Fler Kinzhal verkar ha fått pisk under senaste dygn.
Är det ryska kärnvapenhotet neutraliserat efter senaste dagars ryska dunderfiasko? Vad hjälper kärnvapen om man inte kan komma igenom missilskölden?
Dom som utvecklade Kinzhal skrotet verkar ha fängslats för landsföräderi när skräpet inte höll vad man lovade😁
Jag skulle inte säga att hotet är neutraliserat pga Kinzhals flopp. Det riktiga provet kommer eventuellt mot Zirkon, Topol och Sarmat
Jag menar att USA har missbedömt fiendens kapacitet och motståndsvilja. Talibanerna var tuffare än man trott, och man fick åka hem med svansen mellan benen och outrättat ärende.
Ok, jag köper det. Men då vill jag att du jämför det med vad ryssen håller på med i Ukraina, tack.
Om det inte är Kinzhal så ställ dig gärna frågan varför greps tre personer ansvariga för missilens utveckling och åtalas för landsförräderi? Hade Kinzhal fungerat så hade de inte blivit gripna.
Fast nu gällde det förstås att de misstänktes för att ha överfört data relaterad till hypersonisk teknik till annat land. Och inte att de blev åtalade för landsförräderi p.g.a att det vara något problem med funktion och teknik.
Patriot battery remaining in Ukraine is waiting for the fate of the first
"Kinzhal" on May 16 disabled one of the two American Patriot batteries delivered to Kiev, writes Military Watch Magazine. At the same time, the system fired 32 missiles at the "Kinzhal" on approach. Unsuccessfully.
The Patriot crew knew that a rocket was flying into the complex, but could not do anything about it — the Kinzhals were moving too fast. And complete helplessness in front of hypersonic weapons is not the only weakness of the Patriot. The system has a problematic "track record" and extremely expensive ammunition. One attempt to shoot down a "Kinzhal" worth about two million dollars cost 96 million dollars.
US knew about all this, and therefore did not want to transfer Patriot to Kiev at all. And yet the delivery of these systems was presented as a "necessary measure" due to the near collapse of the Ukrainian air defense. As a result, the Patriot battery transferred in April was destroyed less than a month later
Military Watch Magazine är, trots det fina engelskklingande namnet, en prorysk propagandasajt som förmedlar rysk desinformation och rysk propaganda. Mycket av informationen som sajten publicerar är falsk.
Citat:
Overall, we rate Military Watch Magazine Right-Center Biased and Questionable based on the promotion of pro-Russian propaganda and a complete lack of transparency regarding who is in charge of the website and where they originate.
Military Watch Magazine focuses on reporting defense-related events and publishes articles that are generally in line with the Russian Government’s narrative.
Citat:
... most articles hold a right-leaning bias and promote pro-Russian propaganda that can be misleading or false.
Patriot-systemet i Kiev är helt funktionsdugligt och har varit det hela tiden. Den är inte utslagen. Den fick bara några småskador som inte är allvarliga och inte stör dess funktion - och går att reparera på plats.
Citat:
"The damage was minimal, according to three other US officials, with one describing it as “minor.” The system remained functional throughout the attack and remains online, an official said."
Just därför kommer Ryssland tveka att använda kärnvapen. Om de skulle skjutas ned så skulle Ryssland plötsligt stå utan förmåga att hota med kärnvapen.
Precis det, och per automatik så bevisar man att Pantsir inte fungerar heller och det skulle göra Moskva till en måltavla
Senast redigerad av BeHPNemesis12345. 2023-05-18 kl. 17:29.
Fast nu gällde det förstås att de misstänktes för att ha överfört data relaterad till hypersonisk teknik till annat land. Och inte att de blev åtalade för landsförräderi p.g.a att det vara något problem med funktion och teknik.
Vi vet inte än hur åtalet kommer beskrivas. Vi får helt enkelt vänta på rättegången. Tills dess kan vi bara spekulera men det känns inte som slumpen att de grips direkt efter att Kinzhal har skjutits ner.
Nyanserad bild? Ett land anfaller sin granne, mördar civila och våldtar allt de kommer över. Men du vill ha en nyanserad bild där du kan sitta och försvara ditt älskade ryssland och har ingen förståelse för att folk har problem med det?
Lag? människor är det det handlar om, men ni ryssar har ju en gång för alltid visat vilket värde människor har för er?
Du kanske ska signa upp och se om du kan sno en tvättmaskin eller nått?
Att ryssland anfaller ukraina har vi vetat i över ett år. Jag pratar om slagfältet när jag nämner nyans. Du är allt för personligt involverad. Jag älskar inte ryssland eller ukraina. Det är två sidor av samma mynt.
Läste precis att NATO ska godkänna planerna ifall det uppstår en öppen konflikt mellan Ryssland och NATO. Planerna kommer godkännas på ett möte i juli i Vilnius.