2023-05-15, 04:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Winger tjener nok en del på sitt arbeid.
Han cruiser rundt i en Volvo XC-90, og det er jo ikke de billigste bilene akkurat.
Har sett prisliste på hans hjemmesider, og det koster rundt 5000 tror jeg det var for en "husrensning", og da er alt av reisegodtgjørelse, kost og losji ekskludert.
Han har ikke noen jobb ved siden av, så dette er hans levebrød.
Jeg tror han har evner, men han kanskje blander inn ting, eller at det i denne saken er forstyrrende "signaler". Den hytta som brant viste seg å være satt i brann av en mann som hadde noe uoppgjort med hytteeieren. Sommerveien. Dette ble han dømt for.
Men at han bruker flere tusen av egen lomme på å leie inn proffdykkere, er jo litt interessant.
Han har aldri nevnt Skiphellebukta med navn, det er noe som man har kommet fram til her inne ved å studere fjellformasjoner i bakgrunnen og sammenliknet ved å "kjøre" til stedet med bruk av google maps.
Noen evner må han nødvendigvis ha, for han vant jo trossalt 6-sans som gikk på TV-Norge.
Han fant vel også Frank Andre Gundersen. Riktignok ved å lete et sted der han visste at politiet ikke hadde vært.
Vi får se hva som eventuelt skjer, men jeg tviler på at Winger finner henne, noe han også sier selv.
Mellom linjene sier han jo at hun er partert eller tilintetgjort med syre.
Winger snakker også om to personer med noe millitærbukse eller hva det var.
Østeuropeiske. Den ene med noe slags hockeysveis og 90-talls bart.
Tidlig i etterforskningsfasen så pekte man mot innleide folk fra f.eks. Serbia.
Før at det hadde kommet fram alt dette med skilsmisse.
Hvem vet, kanskje har han "tilpasset", slik du er inne på.
Hvis han er en kvakksalver, så er han en dyktig en.

Var det information som framkom i artikeln? Kunde tyvärr ej läsa då det var bakom betalvägg.

Om det nu är en ledtråd, tills motsatsen är bevisad, tar det ca 48 min med bil från bostaden S4 till Skiphelle bukta.

Kartan

https://store5.gofile.io/download/a3dc7e0d-58d7-42bc-8213-4dfc388ebf70/2D582F24-3DC3-41C2-A503-90685940B376.jpeg

Rimligen borde en del övervakningsmaterial på trafik vara säkrat. Vad tror ni?

Anger han även platsen för den där hytte han menar att mordet skedde i?
Citera
2023-05-15, 15:43
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Var det information som framkom i artikeln? Kunde tyvärr ej läsa då det var bakom betalvägg.

Om det nu är en ledtråd, tills motsatsen är bevisad, tar det ca 48 min med bil från bostaden S4 till Skiphelle bukta.

Kartan

https://store5.gofile.io/download/a3dc7e0d-58d7-42bc-8213-4dfc388ebf70/2D582F24-3DC3-41C2-A503-90685940B376.jpeg

Rimligen borde en del övervakningsmaterial på trafik vara säkrat. Vad tror ni?

Anger han även platsen för den där hytte han menar att mordet skedde i?

Nei, han viser ikke hytta, men sier at den er rett ved en parkeringsplass,og rett ved der han mener hun ble dumpet i havet.
Han sier at hun ble holdt fanget i den hytta. Ihvertfall finner man ikke noen annen hytte der som har vært i brann. Det er jo bare å studere bildene på 1881.no og trykke på knappen "historisk", og så kan man studere kartbildene år for år bakover. F.eks. er den aktuelle hytta som brant, bygget opp på nytt igjen. Den aktuelle adressen er Sommerveien 13, 1449 Drøbak.
Tror han roter fælt, vet ikke. Tror ikke at Anne har vært i den.
De videoene han sier dette i, var videoer som var publisert på Facebook, og seinere flyttet til hans hjemmesider, bak betalingsmur.

Han har også uttalt seg i Vålnes-saken, og i motsetning til alle andre, så sier han at Per Vålnes fra Storsteinsnes i Troms ikke ble drept. Han sier mellom linjene, at Vålnes gikk fra den parkerte bilen, en Hvit VW-Transporter, og oppover dalen, for deretter ha begått selvmord. Hans samboer og hennes nye elsker ble siktet for drap, og satt halvannet år i varetekt, men ble sluppet løs etter henleggelse. Liket ble aldri funnet.
Winger prøvde å lete etter han oppover fjellsiden, men men sa at han var så sliten at evnene plutselig ble borte, og siden har man aldri hørt noe mer om den saken.

