

Det går bra att du kallar mig för du - dureformen infördes för flera årtionden sen.

Feminister har inte förtryckt och hatat män ens i närheten så som patriarkatet har förtryckt och hatat kvinnor genom människans historia. Jäklar vad ni antifeminister hade kvidit om så vore fallet, jösses.
Citera
2023-05-18, 22:20
Medlem
Citat:
Och varje kvinna sätter sina krav för att skicka sig till Fide. Men om nu 15% av länderna som tävlar tävlar i vinter-OS är afrikanska så borde de ju få 15% av medaljerna.

Nej det är inte kvinnan som sätter kraven för att bli en FIDE-spelare stumpan. Funkar inte så i FIDE, man måste kvalificera sig för att komma dit.
Citera
2023-05-18, 22:20
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Då får du chansen nu, har du gjort militärtjänst och därmed står till deras förfogande eller är du ett svin?

Jag nämnde inget om militärtjänst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in