Citat:
Ursprungligen postat av
Seasick-Steve
Har 10 minuter till en av Sveriges större städer, så "riktig" håla, får du nog omvärdera lite
Jag gjorde en vinst, på 700.000 på mitt boende. Vem har sagt att jag inte gjort andra investeringar, och vinster på andra sätt? Och, citera gärna, när jag kallat mig själv för "riskkapitalist" - Ska bli spännande att se vilket inlägg det var
Och sen, inte tjänar du väl 45.000 i månaden? Det är ju Flashback! Kom igen nu, du gör ju 593.000 i månaden, EFTER skatt, och lägger undan 592.000 på sparande/investeringar, som sedan ger dig ytterligare 1.3 miljoner i månaden, efter skatt naturligtvis. Sen äger du 14 fastigheter (alla värda minst 23 miljoner styck) och några samlarbilar, lyxyachter och hotellkedjor också! Eller hur?
Jävla fåntratt.
Du kallar andra kommunister? Så jag förutsätter att du titulerar sig riskkapitalist, brukar oftast vara så. De som sedan måste skylta om att de gjort pengar på att bo är oftast inte de mest slipade knivarna i lådan och jag tycker att du bara bekräftar den teorin för varje inlägg du gör.
Nej, din läsförståelse är kaputt och förklarar hur mycket du är ute och cyklar. Jag skrev att jag inte är miljonär, men efter slutförd utbildning har jag fått ett välbetalt jobb som ger mig möjligheten att spara lika mycket du gjort i vinst (ej realiserad men det fattar väl inte du) på ÅTTA år i en sunklägenhet.