Litt tilbake til det med Anne, så sier jo Winger at hun ble fraktet til den hytta i live, mens politiet mener at hun ble drept i Slorv.4, en teori som også ble støttet av det som den gang het Rettsmedisinsk Institutt. Det var blod rundt omkring på badet, og slepespor som besto av avføring.
Hun har nok ikke forlatt Slorv.4 i live, tror nå jeg.
Winger mener at hun ble tvunget til å signere papirer, men jeg mener, trenger man å frakte henne til en hytte for å gjøre det? Og hvor er de papirene nå?
Vet ikke, ikke godt å si, tror han har evner, men man skal ikke sluke alt rått, ta litt med en klype salt kanskje.
Citera
2023-05-15, 15:53
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Jeg tenker at dette med "evner" er noe enhver person kan påberope seg dersom man
rett og slett bare er frekk nok. Det er vel også litt slik at folk som er opptatt av det
overnaturlige ofte dyrker frem denne interessen i fellesskap, der de understøtter hverandre
med bekreftelser på at disse "evnene" er tilstede. Det handler om følelser fremfor kritisk
observasjon. Stiller man for mange kritiske spørsmål, er konklusjonen som regel at man
ikke har "evner". Jeg kjenner noen folk i denne kategorien. De ser "tegn" overalt, hele tiden.
Det blir nesten litt som med suksess innen kunst og musikk. Man må treffe noe i folk.
De som oppsøker "synske" er som regel folk som tror på fenomenet.
Dersom skeptikere gjør det, blir de kjapt avvist og anklaget for trakassering.

Det med at MW har brukt penger på dykkere, er interessant ja. Men som kyniker vil jeg
ganske kjapt foreslå at dette er en god investering for ham uavhengig av om dykkene
leder til noe eller ikke. Rett og slett fordi det er god PR for virksomheten.
"Se, jeg er seriøs, jeg bruker penger på dykkere".

Hehe, ikke skeptiker, men kyniker altså.
Ja, nei, ikke godt å si, men man vet jo at det finnes luringer rundt omkring.
Tidligere var kvakksalveri straffbart, og man kunne bli fengslet. Enda lengre tilbake i tid, så ville han sikkert blitt brent å et bål.
Han mener bestemt at Dung ligger under en grav. Foreløpig vil ikke stasjonssjef Tore Salvesen åpne graven.
Men hvis hun en gang blir funnet under den graven, så er jeg spent på Gunnar Tjomlids svar på det.
Citera
2023-05-15, 23:34
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Hehe, ikke skeptiker, men kyniker altså.
Ja, nei, ikke godt å si, men man vet jo at det finnes luringer rundt omkring.
Tidligere var kvakksalveri straffbart, og man kunne bli fengslet. Enda lengre tilbake i tid, så ville han sikkert blitt brent å et bål.
Han mener bestemt at Dung ligger under en grav. Foreløpig vil ikke stasjonssjef Tore Salvesen åpne graven.
Men hvis hun en gang blir funnet under den graven, så er jeg spent på Gunnar Tjomlids svar på det.

Når vi først er inne på andre uløste drap, kan jeg meddele at det er blitt hevdet
at liket av Vålnes visstnok ble kjørt til Kiruna i Sverige i en søppelbil og kastet i et forbrenningsanlegg.
Sjåfør på søppelbilen skal ha vært den nye samboeren til Vålnes' eks.

Har tenkt på muligheten for at AE er lagt i en grav sammen med et annet lik.
Tenker Dung helst ble kjørt til forbrenningsanlegget i Rådalen, slik det tidligere er hevdet.

Forøvrig er jeg også skeptiker, det går hånd i hånd med kynisme, som er et temmelig
misforstått begrep. Den moderne (mis)forståelsen baserer seg på at man ikke har
medfølelse, mens det i virkeligheten har røtter i det greske ordet for hund, og peker
på at man som hunden ser omgivelsene som de virkelig er - dvs. som hunden "bjeffer"
man mot det man anser som urett.
Senast redigerad av Svartediket 2023-05-16 kl. 00:02.
Citera
2023-05-16, 00:39
Medlem
Det finns nog inte en chans i helvetet att hitta henne överhuvudtaget, om det nu är maken som gjort det och har resurser så har kroppen förstörts infinitum.
Citera
2023-05-16, 02:20
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Når vi først er inne på andre uløste drap, kan jeg meddele at det er blitt hevdet
at liket av Vålnes visstnok ble kjørt til Kiruna i Sverige i en søppelbil og kastet i et forbrenningsanlegg.
Sjåfør på søppelbilen skal ha vært den nye samboeren til Vålnes' eks.

