2023-05-16, 18:49
Medlem
TPLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blomman987
Verkar vara hemma hos henne. En garderob, två dörrar och en hatthylla. 475kr.

Lärde hon sig den gången hon använde det i butiken tro? Undra hur hon blir av med alla vissna buketter nu? Är det C som får åka och slänga?
En hatthylla försökte hon sälja i maj förra året. Samma?
Varför har hon behållit en garderob och 2 dörrar ( 😳 ) ända tills nu? Det var ju så dåligt med förvaring att hon tvingades sälja cyklarna.

Kanske hon tar hem säckarna och vips är det okej att anlita Tiptapp...
Citera
2023-05-16, 19:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ZecilieChalou
Den trappan ser hyfsat sunkig ut. Det ser nästan ut som att någon har hackat längst ut på trappstegen.
Titta på stensättningen/trädgårdsgången... påminner om tookans sorgliga vildvuxna mi casa...
Stora tussar med ogrästuvor...
Mysan som erbjuder sina tjänster som trädgårdsdesigner.. 🤣🤣
Citera
2023-05-16, 19:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TPL
En hatthylla försökte hon sälja i maj förra året. Samma?
Varför har hon behållit en garderob och 2 dörrar ( 😳 ) ända tills nu? Det var ju så dåligt med förvaring att hon tvingades sälja cyklarna.

Kanske hon tar hem säckarna och vips är det okej att anlita Tiptapp...
Jag har missat det, det är mycket som inte är som det ska, kanske blivit lite förmånga olika projekt?
Ingenting blir bra..
Citera
2023-05-16, 20:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Titta på stensättningen/trädgårdsgången... påminner om tookans sorgliga vildvuxna mi casa...
Tittade på bildena igen och make till ovårdad trädgård finns inte. Undra om inte styrelsen har klagat på detta. Vad hon har gjort är att ställa ut växer i krukor lite huller om buller. För att dölja ogräs och grus i stället för gräsmatta. Blommor, buskar och fina planteringar är inte något hon har blick för.
Citera
2023-05-16, 20:15
Medlem
ZecilieChalous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle

Du har så rätt, tänkte inte på det första gången jag tittade, det ser bara tragiskt ut. Vore jag mäklaren skulle jag kasta in handduken.
Citera
2023-05-16, 20:35
Medlem
Byxan81s avatar
Citat:
Du har så rätt, tänkte inte på det första gången jag tittade, det ser bara tragiskt ut. Vore jag mäklaren skulle jag kasta in handduken.

Mäklaren verkar gett upp. Jag ställde henne 4 frågor i samma mail. Varför står det i annonsen att säljaren har tecknat ett fast elpris(man kan aldrig ta över ett avtal, så det är oväsentligt, och får en falsk driftkostnad).
Svar: Förbrukningen är ca 10 000kwh. Alltså inte direkt svar på frågan

Frågade, ligger det någon stor väg i närheten?
Svar: Inget svar

Frågade: Är det gemensamma uteytor i föreningen på bilderna eller egna?

Frågade: Det står "I dagsläget finns det inga planer på att ändra avgiften, 2022-12-27", gamla uppgifter, hur ser det ut med detta med tanke på elpriser och sådant som vart?
Citera
2023-05-16, 20:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Byxan81
Mäklaren verkar gett upp. Jag ställde henne 4 frågor i samma mail. Varför står det i annonsen att säljaren har tecknat ett fast elpris(man kan aldrig ta över ett avtal, så det är oväsentligt, och får en falsk driftkostnad).

Frågade: Det står "I dagsläget finns det inga planer på att ändra avgiften, 2022-12-27", gamla uppgifter, hur ser det ut med detta med tanke på elpriser och sådant som vart?
Mäklaren är nog less, tror att Mysans lägenhetsvillaförsäljningsförsök kommer kräva åtskilliga traumaterapitimmar, PTSD..
Citera
2023-05-16, 20:47
Medlem
HappySnowmans avatar
Citat:

Jag är så cynisk att jag känner mig ganska säker på att mäklaren läser här också. Hon har nog insett att seriösa spekulanter lyser med sin frånvaro. Jag är ytterst förvånad över att du fick något svar alls.

Men det är verkligen mycket illa att hon inte svarar seriöst, om hon nu ändå tänker svara överhuvudtaget. Du KAN ju vara en presumtiv köpare och då är det förstås kardinalfel att inte fånga upp det.

Det är nästan så att man undrar om det är mäklarens fel att lägenheten inte är såld ännu? Behandlar hon alla spekulanter likadant så är det klart att det inte blir någon försäljning.
Citera
2023-05-16, 20:50
Medlem
Byxan81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappySnowman
Jag är så cynisk att jag känner mig ganska säker på att mäklaren läser här också. Hon har nog insett att seriösa spekulanter lyser med sin frånvaro. Jag är ytterst förvånad över att du fick något svar alls.

Men det är verkligen mycket illa att hon inte svarar seriöst, om hon nu ändå tänker svara överhuvudtaget. Du KAN ju vara en presumtiv köpare och då är det förstås kardinalfel att inte fånga upp det.

Det är nästan så att man undrar om det är mäklarens fel att lägenheten inte är såld ännu? Behandlar hon alla spekulanter likadant så är det klart att det inte blir någon försäljning.

Jag skrev jag hade ett visst intresse. Men när mäklaren inte ens på hela dagen orkat ta bort "Säljaren har tecknat ett fast elavtal om 76 öre/ kWh from 1/2-2022." Som jag påtalade är falsk info om driftkostnad, och inte har med saken att göra.
Citera
2023-05-16, 20:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tova.
Tittade på bildena igen och make till ovårdad trädgård finns inte. Undra om inte styrelsen har klagat på detta. Vad hon har gjort är att ställa ut växer i krukor lite huller om buller. För att dölja ogräs och grus i stället för gräsmatta. Blommor, buskar och fina planteringar är inte något hon har blick för.

Citat:
Det är en väldig kontrast mellan gräsplättarna, grannens med det fina staketet och Mysans.
Som helt olika klimatzoner. Imponerande av en trädgårdsmästare!

Vad är det för stor repa i golvet i vardagsrummet? Mellan matbordet och soffan? Stor och bred.
Sen undrar jag i mitt stilla sinne hur det ser ut under den stora blomkrukan som är placerad på golvet. Fuktigt och uppluckrat?🙄
Citera
2023-05-16, 20:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HappySnowman

Tror att det är produktiva My som inte vill gå ner i pris eller att verkliga siffror kommer fram. My's krav.
My är inte rolig att ha att göra med, tror jag.
Det är ju hennes tryggade pensionssparande, dessa fastighetsaffärer...
I prospektet säljs lägenheten som en 4:a, fast det är en 3:a...
Citera
2023-05-16, 20:58
Medlem
HappySnowmans avatar
Citat:
Jag skrev jag hade ett visst intresse. Men när mäklaren inte ens på hela dagen orkat ta bort "Säljaren har tecknat ett fast elavtal om 76 öre/ kWh from 1/2-2022." Som jag påtalade är falsk info om driftkostnad, och inte har med saken att göra.
Jag försökte googla och det verkar som om det i undantagsfall kan vara möjligt att ta över ett fast elavtal. Det är ovanligt, men är såvitt jag förstår upp till elhandelsbolaget.
https://www.elskling.se/tips-rad/guider/saga-upp-elavtal-vid-flytt

Men faktum kvarstår att mäklarens "information" är extremt bristfällig. Verkar helt enkelt vara en riktigt dålig mäklare... Kaka söker maka, tänker jag spontant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in