Resultat: Hur följer du årets säsong av Robinson?
Enbart via TV4
10,70%
108 röster
Enbart via TV4 Play / C More
76,71%
774 röster
En blandning av TV4 och TV4 Play / C More
12,59%
127 röster
2023-05-17, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Det är ingen i Survivor som vunnit två immuniteter och fått ge bort den ena. Däremot har det funnits tävlingar där de tävlat i lag och två st har vunnit immunitet.
Du har säkert rätt, för så många Survivors har jag inte sett. Men med tanke på att det går att hitta immuniteter på dolda ställen ibland, så vore jag överraskad om ingen någon gång hade mer än en immunitet. Och när jag sett har man kunnat ge bort immunitet.
2023-05-17, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Förra året fick de väga sig ganska sent, i avsnitt 48 av 51 (med 6 deltagare kvar)
När de var i Haparanda vägde de sig i avsnitt 43 av 51 (med 8 deltagare kvar)
I de tre säsongerna innan Haparanda var det 9, 8 samt 8 deltagare kvar när de vägde sig, så förmodligen runt avsnitt 43 då också.
Spännande inslag första gången, 1997. Inte lika roligt när det upprepas för 24:e gången.

Är det bara jag som önskar undergång åt alla som är inblandade i produktionen av Robinson idag?
2023-05-17, 22:05
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Caroline höll för näsan när hon föll framåt i vattnet, det är ett no no
2023-05-17, 22:06
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Du har säkert rätt, för så många Survivors har jag inte sett. Men med tanke på att det går att hitta immuniteter på dolda ställen ibland, så vore jag överraskad om ingen någon gång hade mer än en immunitet. Och när jag sett har man kunnat ge bort immunitet.

Ja, alltså. Det har ju funnits tillfällen när någon vunnit immunitet i en tävling plus haft hemlig immunitet. Och man har alltid kunnat ge bort sin immunitet, men det har bara hänt en gång under hela Survivors historia. Men hemlig immunitet hade absolut varit något så att spelet inte vore så jävla förutsägbart, men det är väl för mycket begärt att klåparna på Tv4 skulle kunna ordna det.
2023-05-17, 22:12
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Spännande inslag första gången, 1997. Inte lika roligt när det upprepas för 24:e gången.

Är det bara jag som önskar undergång åt alla som är inblandade i produktionen av Robinson idag?

Nej. Om inte Tv4 kan göra säsongerna bättre än såhär så är det bättre att lägga ner skiten.
2023-05-17, 22:18
Medlem
Här berättar Dennis varför han kom sist och att det var nära att han skulle diskas innan dom började spela in programmet:
https://www.tv4.se/artikel/2BcPJJGzoORjtUMfjE0Iqg/produktionens-krismoete-efter-kaoset-pa-hotellet-ballade-ur
2023-05-17, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Nej. Om inte Tv4 kan göra säsongerna bättre än såhär så är det bättre att lägga ner skiten.
Jag ser hellre en undergång av de ansvariga...
2023-05-17, 22:25
Medlem
Puma006s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Risig
Dennis ”jag har inte tagit i än” åker alltså ut mot bara tjejer, tanter och en fjolla
Dennis strategi var korkad redan efter att han vart antagen, han hann lägga på sig 10 kilo fett på kroppen innan han kom in i Robinson..

Flera i denna säsong har kommit med ursäkter när de förlorar eller inser att de inte kan vinna en tävling.
2023-05-17, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 24seven
Här berättar Dennis varför han kom sist och att det var nära att han skulle diskas innan dom började spela in programmet:
https://www.tv4.se/artikel/2BcPJJGzoORjtUMfjE0Iqg/produktionens-krismoete-efter-kaoset-pa-hotellet-ballade-ur
Äcklig människa och jag är glad att han inte får vårda sina barn!! Men det mest äckliga är ändå följande:
Citat:
Ursprungligen postat av Äckel-Dennis DÄ
Jag gick inte in för att vinna hela skiten ändå, det kan jag erkänna. Jag gick in för att skapa show och lära känna nya människor.
Fy faaaaaaan! Dumpa grisen från planet på väg hem!
2023-05-17, 22:28
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 24seven

Synd att han inte gjorde det. Då hade Zeki som faktiskt var underhållande och ville vinna varit kvar.
2023-05-17, 22:28
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:

Ändå lite taggad på vägningen - enligt en person i tråden så gick flera deltagare upp i vikt under Robinson 2022 (Vår). Ska bli spännande och se ifall det sker även i år.

Kan tycka att produktionen har rykt upp sig lite (dock är det fortfarande uselt). Förr om åren låg det t.ex. alltid hemliga immuniteter, mynt och kistor utplacerade runt om i lägret, som av en slump, alltid hittades av personen som behövde det mest. Skönt att nästan allt sådant trams är borta.

Gillar även små detaljer de lagt till som Lundins påa inför varje ö-råd. Även auktionen hade förbättrats, i.o.m. att man bara fick köpa saker för sig själv och inte dela. Blev helt klart mycket mer underhållande när Chipstutten åt upp halva Biff och bea:n, istället för att hela gruppen gick ihop och delade på den i efterhand.
2023-05-17, 22:34
Medlem
Ganonitos avatar
Trailer inför säsong 12 av danska Robinson (den där deltagarna tvingades klä av sig nakna i början). Vilken markant skillnad mot Tv4s gulligullmyspys-version. Mycket bättre programledare också. Tänk Alva, Carro eller Sophie tvingas klä av sig nakna i TV. Det hade varit underhållning.

https://www.dailymotion.com/video/x2x4jk2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in