2023-05-15, 23:10
Bannlyst
Italien naturligtvis med sin slafsmat men även Frankrike med sina grodlår och sniglar. Illaluktande ostar och gud vet vad. Ostron och massa sjukt. Polen.. vad har de för skitmat egentligen? Det är det ingen som vet.

Nej tacka gud för Nordeuropa som kan tillaga fin, proper och aptitlig mat.
Citera
2023-05-16, 11:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dallasmygel
Grönland har ingen vidare matkultur..
Inget fel på ruttet valkött som snabbt skölj ner med 10 glas 80 procentigt.

Håller med dej men man måste försöka tänka på kulturen, var tvungen att käka nyslaktad säl. Av ren respekt för kulturen kunde inte säga nej.
Mina magnerver har inte återhämtat sej från detta. Varje gång jag får bilden i hjärnan blir jag spyfärdig.
Senast redigerad av Dunning.Kruger 2023-05-16 kl. 11:35.
Citera
2023-05-16, 11:39
Medlem
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dunning.Kruger
Inget fel på ruttet valkött som snabbt skölj ner med 10 glas 80 procentigt.

Håller med dej men man måste försöka tänka på kulturen, var tvungen att käka nyslaktad säl. Av ren respekt för kulturen kunde inte säga nej.
Mina magnerver har inte återhämtat sej från detta. Varje gång jag får bilden i hjärnan blir jag spyfärdig.

Isänningar är väl vörst , gräver ned haj på sandstranden o låter ruttna o äter sen upp...
Citera
2023-05-16, 11:49
Medlem
USA hamnar väl ändå ganska högt upp på den listan.
Maten som inte är importerad från andra länder och kulturer är ju bara fett och friterat. Allt ska tamejfan vara friterat
Citera
2023-05-16, 11:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nahojsamuraj
USA hamnar väl ändå ganska högt upp på den listan.
Maten som inte är importerad från andra länder och kulturer är ju bara fett och friterat. Allt ska tamejfan vara friterat

De har iaf inte lika mycket slafsmat och billig slöddermat som européerna iaf..

Hamburgare, stekar, kalkon sånt. Grillade mackor mm. USA har mycket godare mat än slöddret nere i Europa.
Citera
2023-05-16, 11:55
Medlem
bomhulls avatar
Något u-land i afrika borde väl toppa listan på sämst mat.
Indien har god mat och thailand trots dålig ekonomi för många
Citera
2023-05-16, 11:57
Medlem
HBTKuks avatar
Norge utan tvekan. Vilken satans fattig skitmatkultur de har. Lomper, grå potatisbollar osv.
Citera
2023-05-16, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartmunk
De har iaf inte lika mycket slafsmat och billig slöddermat som européerna iaf..

Hamburgare, stekar, kalkon sånt. Grillade mackor mm. USA har mycket godare mat än slöddret nere i Europa.

USA är väl ändå founding father av slafsmat: snabbmatskedjor i varenda gatuhörn, friterade bakverk, varmrätter och efterrätter
Citera
2023-05-16, 12:06
Bannlyst
Det är underklassen i USA som har stora fetmaproblem. En riktig epidemi.
Just därför att mesta maten är friterad, massa kalorier för billig peng.
Tragiskt på sätt och vis, dessa groteskt överviktiga med 2 meter breda arslen som kämpar sej fram med ett steg i minuten.

När det gäller mat så är väl England rätt nere på kulinariska listan. Fast som turist upplever man vanliga turistsmaten och inte den genuina.
TV-kocken Jamie Oliver hade en programserie där han åkte runt i riket och upptäckte så jäkla bra mat som finns men aldrig når turisten.
Citera
2023-05-16, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dunning.Kruger
Det är underklassen i USA som har stora fetmaproblem. En riktig epidemi.
Just därför att mesta maten är friterad, massa kalorier för billig peng.
Tragiskt på sätt och vis, dessa groteskt överviktiga med 2 meter breda arslen som kämpar sej fram med ett steg i minuten.

När det gäller mat så är väl England rätt nere på kulinariska listan. Fast som turist upplever man vanliga turistsmaten och inte den genuina.
TV-kocken Jamie Oliver hade en programserie där han åkte runt i riket och upptäckte så jäkla bra mat som finns men aldrig når turisten.

Jo så är det ju såklart, men det förändrar inte faktumet att USA ligger jävligt långt ner i kulinarisk upplevelse ändå..
Det med turistmaten är intressant och troligen precis så överallt mer eller mindre - att man måste ha ordentligt koll för att få det "riktiga".
Citera
2023-05-16, 12:20
Medlem
Sverige. Utan tvekan. Förutom det yttersta toppskiktet av riktiga gourmetrestauranger finns bara hamburgare, kebab och en och annan wok och sushi.
Citera
2023-05-16, 12:23
Medlem
Homofants avatar
Finland. Torra jävliga lådor
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in