2023-05-15, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterSoderqvist
Idioter till vakter befanns sig på platsen!

Vakter som i tråd efter tråd och inlägg efter inlägg har med näbbar och klor försvarat... Dessa CSG-hjon är ju dina kollegor! Vi som har sett alla filmer som har varit aktuella har hela tiden påvisat vakternas skuld i sak.
Citera
2023-05-15, 21:58
Medlem
Hurra att det finns ordningsvakter och poliser, som orkar ta tag i buset!
Citera
2023-05-16, 01:22
Medlem
Var då? På tbanan mot fulla svennar typ eller? Ute på gator och torg är det invandrargängen som styr.
Citat:
Ursprungligen postat av Havskung
Hurra att det finns ordningsvakter och poliser, som orkar ta tag i buset!
Citera
2023-05-16, 01:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rinkeby4
Var då? På tbanan mot fulla svennar typ eller? Ute på gator och torg är det invandrargängen som styr.

Ja för skulle lagen köra hårt mot hårt så skulle Sveriges hen folk gråta i 20 olika trådar här på FB 😆

Slappar de är det ”svennar” och ”blattar” sätter de hårt mot hårt är de mördare… seriöst hur fan vill folket ha det? Har ställt den frågan flertalet tidigare utan att få svar.

Hur hade ni känt om kvinnan var eran mamma eller syster? Den unga mannen eran son eller lillebror?

Finnen skapade detta på sig själv! Äcklet fick en snabb o smidig avslut, nu får de andra inblandade leva med det på sitt samvete livet ut! Hade önskat han skulle bli en dreglande grönsak så kunde hans mamma som inte uppfostrade honom torka hans dregel och gå ut med honom istället..
Citera
2023-05-16, 06:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Frysarn888
Har försökt hitta länk till filmen ? Någon som kan lägga in den här , tack ...

Jag beklagar men jag sitter inte på den filmen.
Snacka med den där tokiga personen Develli eller vad hen heter.
Citera
2023-05-16, 09:28
Medlem
Citat:
Utbildning i HLR är obligatorisk på grundutbildningen för Bevakningspersonal, och på Fortbildningen var fjärde år, alltså på repetitions utbildningen. Innan HLR påbörjas kontrolleras andning och puls när man är på marken. Man kollar om mage och bröstkorg rör sig upp och ner vilket är indikation på normal andning, därefter placerar man ett öra några centimeter från mun och näsa för att kontrollera om personen andas, därefter placeras 2 fingrar i närheten av struphuvudet för att kontrollera pulsen!
Idioter till vakter befanns sig på platsen!

Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Vakter som i tråd efter tråd och inlägg efter inlägg har med näbbar och klor försvarat... Dessa CSG-hjon är ju dina kollegor! Vi som har sett alla filmer som har varit aktuella har hela tiden påvisat vakternas skuld i sak.

Du verkar inte fatta någonting!
Det jag försökte säga är att vad 2 idioter till vakter gör, har inget bevisvärde vad andra vakter gör. Ordningsvakter har varit i Tunnelbanan åtminstone sen början av åttiotalet, och måste ha gjort miljontals ingripanden, hur ofta dör den dom ingriper emot? Mindre än 1 promille!
Citera
2023-05-16, 12:23
Medlem
Citat:
Du verkar inte fatta någonting!
Det jag försökte säga är att vad 2 idioter till vakter gör, har inget bevisvärde vad andra vakter gör. Ordningsvakter har varit i Tunnelbanan åtminstone sen början av åttiotalet, och måste ha gjort miljontals ingripanden, hur ofta dör den dom ingriper emot? Mindre än 1 promille!
Fast juhas död är en direkt konsekvens av just den attityden och mentaliteten som ordningsvakter är kända för.
Den mentaliteten är så otroligt stark att ni instiktivt sluter upp bakom mördare som begått tjänstefel.

Finns givetvis vettiga ordningsvakter också, även om de inte direkt växer på träd. Det jag inte fattar är varför ni vill låtsas som att detta inte är ett systemfel...
Citera
2023-05-16, 12:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
Finns många sköterskor som mördar patienter genom att överdosera morfin och stänga av dropp osv.

Jaså?
Det var som tusan det här. Snart man knappt vågar besöka svensk vård då ji. Eller du menar kanske utländsk vård?
Sist jag läste om något sådant här i Sverige så har det sjukhusmorden i Lund på 70-80 talet någongång.
Känns nästan som du får slänga upp en källa till ditt påstående där?

Du har smutsat ner tråden sedan snart en vecka tillbaka med en eller två meningar om mord och de skall dömas men du får liksom inte närmare in på hur du tänker. Så min fråga är ju om du är här för seriösa syften eller bara tramsa sönder tråden?

OnT
Någon som följt rättegången mer noggrant och kan ge en upplysning om Offren som kommit Juhas väg den där kvällen?
Finnens vänner får man ju nog anse som lite smått partiska i rätten och en hel del bias från deras sida så vad dessa säger fäster jag inget direkt värde vid.

