Citat:
Ursprungligen postat av
Avel
Pappan är väl uppe på toa tidigt på söndagmorgon och hör fotsteg från lgh ovanför. Så det lär vara rätt lyhört i huset eller iaf mellan ”vindslägenheterna” och de nedanför.
Citat:
Ursprungligen postat av
notknapparen
Ja, verkligen. även om det var tidiga söndagsmorgonen, så kan jag inte minnas att jag har hört steg i lgh ovanför mig när jag bodde i lgh. Däremot kunde andra ljud höras, typ oönskade ljud.
Runt 06:00 hörde han fotsteg från J s lägenhet.
En tidigare iakttagelse han gör, talar ju för att både J och M var uppe och traskade runt 02:43. Alltså samma tid som M s telefon visar steg.
I förra förhöret sa du att efter dunsen gick din son upp för att kolla vad som hänt och att ingen öppnade när din son ringde på. Du berättade att du sedan hörde fotsteg när dörren ovanför öppnades och stängdes, vad gör du för bedömning när du hörde fotstegen. Var det en eller flera personer?
Det var två minuter efter att hans son kom ner som de hörde fotstegen och att någon öppnade dörren. Det lät som att någon gick i hastig takt.
Upplevde du att fotstegen var av en person eller flera personer?
Det lät inte som att bara var en person. Det var en gång fram och tillbaka så det måste varit fler personer.
Det hördes inga röster eller något sådant. De hörde bara dunsarna och ingenting mer. Det var konstigt.