2023-05-17, 15:54
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Jag har uppfattat det som att UAF lyckades med en kniptång 11 maj väster om Ivanivske, där --> 48.560724, 37.890218

...och stängde in en del ryska trupper som togs om hand.
Det kom ut ett röstmeddelande från gatukökskocken nu där han påstår att UAF har intagit Klishiivka. Ej bekräftat från annat håll dock.

https://twitter.com/wartranslated/status/1658831997840621571
Senast redigerad av Sgt.Bland 2023-05-17 kl. 15:57.
Citera
2023-05-17, 15:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av johan.topphat
Såklart kopiösa volymer, men ryssarna verkar ändå vana med att leva under tuffa förhållanden, tro på Putin och har vart med om detta tidigare så kanske kan tuffa på något år till, minst?
Ja du har rätt. Ryssarna är en slags supermänniskor som uthärdar kyla, tristess, frånvaro av bekvämligheter, lervälling, frånvaro av fri och rättigheter, usel psykisk och fysisk miljö och en låg medellivslängd. En ryss verkar nöja sig med att beskåda nån militärparad då och då. Ständigt ciggrökande och spritdrickande.
Ett liv som inte passar någon. Utom vatniks.
Citera
2023-05-17, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novakolia
Dessa "alla" som "vet" verkar vara en grupp som ständigt minskar i antal. Snart är det bara ni "experter" här i denna tråd kvar som "vet".

Nej! Dessa "alla" växer för var dag som går. I Sydafrika, Kina, Kazakstan, Indien, Malaysia, Indonesien, Argentina osv osv osv. Vad får dig att tro att vad ett par stackars förlorare i din privata krets säger utgör lögnen bakom ditt argument? Sluta nu sitta här och hitta på saker för att ge luft till fantasier.

Där finns kristallklara och uppenbara BEVIS på den exakta motsatsen till vad du hävdar, men inte ETT ENDASTE för att föra fram DIN sak i verkligheten, så varför tar du för givet att det är ett ryskt forum du sitter här och skiter ut skitsnack på nu?

Förnekar du det givna som varje dag kommer ut i sanning? Menar du på att alla andra har fel eller är förblindade på grund utav att du....ja....du VAD? Dumheter och inte fungerande söder om Yakutsk, så skaffa dig antingen en biljett till verkligheten eller åtminstone ett 30 dagars ARBETSvisum i Nordkorea så att du slipper sitta här och slösa på ryska pensionsfonder
Citera
2023-05-17, 16:08
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Det kom ut ett röstmeddelande från gatukökskocken nu där han påstår att UAF har intagit Klishiivka. Ej bekräftat från annat håll dock.

https://twitter.com/wartranslated/status/1658831997840621571

Det är nog en övertolkning men jag hoppas du har rätt. Jag tror han syftar på de områden väster om samhället som tappats de senaste dagarna. Det är några hundra meter kvar för Ukraina enligt karttjänsterna
Citera
2023-05-17, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Det är nog en övertolkning men jag hoppas du har rätt. Jag tror han syftar på de områden väster om samhället som tappats de senaste dagarna. Det är några hundra meter kvar för Ukraina enligt karttjänsterna
Dessa "hundra" meterna är redan tagna och blev strax efter kl 08.00 idag. Så, han har rätt, och så även Prigo. Uppdatering av kartorna kommer runt 22 idag
Citera
2023-05-17, 16:11
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HatadAvGud
Intressant om ryska industriella produktionen. Mängden utsläpp har minskat rejält. Således, industrin går inte så bra som de ger sken av. De blir fattigare för var dag som går. Vilket åtminstone i teorin borde snabba på statskassans sinande.
https://www.youtube.com/watch?v=mJbGCv4w4lg

Intressant, minskad industriell aktivitet samtidigt som en större del är en kostnad för staten (Krigsindustri) och inte vinstdrivande produktion.
Citera
2023-05-17, 16:12
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThorulfBortbyting
Dessa "hundra" meterna är redan tagna och blev strax efter kl 08.00 idag. Så, han har rätt, och så även Prigo. Uppdatering av kartorna kommer runt 22 idag

Har du någon källa på det? Prigozjinvideon är inte tydlig nog.

Ryskpråkigt fungerar.
Citera
2023-05-17, 16:12
Medlem
Citat:
Har du någon källa på det? Prigozjinvideon är inte tydlig nog.

Ryskpråkigt fungerar.
Kommer runt 22 ok. Sydväst som du säger
Citera
2023-05-17, 16:14
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThorulfBortbyting
Kommer runt 22 ok. Sydväst som du säger

Kan du skriva om det på svenska?

Jag frågade efter en källa. Jag frågade inte efter ett tvärsäkert påstående.
Citera
2023-05-17, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novakolia
Ingen seriös person har påstått att alla ukrainare är nazister. Dock har Kiev haft stora svårigheter ta avstånd från nazister som tom blivit en del av den reguljära armen. Ukraina har ett stort nazi-problem och det går inte att förneka. Azov-battaljonen är terrorstämplad i USA.

Oavsett så är det alltid tragiskt när en människa dör i ett onödigt krig oavsett om denne råkar vara nazist. Tyvärr finns det ingen motsvarande empati när ryssar dör från den "pro-ukrainska" sidan dvs majoriteten i denna tråd. Bara rent han och misantropi. Så ser det tyvärr ut och det vet ni alla innerst inne.

Det är tragiskt att någon dör överhuvudtaget i Putins krig. Tyvärr måste ju ryssarna dö när de anfaller oskyldiga ukrainare i syfte att döda och skada. Det vore mycket bättre att de åkte hem levande och oskadade.
Citera
2023-05-17, 16:15
Medlem
Citat:
Kan du skriva om det på svenska?

Jag frågade efter en källa. Jag frågade inte efter ett tvärsäkert påstående.
Jag kom inte med något tvärsäkert påstående. Jag sade bara att kartorna kommer visa på exakt detta runt kl 22 ikväll ok. Ursäkta missförstånd och uteslutna "källor"
Citera
2023-05-17, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Enligt Ukraina så har ryssarna produktion så på något sätt lyckad de.
Självklart producerar de, alla maskiner har ju (ännu) inte havererat.
Produktionstekniskt står dock ryssarna med skit upp till armhålorna eftersom de är helt beroende av väst för att kunna producera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in