Citat:
Ursprungligen postat av
z-z-z
Enig med deg

Jeg tror at de ikke er på tynn is.
Mitt tillegg i forrige innlegg: Kanskje politiet foretok bildekonfrontasjon med Louise i EM-saken og med BO i Sorø-saken kort tid etter at MGM ble pågrepet, og kanskje de to pekte ut MGM?
Og deretter fant politiet kanskje enda flere bevis, før de siktet MGM i EM-saken og Sorø-saken?
Etter å ha siktet MGM i de to sakene hadde politiet anledning til å bruke MGMs DNA for å prøve å få DNA-match i de to sakene.
Jeg gjetter at politiet har DNA-match i en eller flere saker i tillegg til F.-saken.
Og jeg tenker at politiet har solide bevis ettersom de ønsker å få MGM fengslet for forbrytelser i andre saker:
"Med andre ord vil anklagemyndigheden have en dommer til at vurdere, om den har tilstrækkeligt stærke beviser til at få den 32-årige varetægtsfængslet også for andre sager."
https://nyheder.tv2.dk/krimi/2023-05-11-anklager-onsker-udvidet-faengslingsgrundlag-for-32-arig
Jeg vet ikke om MGM eventuelt kan være hemmelig siktet i enda flere saker enn de tre sakene han er offentlig siktet i, og at politiet dermed har anledning til å prøve å få DNA-match med MGMs DNA også i andre saker?
"ifølge den nuværende lovgivning kan DNA-prøven ikke bruges i andre sager, før manden blev sigtet i en ny sag. Den kan kun bruges i den konkrete sag"
https://nyheder.tv2.dk/samfund/2023-04-29-partier-vil-undersoege-lovaendring-for-dna-dilemmaerne-er-mange-siger-tidligere
Han kollas nog från topp till tå ang både överfallaattacker/våldtäktsförsök, våldtäkter och cold cases. Som misstänkt serieförbrytare. Likt Amagermanden så kanske fler brott blir lösta retroaktivt.
Men de valde offentligöra just de här två vilket väl kan indikera att de har nåt mer i nuläget, även om han inte är häktad av de anledningarna.
Han sitter väl tryggt där han sitter, de har arbetsro så sett ang andra ärenden.
Det kommer kanske nåt uttalande även om press och allmänhet stängs ute från rätten.
Lyckta dörrar kan även vara kopplat till F, hon är både minderårig och utsatt för sexualbrott.
Om utredningen ang Emilie är skör är det av största vikt att de inte glappar.
Louise har förhörts förut och hon kom på tapeten igen 2019. Dessa kameror borde de väl ha granskat redan ang nån Hyundai på Roskilde Station.
Ljus Hyundai är hett redan då.
Undrar om hon gjort nåt igenkännande via media nu?
Det kan ju strömma in mer vittnen nu bara av den orsaken.
Tjejen vid skolan har säkerligen fotokonfronterats, hon kan ha pekat ut honom men det står inte helt på egna ben.
De kollar väl digitalt även där, vart han befann sig.
De behöver ju även försöka lista ut gärningsförlopp, vart han har varit, där nya u.s behöver initieras. Ang Emelie.
De har att göra skulle jag tro, garanterat avsatta speciella grupper.