Citat:
Ursprungligen postat av
Quackenbush
S vad r diskussionsunderlaget? Att Elon Musk r hgerextrem? Visste vi inte det redan? Han kpte ju en plattform som han sedan ppnade upp fr nazister, fascister, rysstroll och Trump. Den som inte frsttt att Musk r en liten antisemitisk nasse har inte hngt med i verkligheten. Det som skiljer Musk frn 99,99999% av alla andra nassar r att han r vldigt rik. Det gr honom ocks vldigt farlig.
Har aldrig riktigt frsttt mig p att s fort ngon som inte r yttersta vnster ppnar munnen och sger ngot s sger extremisterna att han r nazist. Fr mig r en nazist ngot helt annat n en tex Musk. Kan faktiskt inte se kopplingen alls till nazismen. I allt jag vet om Hitler finns det ingen korrelation till Musk. "Nasse" bara ett tomt skllsord som inte har ngon innebrd lngre och sger mer om den som kastar ur sig hatet n adressaten.
Att ingen fr kritisera ngot som judar r inblandade i vet vi sedan 80 r tillbaka. Det r helt frbjudet. Vad Soros gjorde mot Sverige och alla svenskar tycks dock alla ha glmt. Engelsmnnen minns... Det var d vi lrde oss vem Soros var. Han blev knd fr den svenska allmnheten nr han 1992 spekulerade mot den svenska kronan, ngot som slutade i en fr Sverige svr finanskris, att folk fick g frn hus och hem och fick Soros frmgenhet att vxa ngot enormt.
Finns inget gott att sga om Soros ven om han frsker jobba emot sitt rykte som hin hle. Han har avsatt fungerande regeringar, han har sett till att hrt arbetande vanliga mnniskor frlorat allt de ger och har fr generationer osv osv. Hade Soros inte varit jude hade man ftt sga som det r. Det r verkligheten.
Att precis vem som helst p gatan kan f epitetet nasse slngt i ansiktet r ocks verkligheten.
De senaste newsen r vl att FBI styrt Twitter? Det har varit en salig censur och propagandamaskin.