2023-05-17, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Korrekt, det är spekulationer. Jag finner det dock osannolikt att patroit är utslaget.
OK vi tänker olika.
Jag tror att Patriotsystemet är för krångligt att hantera för ovana ukrainare.
Varje missil kostar dessutom miljonbelopp.
Det var antagligen därför Erdogan valde det ryska systemet istället.
Det finns inga osänkbara vapen - det är min utgångspunkt.
Citera
2023-05-17, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pottkusk
OK vi tänker olika.
Om det är för krångligt, var tog de ryska missilerna vägen?
Citera
2023-05-17, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pottkusk
OK vi tänker olika.

det är inte ett krångligt system, det är ett mycket enkelt system.

Citat:

det är inte skälet nej. erdogan har haft systemen flera gånger i landet via natosammarbeten, det som drog ut och tillslut gjorde att han gav upp var att USA inte ville sälja teknologin (turkarna vill köpa system såväl som tekniken att. tillverka systemet)

Citat:

det är korrekt, problemet här är nog att hypersoniska missiler ska ju ha varit det, nu visade det sig att ett väldigt gammalt system uppnåde en mycket hög nivå även mot dessa.
Citera
2023-05-17, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klinkerhofen
alltså här kommer en dum fråga? (men jag har nästan ingen koll)

om nu ryssarna vill förstöra just den här patrioten

varför börjar man inte med att skicka några enklare raketer blandat med någon kinzhal så att patrioten tömmer magasinet med 30 eller om det nu är 32 robotar?

sedan avslutar man jobbet med en eller 2 kinzhal?

eller ser ukraina skillnad på vilken raket som kommer och använder andra system för att ta hand om "enklare" raketer?

ja, det är dessutom olika missiler i systemet, så även det jobbar automatiskt utifrån måldata och bekämpningteknik.
Citera
2023-05-17, 23:38
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Det är korrekt, problemet här är nog att hypersoniska missiler ska ju ha varit det, nu visade det sig att ett väldigt gammalt system uppnåde en mycket hög nivå även mot dessa.
Men det Patriot som man använder idag har ju knappt en skruv gemensamt med det ursprungliga systemet. Och Pac-3 missilerna som användes nu mot Kinzhal utvecklas ju fortfarande. Så man kan ju inte bara säga att ett gammalt system lyckades bekämpa Kinzhal. Tom jag tycker att det känns för taskigt mot ryssen alltså haha.
Citera
2023-05-17, 23:51
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
De är för roliga. Jag tror ibland att det är en form av test från deras sida att ljuga så överdrivet som de gör. De måste fatta att ingen tror på det där.
Den tweeten var utlagd rätt sent så gissningsvis hade alkisen Zakharova varit på after work innan hon la ut den haha.
Citera
2023-05-18, 00:17
Moderator
farbror_barbros avatar
Trådens ämne är INTE Bakhmut eller reträtten från Kherson. Eller USAs statsskuld. Varningar utdelade.

/Mod
Senast redigerad av farbror_barbro 2023-05-18 kl. 00:31.
Citera
2023-05-18, 01:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Om det är för krångligt, var tog de ryska missilerna vägen?

Dem slog in i Patriot systemet lol finns video på när skiten träffas.. inte heller hållbart att billiga missiler kan slå ut system som kostar miljarder..
Citera
2023-05-18, 02:11
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Killer2142
Dem slog in i Patriot systemet lol finns video på när skiten träffas.. inte heller hållbart att billiga missiler kan slå ut system som kostar miljarder..
Är du full? En PATRIOT-lastbil kostar ungefärligen 10 mille. Att orchernas missiler inte ens kan ta ut en lastbil säger lite hur det går för dem...
https://theweek.com/russo-ukrainian-war/1011761/up-to-60-percent-of-russian-missiles-in-ukraine-are-failing-us-assesses
Citat:
Up to 60 percent of Russian missiles in Ukraine are failing
Men det är väl som med allt annat skräp de rotat fram ur gamla Sovjet-lager? "Världens andra armé"
https://www.youtube.com/watch?v=pCcdWmXTO_I
Citat:
Russia Mobilisation - Rusty Guns For New Recruits
Citera
2023-05-18, 05:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klinkerhofen
alltså här kommer en dum fråga? (men jag har nästan ingen koll)

om nu ryssarna vill förstöra just den här patrioten

varför börjar man inte med att skicka några enklare raketer blandat med någon kinzhal så att patrioten tömmer magasinet med 30 eller om det nu är 32 robotar?

sedan avslutar man jobbet med en eller 2 kinzhal?

eller ser ukraina skillnad på vilken raket som kommer och använder andra system för att ta hand om "enklare" raketer?
Ukraina kan se på radarn om det är snabbgående robotar eller långsamma drönare som närmar sig målet.
Och använda lämpligt luftvärn.
Vanligtvis slösar man inte dyra patriotrobotar på billiga drönare.
Citera
2023-05-18, 06:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Killer2142
Lol ja
Citera
2023-05-18, 06:48
Medlem
Hazizas avatar
Detta visar bara hur dåliga de ukrainska soldaterna och USAs vapensystem är. Tragiskt hur de hanterar skattebetalarnas pengar.

Propagandan går hårt från Nato-trollen!
Senast redigerad av Haziza 2023-05-18 kl. 06:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in