2023-05-14, 18:45
Medlem
Ali-Ahmed-Ghanems avatar
Den stora smällen i Khmelnitsky ska enl. uppgift varit ammunition med uttjänat uran bl.a.
Ilya Yansen reports with high of degree of certainty that the successful Russian strike on the military target in Khmelnitsky hit a very large stockpile of depleted uranium munitions delivered to Ukraine officially (by UK) and unofficially (by other Western actors).
https://t.me/Slavyangrad/46097

Och vinden kommer in från sydost och blåser nordväst över landet.
Citera
2023-05-14, 18:48
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
Hur kan detta ha inträffat?
Enligt fyllot skulle ju halva Ukrainska armén inringade och utplånats där flera ggr de senaste dryga halvåret?
Dessutom skröt ju psyk seglaren om att den prickat in rätt datum när staden fallit. Menar du att dessa skribenter lurat oss andra?

Dubbelfel.
För det första sa jag att jag fick fel (22 dagar) på stadens fall.
För det andra har staden fallit, definierat som att tågstationen, en för Ryssland svår punkt att erövra pga gynnsamma försvarsomständigheter. Den föll 22 april.

Om du inte förstod detta så är du antingen väldigt ointelligent, eller så är du bara ute efter att jiddra och diskreditera motståndare utan saklig diskussion. Vissa tycker det är härligt att fylla trådar med cirklejerk som bekräftar varandra. Alla har vi internet till olika saker, jag får ut min sexualitet på andra sätt själv och jag filtrerar bort sådant, men det är inte min sak att avgöra vad som ska skrivas här.

Det är inte omöjligt att staden igen faller, den här gången från rysk kontroll, till ukrainsk.

Det står naturligtvis var och en fritt att ha andra definitioner om när Bakhmut faller. Tex ifall 100% av stadsytan faller, eller kanske t om inkludera förorter som Ivaniskye. I så fall har staden inte fallit, som jag skrev. Nästa gång föreslår jag att vi kommer överens om en gemensam definition i förväg, så slipper vi ointressanta målstolpeflyttar-diskussioner.

Tillägg: Jag föreslår som punkt för definition av att Ukraina har återtagit Bakhmut punkten där stridsvagnsstatyn står, strax öster om floden. Det är en ogynnsam (svår) punkt för Ukraina att ta, och om de lyckas ta den, så visar de att de har initiativet och den överlägsna styrkan i Bakhmut.
Senast redigerad av psychicsailor 2023-05-14 kl. 18:52.
Citera
2023-05-14, 18:48
Medlem
BeHPNemesis12345.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezity
Nu vet jag inte hur många ryska soldater som dött men har hört 50.000, ska Ryssland acceptera att dom dog för ingenting? Deras anhöriga kommer inte acceptera det.

Kärnvapen kan användas dels för att skrämma Zelensky.

Väst kommer svara med konventionella vapen om Putte vågar använda kärnvapen
Citera
2023-05-14, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Är nog inte ensam om att närt en önskedröm att offensiven skulle inledas just vid Bachmut. 👍🇺🇦 Hoppas dom skär av försörjningslinjen till och slaktar mördarpacket Wagner på sin väg att bli kvitt inkräktarna.

Ganska logiskt egentligen. Orcherna har ju tryckt på framåt där, så de har nog inte befäst så mycket där, så enklare att komma fram.

Om de kommer en bit till så kommer det nog börja bli lite svettigt för Wagner i Bakhmut och det kan även bli en rejäl fick söder om Backmut.

Och några större mängder pansar lär de inte ens ha använt ännu.

Efter Rysslands genomusla kampanj hittills med alla floppar så blir man ändå förvånad över hur kassa de är.

Krigets vinnare har som sagt stått klart i över ett år nu.
Citera
2023-05-14, 18:52
Medlem
pinnpelle88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ali-Ahmed-Ghanem
Den stora smällen i Khmelnitsky ska enl. uppgift varit ammunition med uttjänat uran bl.a.
Ilya Yansen reports with high of degree of certainty that the successful Russian strike on the military target in Khmelnitsky hit a very large stockpile of depleted uranium munitions delivered to Ukraine officially (by UK) and unofficially (by other Western actors).
https://t.me/Slavyangrad/46097

Och vinden kommer in från sydost och blåser nordväst över landet.

Du menar väl "bränsledepån"? Vars explosion var i paritet med en mindre jordbävning?

Undrar vad som hände med alla Leo 2 som anlände i Odessa och som 2 dagar senare fick besök av lite Kalibr robotar (Odessa)..

