Citat:
Ursprungligen postat av
Zurfarn08
I ditt förra inlägg så refererade du till att RL att man kan förlora medvetandet snabbt vid detta tryck. KAN. Din desinformation består i att du framhåller detta som något vanligt. Om det har hänt 1 gång så är RL tvungen att säga att det KAN hända.
Jag framhåller på inget sätt att det är vanligt.
Det är ett rent citat, skrivet ordagrant.
Var i detta citat ser du att jag frahåller att det är vanligt?
"
Och rent fysiologiskt, vad händer då, när man stryper och blockerar luftväg på två nivåer samtidigt som man stryper åt blodtillförseln till hjärnan och trycker på sinus caroticus som leder till blodtrycksfall och till nedsänkning av hjärtaktivitet?
Jo, man kan bli medvetslös på bara nån enstaka sekund."
I demostartionen visar rättsläkaren på hur det anatomiskt ser ut i halsens strukturer vid en strypning och visar specifikt på var skadorna på Tove fanns. Det är inte en vanligt rättmedcicinsk utbildning, utan en demostration utifrån Toves fall ju.
Rättsläkaren har ju berättat om hur djupa skadorna var i muskulaturen, och hon visar hur luftvägarna och blodtillförseln på Tove har täppts till, och att skadan på Toves artär ligger i det område där sinus caroticus ligger.
Här pratar dessutom rättsläkaren SPECIFIKT om Tove, och avlutar demonstationen av modellen med att säga just:
"
Släpper man relativt fort efter kanske 10- 15 sekunder, då kan personen återfå medvetandet. Men vi har ju skadorna i den djupa muskulaturen på halsen bredvid kotpelaren som trycker på, långvarigt tryck. Så det betyder att man har passerat punkten där själva mekanismen inte längre kunde hävas. Så det var det jag ille visa Tack."
Nu tror jag att jag har genom mina senaste inlägg citerat stora delar av demontrationen.
Jag är noll intresserad av att sprida felaktig information, ljuga eller på annat sätt vilseleda tråden eller någon.
Och noll intresserad av bråk.