2023-05-15, 19:42
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seasick-Steve
Tält som gäller då nästa gång?

Tält?
Inte på kartan. Inte äns på safari.
Citera
2023-05-15, 19:42
Medlem
Citat:
Nej, för dig gör det nog inte det. Men om någon som är normalbegåvad, läser samma text, får dom nog en helt annan bild.

Men att du inte förstår, är föga förvånande.

Hoppas du får det bra i din övervärderade bostadsrätt ute i någon förort.
Citera
2023-05-15, 19:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ChrisOhoy
Ok, men det är inte bara du och din förening utan tusentals och åter tusentals föreningar med miljoner människor som i sin helhet påverkar marknaden.

Är jag orolig för någon med lån på 1 miljon i en lågt belånad förening i periferin? Nej… jag är inte heller orolig över folket på Strandvägen om så deras lägenheter tappar 90% av det satta värdet.

Jag är mer orolig för alla barnfamiljer som varit tvungna att köpa en dyr bostad i brist på alternativ.

Vet flera, som äger hus, som hyr ut antingen atterfallshus (stavning?) på tomten, eller rum i kåken, och får in runt 10-15.000 kronor tack vare detta. Kommer bli mer populärt nu med sånt, så dom klarar sig. Dom som ligger i riskzonen, är dom som är så högt belånade, att det skulle kraschat oavsett ränteläget, eller de som går i skilsmässa. Detta är inga stora grupper.
Citera
2023-05-15, 19:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kellare-kristoffer
Hoppas du får det bra i din övervärderade bostadsrätt ute i någon förort.

Tack Nisse-Kisskommunist! Nu ska jag laga mat, i det fina köket i min bostadsrätt!

Du får sniffa kisskalsong, och läsa Proletären eller nåt nu hemma på linoleumgolvet i kisspölarna! Kanske hittar du någon Mahmoudi (granne) att mysa lite med ikväll? Lapa lite kebabrumpa kanske? Mysigt för dig!

Sov gott sen KisseNisse!
Citera
2023-05-15, 19:50
Medlem
ChrisOhoys avatar
Citat:
Vet flera, som äger hus, som hyr ut antingen atterfallshus (stavning?) på tomten, eller rum i kåken, och får in runt 10-15.000 kronor tack vare detta. Kommer bli mer populärt nu med sånt, så dom klarar sig. Dom som ligger i riskzonen, är dom som är så högt belånade, att det skulle kraschat oavsett ränteläget, eller de som går i skilsmässa. Detta är inga stora grupper.

Igen, det finns fler än din närmaste bekantskapskrets. Det är många som ligger risigt till ekonomiskt och dessa människor kommer dra med sig hela marknaden.

Detta är ett faktum, vare sig om det drabbar dig eller inte. När arbetslösheten ökar så kommer vi se fler och fler föreningar gå omkull.

Kommer lägenheter kosta 1kr? Kanske om det kommer kosta 30 000kr/mån att äga den.
Citera
2023-05-15, 19:52
Medlem
Citat:
Tack Nisse-Kisskommunist! Nu ska jag laga mat, i det fina köket i min bostadsrätt!

Du får sniffa kisskalsong, och läsa Proletären eller nåt nu hemma på linoleumgolvet i kisspölarna! Kanske hittar du någon Mahmoudi (granne) att mysa lite med ikväll? Lapa lite kebabrumpa kanske? Mysigt för dig!

Sov gott sen KisseNisse!
Bostadsrätt är ju höjden av kommunism....
Citera
2023-05-15, 19:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ChrisOhoy
Igen, det finns fler än din närmaste bekantskapskrets. Det är många som ligger risigt till ekonomiskt och dessa människor kommer dra med sig hela marknaden.

Detta är ett faktum, vare sig om det drabbar dig eller inte. När arbetslösheten ökar så kommer vi se fler och fler föreningar gå omkull.

Kommer lägenheter kosta 1kr? Kanske om det kommer kosta 30 000kr/mån att äga den.

Ja, det är mycket "kanske" och "om" här. Byt binda nu, och sluta lipa som en liten kärring. Bostadsmarknaden har ALLTID gått up, och ned. Så kommer det alltid vara, och har alltid varit. Inget nytt under solen, det här kommer vara överspelat om 1-2 år! Var så lugn.
Citera
2023-05-15, 19:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabfrulle
Bostadsrätt är ju höjden av kommunism....

Jasså, att göra egna vinster, är kommunistiskt? Berätta mer!
Citera
2023-05-15, 19:54
Medlem
Citat:
Jasså, att göra egna vinster, är kommunistiskt? Berätta mer!

Du har inte gjort någon vinst i nuläget, eventuella vinsten kommer vid en försäljning men då har du ingenstans att bo.
Citera
2023-05-15, 20:00
Medlem
Citat:
Varför skulle jag göra det? Tänker inte bo med snuskkommunister och slödder likt dig

Du kanske får ompröva din syn vilka som bor i hyresrätt om du vill göra någon eventuell vinst på din bostadsrätt.
Citera
2023-05-15, 20:32
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Ni som svettas med 4% ränta.
Vänta bara! Detta är bara början.

Argentina höjer nu sin ränta till...97%
Ja, ni läste rätt...ränta på 97% hahahaha

Länk:https://www.ibtimes.com/argentina-ramps-interest-rate-97-inflation-soars-3693362
Senast redigerad av GlennvonGoteborg 2023-05-15 kl. 20:37.
Citera
2023-05-15, 20:35
Medlem
Om räntan nu ”garanterat” ska bli högre varför höjer man inte redan nu då? Nej just det, ingenting är säkert utan de inväntar utfall
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in