2023-05-15, 16:43
  #5545
Medlem
Rubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Ghoddos lämnar Brentford.
Gissar PJ får med honom hem

Förhoppningsvis klar lagom till julifönstret öppnar. Det vore rätt härligt att få in två så tunga pjäser i ett lag som redan fungerar ganska hyfsat
Citera
2023-05-15, 16:56
  #5546
Medlem
Petterrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Trösta mödrar efter barn avlider i trafikolycka eller självmord är jobbigt.

Derbytorsk är ingenting, om något så gillar jag att bli lite sur.
Otroligt skevt svar. Man hade kunnat håna alla Djurgårdare för det här svaret men jag är ändå så pass storsint att jag inte tror att alla resonerar som du
Citera
2023-05-15, 17:05
  #5547
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Trösta mödrar efter barn avlider i trafikolycka eller självmord är jobbigt.

Derbytorsk är ingenting, om något så gillar jag att bli lite sur.

Nu har det brunnit i proppskåpet ändå?
Citera
2023-05-15, 17:07
  #5548
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubbe
Förhoppningsvis klar lagom till julifönstret öppnar. Det vore rätt härligt att få in två så tunga pjäser i ett lag som redan fungerar ganska hyfsat

Personligen hade jag hellre sett nåt annat än Ghoddos i Malmö, han har ju inte precis haft lyckade proffsår och ärligt så jävla mycket mål gjorde han inte i Östersund heller, han gjorde en del viktiga mål dock. Men bättre än inget i och för sig då vi i princip bara har Isak som är en renodlad anfallare så understöd behövs, ser gärna något annat namn värvas dock, har inte så jättebra känsla för Ghoddos. Ja i princip vad som helst, bättre spelare kan inte vara så svårt att hitta.
Citera
2023-05-15, 17:47
  #5549
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Riktigt spårat derby igår. Otroligt onödigt hur vi släpper in dif gång på gång i matchen men segern kändes ändå aldrig riktigt hotad. Poängen i sig tror jag inte blir avgörande när säsongen summeras, vi såväl som dif lär harva i mittenskiktet i år, men alltid fruktansvärt skönt att köra över asen.

Blåvitt härnäst, det laget vi har lättast mot. Nog fan ska vi ta säsongens första poäng på bortaplan där?
Just idag är vi alla (nåja, nästan) lite blåvita.
Citera
2023-05-15, 18:10
  #5550
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Just idag är vi alla (nåja, nästan) lite blåvita.

Innerst inne önskar alla att dom var Göteborgare.
Citera
2023-05-15, 18:12
  #5551
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Innerst inne önskar alla att dom var Göteborgare.
Överdriv inte. Men IFK får gärna hålla AIK på kvalplats. Ett kryss är också välkommet!
Citera
2023-05-15, 18:15
  #5552
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Överdriv inte. Men IFK får gärna hålla AIK på kvalplats. Ett kryss är också välkommet!

Jag överdriver inte. Vi har bästa dialekten och bästa maten.

Tar ju emot att säga det men i läget vi är i så vore ett kryss definitivt inte fy skam
Citera
2023-05-15, 18:23
  #5553
Medlem
Londons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laddkingen
fan önskar också man var bonde ibland med den slappa mentaliteten och inga känslor ingraverade i ett fotbollslag så man kunde vara människa efter derbyförlust kanske är detta kutym bland de riktiga djurgårdarna i tråden också ? att man tar denna usla inledning på säsongen och en derbyförlust mot sina daddys med ro ?

vad säger ni övriga gårdare i tråden ?

Känslan är väl som trång förhud enkelt förklarat. Dock har Coke en poäng. Visst suger varje förlust och än mer ett derby… men det kan man ta om man ser att spelet sitter där och att det var en one off eller orättvist. Svårt dock att hävda att vi förtjänar mer än vad vi fått från de första åtta matcherna.

Mycket av förhoppningarna i år var ju på stommen som var intakt. Hade inte räknat med att förlora en av allsvenskans bästa mittfältare senaste säsonger, en Wikheim som är iskall eller att Haris och Fallenius (!) ska komma in och leverera mer än vad nämnda herrar gjorde. Edvardsen på det och då är detta endast början på listan.

Många som behöver se sig själv i spegeln nu.

Tre hemmamatcher som väntar. Mjällby, Häcken och Gnaget. Ingen av dem är på förhand enkel men nu har man satt sig i en situation där 9p mer eller mindre känns som ett måste. Åtminstone 7. Känns lagom hoppfullt.

Kvala till Europa och topp tre måste hamras in. Otroligt onödigt om vi totalt skulle kasta bort läget vi orimligt nog skaffade oss i rankningen i fjol.
Citera
2023-05-15, 18:23
  #5554
Avslutad
Verkar bli ytterligare en sådan där dag då konstgräsgnällarna är jävligt tysta…
Citera
2023-05-15, 18:26
  #5555
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Verkar bli ytterligare en sådan där dag då konstgräsgnällarna är jävligt tysta…

Fotboll skall spelas på gräs, inget annat.
Citera
2023-05-15, 18:35
  #5556
Medlem
laddkingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Fotboll skall spelas på gräs, inget annat.

får du äntligen se guidetto live idag ? har inte kollat om han ska spela
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in