Har tenkt på muligheten for at AE er lagt i en grav sammen med et annet lik.
Tenker Dung helst ble kjørt til forbrenningsanlegget i Rådalen, slik det tidligere er hevdet.

Forøvrig er jeg også skeptiker, det går hånd i hånd med kynisme, som er et temmelig
misforstått begrep. Den moderne (mis)forståelsen baserer seg på at man ikke har
medfølelse, mens det i virkeligheten har røtter i det greske ordet for hund, og peker
på at man som hunden ser omgivelsene som de virkelig er - dvs. som hunden "bjeffer"
man mot det man anser som urett.

Det er mye rart med den Vålnes-saken. Jeg leste i en blogg der en bruker påsto at han var pedo, og at han fortjente å bli borte. Sønnen Seb@stian Vålnes har en vanlig Facebook-profil og ser ut til å ha et vanlig liv, mens den andre sønnen Nicol@i Vålnes har en helt tom profil. 100 venner, men ikke et eneste innlegg eller bilde. Legger man denne påstanden sammen med at hvis det stemmer at Tanja har bedt om hjelp til å drepe Per, og at Per også sov for seg selv, så kan jo brikker falle på plass. Men det blir bare spekulasjoner.
Den nye mannen og kona, altså Tanja og Jørn jobbet vel i en gjestestue når Per ble borte.
Før det jobbet de i Telenor. Men det kan godt hende at han har hatt tilgang på noe lastebil, eller at han jobbet med søppeltransport ved siden av jobben ved gjestestuen uten at jeg har fått dette med meg.

Ja, kanskje ligger AE under en kiste. Det perfekte gravsted. I hvert fall i teorien. Det skal mye til for at politiet tar bort en kiste for å sjekke hva som ligger under. Det står jo alltid en grav åpen et eller annet sted, klar til at det skal være begravelse dagen etter.

Det er nok muligheter for at Dung ble kremert ja.
Mannen, Bjarte, drev jo med oppdrag. Familien har sitt firma, Knausen maskin og Transport, og tar alle mulige oppdrag. Bjarte hadde jo oppdrag til og fra forbrenningsanlegget i Rådalen.i den aktuelle tidsperioden. Bjartes bror, Viggo, hadde også asiatisk dame, kusinen til Dung.
Denne kusinen ble oppringt av Viggo under avhøret, og truet. Hun lever i dag på hemmelig adresse.
Citera
2023-05-16, 19:17
Medlem
Citat:
Mannen som er siktet for drapsforsøk etter å ha skutt med automatvåpen på parkeringsplassen ved Ikea på Furuset, er fengslet i to nye uker. Det kommer fram i en kjennelse fra Oslo tingrett tirsdag.
https://www.dagbladet.no/studio/nyhetsstudio/5?post=133990
Citera
2023-05-16, 22:31
Medlem
Månedene går etter skytingen på Furuset i februar og MWL samtykker til stadige nye forlengelser av fengslingen.

Citera
2023-05-16, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Månedene går etter skytingen på Furuset i februar og MWL samtykker til stadige nye forlengelser av fengslingen.

Vad fan har det met saken att göra?
Citera
2023-05-16, 23:01
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddoque2
Vad fan har det met saken att göra?

Uten at man kjenner til om skytteren (MWL) er involvert, står han i følgende forhold til
andre i sakskomplekset:

TH -> PAS (driftssjef i TH Eiendom AS) -> MWL -> PSS (mann i 30-årene siktet for medvirkning til drap på AE).

Du kan søke her i tråden på disse navneforkortelsene for å finne flere detaljer om de ulike personene.
Citera
2023-05-16, 23:50
Medlem
MZ uttrykker tydelig irritasjon og sinne over det siste fremstøtet til RU og sin tidligere kompanjong.
I FB-gruppen "Angel Investors + Investment" legger ikke MZ skjul på hva han mener om saken.

https://www.facebook.com/groups/312325355525054/permalink/6129227823834749/
Citera
2023-05-17, 00:17
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
MZ uttrykker tydelig irritasjon og sinne over det siste fremstøtet til RU og sin tidligere kompanjong.
I FB-gruppen "Angel Investors + Investment" legger ikke MZ skjul på hva han mener om saken.

https://www.facebook.com/groups/312325355525054/permalink/6129227823834749/

MZ är fortfarande FB vän med den person som jag misstänker kan vara involverad i AEH's försvinnande och död, och som jag har informerat polisen om. Jag vet tyvärr inte vilken förbindelse dom har.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in