2023-05-17, 16:27
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Vad kan "UL" stå för i "dragduon HBTQUL"?
Verkar inte finnas någon officiell definition på det.
Jag tilldelar det hämed definitionen 'ULtracringe'.
Citera
2023-05-17, 16:27
Medlem
Iifyousaysos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Potatis - potät

Om man blir förvånad över att Johan Pehrson inte ser några problem med såna här tillställningar så har man nog levt under en sten. Vi pratar trots allt om partiet som har ett ungdomsförbund som vill legalisera incest, nekrofili och tidelag.

Du menar att herr Pehrson tycker så också?
Guilt by association?
Citera
2023-05-17, 16:29
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iifyousayso
Det är en guidad rundvandring och inget dragevenemang.
Har du frågat barnen om de hade något emot det?
Eller har du någon undersökning som visar att barn inte gillar vackra drottningar i fina kläder och smink och som utstrålar glitter och glamour?

Problemet är att såna som dig vill sexualisera såväl dragqueens som barn. Det är problemet.
Barnen har inget problem med det hela. De sexualiserar inte draqqueens. Och som sagt. Barn älskar glitter och glamour.

Men det är klart.. det kanske hade varit bättre med en man utklädd till Pennywise.

🤣 Du har inte ens i din alternativa skola fått lära dig skillnaden mellan "Johan Persson" och Liberalernas partiledare Johan Pehrson.

Titta på fotot. Jag tycker de är supersexiga. Får faktiskt lite bånge när de plutar med de glansiga läpparna. Är det ok att jag följer med barnen på den guidade turen med en bula i byxorna? Kul att de även har barnsliga smeknamn som Lillan och Tjorven men är så porrigt sminkade.
https://www.dramaten.se/repertoar/li...teaterguidning
Citera
2023-05-17, 16:29
Medlem
Sqeptisks avatar
Hur kan folk som är missnöjda med sitt eget kön av födelse, och därmed sannolikt även med en massa andra saker som de inte heller kan påverka, bli så "hypade" i press och media?

Vi talar här om bråkdelar av en promille av befolkningen.

Vilken agenda ligger bakom? Befolkningsminskning?

Det är ju känt, av oss som fortfarande har förståndet i behåll alltså, att män INTE kan föda barn. Lika lite som de kan amma barn med egen bröstmjölk.

Albert Einstein lär ha sagt något liknande "Det finns två saker som är oändliga....universum och mänsklig dumhet".

Fast det där med universum var han inte så säker på
Citera
2023-05-17, 16:30
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Det är en guidad rundvandring och inget dragevenemang.

Nja.. Dramaten skriver själv, att det är "dragduon HBTQUL" som guidar.

Premiär 4 maj 2023.

Förmodligen har Dramaten anslutit sig till transagendan för att få uppmärksamhet.

Citera
2023-05-17, 16:31
Medlem
Nono.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Barn slutar inte att vara barn bara för att de ser en drag queen. Jag såg själv en transa på en restaurang när jag var liten. AfS-dårarna verkar tro att barn är som små rädda möss som man måste skydda mot allt som är främmande. Eller ja, inte ens möss är så rädda som AfS verkar vara.

mmm och kolla hur du blev.......
Citera
2023-05-17, 16:32
Medlem
Citat:
Du menar att herr Pehrson tycker så också?
Guilt by association?

Det var ju uppenbarligen inte ett så stort problem för Liberalerna att deras ungdomsförbund vill legalisera incest, nekrofili och tidelag att man bröt förbindelserna med förbundet.
Citera
2023-05-17, 16:36
Medlem
Citat:

Premiär 4 maj 2023.

Förmodligen har Dramaten anslutit sig till transagendan för att få uppmärksamhet.

Intressant. Det står såhär på Dramatens hemsida:
Citat:
Det känns väldigt inspirerande att på ett så fantasifullt sätt introducera vår barnpublik för Dramatenhuset och dess långa och spännande historia. Jag kan inte tänka mig något mer passande sätt än att låta två drottningar, som hämtade ur någon vacker tavla i huset, sköta den uppgiften. Att klä ut sig, fantisera och hitta på är teaterns huvudsyssla och vi hoppas att publiken river ut hela garderoben när de kommer hem och låtsas att de är Tjorven eller Lillan och gör sina egna guidningar.

Dramaten både hoppas och uppmanar barn att bli transvestiter när de kommer hem.

Ingen vänsterextremistisk könspropaganda här inte...
Senast redigerad av Reiwa 2023-05-17 kl. 16:39.
Citera
2023-05-17, 16:38
Medlem
Trivselgruppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Att du inte är kapabel att se saker och ting i ett större sammanhang är en brist hos dig, och inte hos mig. Du får givetvis försöka låtsas som att det vi ser nu i västvärlden, med män som till varje pris ska visa upp sin sexuella fetish att klä sig i kvinnokläder för små barn och indoktrinera dessa i vänsterextremistisk könspropaganda som isolerade fenomen, men de allra flesta ser rakt igenom dig och din förljugna taktik.

Könskorrigerande kirurgi är per definition könsstympning, ja. Låt mig gissa; du ser inga problem med könskorrigerande kirurgi av barn heller.
Så om de guidade visningarna i drag inte går att koppla till det här samhälleliga förfallet du beskriver, varför reagerar du alls mot dem?
Citera
2023-05-17, 16:38
Medlem
Iifyousaysos avatar
Citat:

Premiär 4 maj 2023.

Det handlar fortfarande om 2 stycken guider som leder en rundvandring.

Hade dom anlitat Sarah Dawn Finer så är jag övertygad om att det hade stått att det är just hon som guidar. Då hade det varit okej?

Om det hade varit Mian Lodalen de anlitat. Hade du då kallat det för ett lesbiskt arrangemang och att Dramaten anslutit sig till homoagendan?
Citera
2023-05-17, 16:39
Medlem
Trivselgruppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Total feltolkning. Märks att du inte är riktigt online med verkligheten.
Givetvis vore det dig helt främmande att gå med på att det hela skulle vara så enkelt, ja.
Citera
2023-05-17, 16:39
Medlem
Trivselgruppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Judgment
Ja, precis. Vi kollar åt andra hållet och väntar tills något allvarligt händer ett barn.

Då, när skadan redan är skedd, ingriper vi. Det är ju ändå bara barn, så det är bara att berätta att det som hände var helt ok och sen går man vidare i livet
Vad pratar du om?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in