Ryssen slår ut den s.k "motoffensiven" innan den ens iscensatts.
Citera
2023-05-14, 18:56
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pinnpelle88
Du menar väl "bränsledepån"? Vars explosion var i paritet med en mindre jordbävning?

Undrar vad som hände med alla Leo 2 som anlände i Odessa och som 2 dagar senare fick besök av lite Kalibr robotar (Odessa)..

Om ryktena som går nu är sanna, så behövs de inte. Ukrainarna visar sig bara och sedan springer ryssarna.
Citera
2023-05-14, 18:57
Moderator
-Info-s avatar
Citat:

Ja. Genom "taktiska reträtter" som i Kharkiv...
Citera
2023-05-14, 18:59
Medlem
sektledarenIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
När civilbefolkningen har flytt så börjar bombmattorna..som i Grosney och Syrien.

Jaha, så det är därför ryssen backar ur Bakhmut nu?

Smart, först slakta sitt manskap till ingen nytta, sen helt plötsligt backar man ur. Snacka om 5-D schack av mongolkejsaren.
Citera
2023-05-14, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av attog
Tankeväckande att du du kommer med ett inlägg som du debunkar själv, direkt.
Vad är syftet?

Få Nato att framstå som dåliga?
Eller vad får dig att i denna tråd lägga upp något som du inte tror på själv?
Inlägget avser att få fram ett proryskt budskap . Att sedan själv ifrågasätta det gör ju varken till eller ifrån, budskapet är ju redan levererat. Lite av "jag är inte rasist men..."
Citera
2023-05-14, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Dubbelfel.
För det första sa jag att jag fick fel (22 dagar) på stadens fall.
För det andra har staden fallit, definierat som att tågstationen, en för Ryssland svår punkt att erövra pga gynnsamma försvarsomständigheter. Den föll 22 april.

Om du inte förstod detta så är du antingen väldigt ointelligent, eller så är du bara ute efter att jiddra och diskreditera motståndare utan saklig diskussion. Vissa tycker det är härligt att fylla trådar med cirklejerk som bekräftar varandra. Alla har vi internet till olika saker, jag får ut min sexualitet på andra sätt själv och jag filtrerar bort sådant, men det är inte min sak att avgöra vad som ska skrivas här.

Det är inte omöjligt att staden igen faller, den här gången från rysk kontroll, till ukrainsk.

Det står naturligtvis var och en fritt att ha andra definitioner om när Bakhmut faller. Tex ifall 100% av stadsytan faller, eller kanske t om inkludera förorter som Ivaniskye. I så fall har staden inte fallit, som jag skrev. Nästa gång föreslår jag att vi kommer överens om en gemensam definition i förväg, så slipper vi ointressanta målstolpeflyttar-diskussioner.

Tillägg: Jag föreslår som punkt för definition av att Ukraina har återtagit Bakhmut punkten där stridsvagnsstatyn står, strax öster om floden. Det är en ogynnsam (svår) punkt för Ukraina att ta, och om de lyckas ta den, så visar de att de har initiativet och den överlägsna styrkan i Bakhmut.

Du resonerar som vanligt om jag definierar det så får jag rätt och om det hypotetiskt händer blir det så.

Kontentan är att backmut inte fallit och för närvarande har ingen sida full kontroll på staden, vilket ingen har haft senaste halvåret.
Och de ukrainska trupperna har inte blivit instängda och eliminerade.

Det är fakta, vilket du har förtvivlat svårt att förstå, försök gräv dig upp från ditt kaninhål och se på fakta.
Men det är ju klart du är ju så intiligent så du står över verkligheten, hur känns det att om verkligheten är annorlundajämfört med din världsbild så är den fel?
Citera
2023-05-14, 19:00
Medlem
Ali-Ahmed-Ghanems avatar
Citat:

Jag har fått förklarat att det är det mest viktigaste nu.

Att sabba Ukrainas offensiv så långt det går istället för att möta dem i fält. Det är därför ryssarna intensivt bombar mål västerut samtidigt som man ligger kvar.

Och den stora anledningen till det är att man fruktar enorma förluster annars och mest för Ukraina. Ryssarna säger att för väst spelar det ingen som helst roll att en massa ukrainare dör om det dör lite ryssar. Så ukrainska armén går in mot en säker utradering om väst får som det vill.

Och förutom att ryssar och ukrainare är samma folk skulle det inte se bra ut internationellt.
Citera
2023-05-14, 19:02
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ni bör välja vilka rykten ni lyssnar på lite mer noggrant. Börjar bli tröttsamt att läsa om era "snart har Ryssland slut på missiler, ekonomi, Putin är dödssjuk, motoffensiver.." m.m som ni kört med i över ett år nu.
Du tänker Bakhmut har fallit. Ja hur var det nu där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in