Samt som någon innan här nyss skrev..hur många dödsfall sker det egentligen i Sverige där OV varit orsaken eller anmäld? Någon skrev ett systemfel och haha ja det var ju kul man kan kalla det system fel när typ en dör pga eget beteende vart femte eller tionde år. När det är typ en byggnads arbetare i månaden som dör.
Citera
2023-05-16, 13:55
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haschpundaren
Fast juhas död är en direkt konsekvens av just den attityden och mentaliteten som ordningsvakter är kända för.
Den mentaliteten är så otroligt stark att ni instiktivt sluter upp bakom mördare som begått tjänstefel.

Finns givetvis vettiga ordningsvakter också, även om de inte direkt växer på träd. Det jag inte fattar är varför ni vill låtsas som att detta inte är ett systemfel...
Bra skrivet.
Ja, ett kärnproblem när saker sen sätter sig i väggarna.
Fel Attityd. Viss mentalitet...
Instinktivt sluter upp och ryggar hur jävla uppenbart korkat nåt än är.
Vilket gör att det snarare stärker bilden av stupiditet och får folk att undra vad fan det är som anställs.

Det är nte bara de här två som då tycks toppa upp i det röda fältet.

En viss attityd, vissa åsikter som främst syns väldigt väl via kvinnan - har burit henne dit ihop med hennes egen uppenbara korkade person.
Det dök inte upp ur ett vakuum.

Sen anser hon sig fortsatt felfri för att ryggdunkarklubben smeker henne medhårs med förmildrande ordval.

Att hon inte gjort nåt fel... Att hon borde frias helt... Att det nog inte var så farligt.
Halleduttanemej då. 💞

Problemet är att hon a) var mentor och b) främjar strypgreppet med sin åsikt likaväl - dvs utöver sin egen miserabla aktivitet på ryggen och underlåtenhet att göra medicinska kontroller.

Tillsammans och i samförstånd, no doubt.
Senast redigerad av develi 2023-05-16 kl. 14:01.
Citera
2023-05-16, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Bra skrivet.
Ja, ett kärnproblem när saker sen sätter sig i väggarna.
Fel Attityd. Viss mentalitet...
Instinktivt sluter upp och ryggar hur jävla uppenbart korkat nåt är.
Vilket gör att det snarare stärker bilden av stupiditet och får folk att undra vad fan det är som anställs.

Det är nte bara de här två som tycks toppa upp i det röda fältet.

En viss attityd, vissa åsikter som främst syns väldigt väl via kvinnan - har burit henne dit ihop med hennes egen uppenbara korkade person.
Det dök inte upp ur ett vakuum.

Sen anser hon sig fortsatt felfri för att ryggdunkarklubben smeker henne medhårs med förmildrande ordval.

Att hon inte gjort nåt fel... Att hon borde frias helt... Att det nog inte var så farligt.
Halleduttanemej då. 💞

Problemet är att hon a) var mentor och b) främjar strypgreppet med sin åsikt likaväl - s dvs utöver sin egen miserabla aktivitet på ryggen och underlåtenhet att göra medicinska kontroller.

Tillsammans och i samförstånd, no doubt.
Jo precis, som hans mentor så är det osmakligt av henne att sitta och säga i förhören "nej jag satt på ryggen , jag såg inte alls vad som hände i andra änden av den medvetslösa mannen".

Exakt vart på ryggen hon satt försöker hon också slingra sig om, men klarlagt är ju att han bland annat dött av trycket på just ryggen.
Citera
2023-05-16, 14:09
Medlem
develis avatar
Citat:
Jo precis, som hans mentor så är det osmakligt av henne att sitta och säga i förhören "nej jag satt på ryggen , jag såg inte alls vad som hände i andra änden av den medvetslösa mannen".

Exakt vart på ryggen hon satt försöker hon också slingra sig om, men klarlagt är ju att han bland annat dött av trycket på just ryggen.
Ja, och hennes advokat försöker åberopa fall där nån satt eller höll i benen.

Lägg ihop det hon säger i TR med förhör så blir en ännu värre bild ang hennes attityd.
Det framgick tyvärr inte alls lika tydligt i TR (om nu inte live missade nåt) och det kunde gott ha pressats på vs förhör i TR gentemot den polis som ansvarar för utbildningen.

Överdriver som fan i ena hörnet (inledningen till händelse) och tonar ner i den andra (strypgrepp och kompression av lungor).
Sen kommer det käcka om MMA Quick fix in om strypningar.
Det är en generell Laissez-faire attityd om sistnämnda.
Senast redigerad av develi 2023-05-16 kl. 14:22.
Citera
2023-05-16, 14:25
Medlem
Citat:

Därför att det inte finns några bevis för system fel!
Dom är ju godkända för anställning i Auktoriserat Bevakningsföretag av Länsstyrelsen, och deras ordningsvakter är förordnad Polismyndigheten och CSG Security är Auktoriserat av Länsstyrelsen, vad är det du känner till som myndigheterna ifråga inte gör?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in