2023-05-17, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HaraldMaximalVinst
Värdet sjunker lika mycket som med utdelningen på x-dagen så det är sällan en bra affär att jaga utdelningar som du gör.

Vänta en vecka, och räkna igen.
Citera
2023-05-17, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Hehe. Björnar på SBB:s ras har varit ganska lönsamma faktiskt. Är så jävla kass på stockpicking. Hexagon har jag dock klivit på, så räkna med förlust där.
Var faktiskt din tråd som fick mig att leta rätt på lite andra grejer än de vanliga Bull/Bear på max 20 X häv. Kör mycket OMX men försöker vara lite mer analytisk i min riktning. Dock, så tror jag att din metod skulle funka bättre om jag ska vara ärlig. Bort med känslor och velande. Man är själv sin värsta fiende, eller vad är det man säger......?

Edit: BTC blir jag illamående av att tänka på. Var ganska tidig på, men ledsnade exakt innan ruset. Det hade varit ett antal millar i dollar. Men men.........
Man måste köra båda delar, satsa helt utan känslor på det som avkastar bäst och med känslor för att ha glädjen kvar i sitt investerande.
Man får ta igen det på gungorna som man förlorat på karusellerna.
Vann jag floskeltävlingen nu?
Citera
2023-05-17, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Russinsmurfen
Man måste köra båda delar, satsa helt utan känslor på det som avkastar bäst och med känslor för att ha glädjen kvar i sitt investerande.
Man får ta igen det på gungorna som man förlorat på karusellerna.
Vann jag floskeltävlingen nu?

Ja, det är sant. Det är ju mest för att det är skoj man håller på. Vad fan ska man göra imorgon då? Är US öppet?
Citera
2023-05-17, 19:33
Medlem
Citat:
Ja, det är sant. Det är ju mest för att det är skoj man håller på. Vad fan ska man göra imorgon då? Är US öppet?
I morrn är det folknykterhetens dag så då ska jag supa.
På fredag är jag ledig och då ska jag ladda ner slutkurser och lägstakurser på olja och guld till excel för att göra en uträkning på vilken hävstång som är mest lönsam att satsa på med hänseende på volatilitet.
Gissar på runt 50 på olja och 100 på guld.
Men gissa kan man inte göra om man ska maxprestera.
Citera
2023-05-17, 19:41
Bannlyst
Citat:
Vänta en vecka, och räkna igen.
Aa vad tänker du ska hända under veckan?
Tar vi nämnda aktie speqta som föll från 25kr till 15kr (-40%) så menar du att den kommer öka +66% (15kr till25kr) på en vecka? Kommer aldrig hända. Det är inte så utdelningar fungerar.
Citera
2023-05-17, 20:02
Medlem
Citat:
Aa vad tänker du ska hända under veckan?
Tar vi nämnda aktie speqta som föll från 25kr till 15kr (-40%) så menar du att den kommer öka +66% (15kr till25kr) på en vecka? Kommer aldrig hända. Det är inte så utdelningar fungerar.

”Aa” är inte något ord.

Nej, inte i en normal aktie, men detta är en rock’n roll-aktie. Utdelningen var 6.83. Senast i slutet av nästa vecka är man break even.
Citera
2023-05-17, 20:11
Medlem
Citat:
I morrn är det folknykterhetens dag så då ska jag supa.
På fredag är jag ledig och då ska jag ladda ner slutkurser och lägstakurser på olja och guld till excel för att göra en uträkning på vilken hävstång som är mest lönsam att satsa på med hänseende på volatilitet.
Gissar på runt 50 på olja och 100 på guld.
Men gissa kan man inte göra om man ska maxprestera.

Olja kan jag tänka mig, men guld….Frågan om det är värt att hålla på? Men intressant att se vad du kommer fram till. Nästa vecka blir det OMX med hög hävstång varje dag. Ska testa med analys/gissning. Sen veckan efter tänkte jag köra med din, mer passiva variant med samma riktning och köp/sälj samma tid. Det intressanta med den, är ju att man är med under den värsta vollan kring öppning….
Citera
2023-05-17, 20:28
Medlem
Citat:
Olja kan jag tänka mig, men guld….Frågan om det är värt att hålla på? Men intressant att se vad du kommer fram till. Nästa vecka blir det OMX med hög hävstång varje dag. Ska testa med analys/gissning. Sen veckan efter tänkte jag köra med din, mer passiva variant med samma riktning och köp/sälj samma tid. Det intressanta med den, är ju att man är med under den värsta vollan kring öppning….
Öppningen är den bästa eller förlust av hela insatsen.
Kör man riktigt hög hävstång går det åt helvete 60% av alla dagar.
50% stänger ner mer än knockoutgränsen.
10% så knockas det och vänder upp.
Men 40% så ger det vinst.
Eftersom att de gånger det går upp avkastar mycket mer i snitt än de gånger det går ner så ger det en vinst på 10000 per dag som motsvarar att man behöver ha runt 3-4 mille på ett passivt konto för att matcha i längden.
Motbevisa det nu någon så är ni snälla.
Helst nån av er som brukar rekommendera andra att man ska satsa allt man äger och har i indexfonder.
Citera
2023-05-17, 20:34
Bannlyst
Citat:
”Aa” är inte något ord.

Nej, inte i en normal aktie, men detta är en rock’n roll-aktie. Utdelningen var 6.83. Senast i slutet av nästa vecka är man break even.
Hahaha va? Rock n roll aktie? Går dom upp +66% då menar du? Jävla amatör
Citera
2023-05-17, 20:57
Medlem
Citat:
Öppningen är den bästa eller förlust av hela insatsen.
Kör man riktigt hög hävstång går det åt helvete 60% av alla dagar.
50% stänger ner mer än knockoutgränsen.
10% så knockas det och vänder upp.
Men 40% så ger det vinst.
Eftersom att de gånger det går upp avkastar mycket mer i snitt än de gånger det går ner så ger det en vinst på 10000 per dag som motsvarar att man behöver ha runt 3-4 mille på ett passivt konto för att matcha i längden.
Motbevisa det nu någon så är ni snälla.
Helst nån av er som brukar rekommendera andra att man ska satsa allt man äger och har i indexfonder.

Ja, jag är helt med dig. Med hävstång går det att göra pengar. Man måste våga satsa bara. För övriga är indexfond ”bra”. Men det är långt ifrån bäst. Det är skitsnack, och något de vill att man ska tro.
Citera
2023-05-17, 21:04
Medlem
Citat:
Hahaha va? Rock n roll aktie? Går dom upp +66% då menar du? Jävla amatör

66%? Är de helt tappad?
Citera
2023-05-17, 21:22
Bannlyst
Citat:
66%? Är de helt tappad?
Ja går aktien minus 40% så behöver den stiga 66% för att vara på samma nivå.
Och du säger att denna aktie kommer stiga 66% på en vecka helt baserat på just att x-dagen har varit.
Du är en jävla tomte säger jag då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in