Citat:
Ursprungligen postat av
TrogenHammarby
Öh, menar du att Jesper lämnar Bajen i ett dåligt skick?
Inte ekonomiskt men det är väl knappast ett välbyggt projekt ni har på planen. Nu kan du gå tillbaka i min historik och inse ganska snabbt att jag kontinuerligt skrivit att Bajen inte är så dåliga som alla påstod efter ni blev utspelade av oss men det är ganska uppenbart att er trupp saknar minst en spelare i varje lagdel.
Citat:
Ursprungligen postat av
se_där...
Nej, Europaspel. Du får gärna definiera ordet annorlunda men konceptuellt verkar vi prata om samma sak.
Andra har redan svarat på detta och du får definiera det som du vill. Jag håller mig däremot till min definition. Det är hur som helst en petitess att bråka över.
Citat:
Håller inte med, men respekterar andra åsikter. Brinner inte för att bottna frågan.
Alla sportchefer jag listade har vunnit ett eller flera SM-guld, de flesta har kvalificerat sig till europaspel och många har gjort det med betydligt mindre medel än vad Judas förfogat över.
Citat:
Du missförstod. Jag slår mig inte för bröstet (iaf inte i denna diskussion) att vi omsätter 140 miljoner. Jag poängterade att JJ var med att ta Bajen från ruinens brant (endast 10M i eget kapital) till en av allsvenskans mest välmående föreningar på 4-5 års tid. Det skall han ha cred för även om han inte på något sätt var ensam i det jobbet.
"Ruinens brant" är en grov överdrift från din sida. Helsingborg och Göteborg har stått vid ruinens brant, ni har haft ert på det gröna efter ni flyttade till- och började fylla Tele2. För att er ekonomi skulle sättas i tvivel skulle ni först behöva skala av 10,000 på ert publiksnitt eller gå full retard á Real Göteborg.
Citat:
Bajen sålde väl spelare för 150 miljoner förra året. Innan JJ så var vi nöjda om vi fick typ 7-8 miljoner för Lars Saetra.
Är väl snarare 120, men sure, bra jobbat att tjäna pengar på Berisha trots prestation. Sen ska det även påpekas att skillnaderna i transfersummor i mångt och mycket är kopplade till den enorma inflationen som skett på fotbollsmarknaden på senare år.
Citat:
Sedan är det lättare för Daniel Andersson att sälja spelare för 70+ miljoner än vad det är för typ Degerfors att sälja spelare för 20+ miljoner. Ju större klubb man är, desto lättare är det att sälja för mer pengar. MFF skall ha all kred för vart dom är som klubb, men det var inte det som diskuterades.
Så är det så klart men sen ska vi också beakta att Malmö kvalificerat sig till både Europaspel såväl som vunnit ligan flertalet gånger under Daniel Andersson också vilket gör att avståndet i prestation mellan honom och Judas är enormt.
Citat:
Och vilket skick är det? Det är snarare någonting "vi" kan utvärdera om 21 omgångar då vi har bättre kött på benen än efter Bajens svåraste inledning någonsin(?). Har inte hört något om att ekonomin är i gungning, har du?
Som sagt, det var inte ekonomin jag syftade på utan snarare lagbygget. Jag kanske ska förtydliga här att mitt inlägg inte var ett försök att kasta skit på Judas utan att snarare plocka ner dig på jorden då du flög lite väl högt. Judas kvalificerar sig knappt in på en topp 10 lista över sportchefer i Allsvenskan sen vi gick in i 2000-talet. Topp 3 är han definitivt inte i närheten av och att försöka hävda att han skulle vara bäst är sånt verklighetsfrånvänt flum som bara vrak är kapabla till och det tror jag du innerst inne förstår själv.