2023-05-14, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alseno
Är det rätt av putin att offra än mer än Ukraina? Zelensky försvarar. Ryssarna är besatta av att erövra. Lite skillnad.
Svara på frågan.
Så det är rätt av Zelensky att offra tiotusentals soldater bara för att inte Putin ska triumfera?
Citera
2023-05-14, 21:37
Medlem
Vaginalketchups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bortamatchen
Det är i princip vad den demokratiska världen har gjort.

Vi skickade prylar som stått och dammat i några år men fortfarande fungerade. De mesta av det riktigt gamla prylarna har tagit slut nu. Så vi har börjat skicka saker vi faktiskt använder själva.

Med skillnaden att de vi skickat ur förråden är överlägset de pizzryzzen kan för mp att få fram i bästa fall
Citera
2023-05-14, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erektidiot
Sjukt ologiskt resonemang. Om Putin ger upp sitt krav på triumf behöver ingen dö, varken Ryssar eller Ukrainare. Varför ska Putins vilja att triumfera stå över människoliv?
Vadå ologisk, fråga inte mig fråga Zelensky som offrar dessa soldaters livs för att förvägra Putin en ev triumf, observera också att allt detta är Zelenskys ord inte mina och inte Putins.

Så tycker du att det är rätt av Zelensky att offra tiotusentals soldater bara för att inte Putin ska triumfera?
Citera
2023-05-14, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av space1999
Svara på frågan.
Vad sägs om att själv svara på frågor?

Här kommer den igen:

Länder ska inte försvara sig mot Ryssen?
Citera
2023-05-14, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JetSociety
Du är ute och cyklar.
Eller så kör du gammal hederlig projicering.

Kolla upp vad för religion Elensky har, och en alldeles orimlig överrepresentation av dessa i USAs styre.
1 död ukrainare + i död ryss = 2-0 till dessa typer.
Låt mig gissa: Nåt med judar.

Att bry sig om om representation, är du woke eller?
Citera
2023-05-14, 21:45
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salad
Nu är det ju ukrainas offensiv vi väntar på.

Vad är det för fel på den som pågår just nu? Ryssarna flyr både norr och söder om Bakhmut.
Citera
2023-05-14, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JetSociety
Vad tusan gjorde USAs arme i en av Sveriges hemligaste militäranläggning?

Hur skall vi kunna försvara oss mot dem?
Dom har lika lite där att göra som ryssen, Sverige är väl ett självständigt land?
De var inbjudna.

Sverige är ett självständigt land medlem i bland annat EU och FN, och förhoppningsvis snart Nato.

Är du fem år eller är du efterbliven?
Citera
2023-05-14, 21:46
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Svara på frågan.
Så det är rätt av Zelensky att offra tiotusentals soldater bara för att inte Putin ska triumfera?

Triumfera och triumfera. Ukraina har ju inte valt detta krig, de gör bara vad varje land som utsätts för invasion gör: försvarar sig. Tyvärr kommer ukrainska soldater stupa, men förhoppningsvis leder det till att deras barn får växa upp i en självständig nation som bestämmer sin egen kurs.
Citera
2023-05-14, 21:47
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Jag tror knappt Vitryssland klarar flytta två förband snabbt utan det har säker varit planerat minst 1 månad. Eller om han är sjuk så har man planer vad man skulle göra. Men jag skulle inte skicka militären till gränsen om han var sjuk utan till Huvudstaden och andra viktiga ställen för slå ner uppror.
Jo, men det här är artilleri. Reguljära trupper. De har väl en massa inrikestrupper i beredskap också, typ Rosgvardia, eller specialpolis typ OMON.

Händelseutvecklingen i Vitryssland skulle i alla fall kunna få konsekvenser för kriget i Ukraina om Lukasjenko faller ifrån. Jag tänker inte gå händelserna i förväg. Eller, jag kan säga så här: det medför inga uppenbara fördelar för Moskva.
Citera
2023-05-14, 21:48
Medlem
Citat:
Nu var det jag som ställde en fråga, eftersom ditt svar utblev så betyder det med all sannolkhet att du inte anser att Zelensky gjort rätt men du törs inte säga det. Fjant
Asså varre du som ställde frågor? Ursäkta herrn.

Självklart är det rätt att försvara sig mot ryssen.

Endast efterblivna incels gillar att bli rövknullade av ryssar.
Citera
Medlem
erektidiots avatar
Citat:
Vadå ologisk, fråga inte mig fråga Zelensky som offrar dessa soldaters livs för att förvägra Putin en ev triumf, observera också att allt detta är Zelenskys ord inte mina och inte Putins.

Så tycker du att det är rätt av Zelensky att offra tiotusentals soldater bara för att inte Putin ska triumfera?

Anledningen till att det är ett ologiskt resonemang är för att du använder ordet "bara", i ett försök att förringa värdet av triumfen. Vad innebär Putins triumf? Ett ofritt Ukraina? En raderad Ukrainsk identitet? Eftersom Putin vid ett flertal tillfällen uttryckt sig skeptisk till forna sovjetstaters rätt till självbestämmande, kanske till och med existens, kan det antas att triumfen kommer innebära just detta.

Det är uppenbart att du vinklar frågan på ett sådant sätt att man ska tänka att människoliven har ett högre värde än triumfen, och att Ukraina därför bör ge med sig. Och nej, ingen vettig människa ställer triumfen över liven, men det är ju inte Zelenskys soldater som mördar sig själva, det är Putins soldater som mördar dem. Därav kan du inte rent logiskt lägga ansvaret på försvararen. Skulden faller på angriparen: Putin.

Men det är gulligt att du försöker låtsas som något annat. Hade vi tagit en metafor från rättsväsendet försvarar du våldtäkt, men har övertygat dig själv om att ditt förordande av passivitet ger dig moralisk överhöghet.

Får jag gissa på att du röstar ganska långt åt vänster, möjligen?
Citera
Medlem
Citat:

Vad är du för klapp-mongo?? Om Zelensky inte beordrade militären att försvara Ukraina mot Ryssland så skulle han inte vara värd titeln president. Om någon invaderar så försvarar man och då dör det människor. Att det dör ukrainare är dvärg-Putins fel inte Zelenskys. Men du kanske är efterbliven?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in