Citat:
Ursprungligen postat av
SkogsSaab
Hur kan detta ha inträffat?
Enligt fyllot skulle ju halva Ukrainska armén inringade och utplånats där flera ggr de senaste dryga halvåret?
Dessutom skröt ju psyk seglaren om att den prickat in rätt datum när staden fallit. Menar du att dessa skribenter lurat oss andra?
Dubbelfel.
För det första sa jag att jag fick fel (22 dagar) på stadens fall.
För det andra har staden fallit, definierat som att tågstationen, en för Ryssland svår punkt att erövra pga gynnsamma försvarsomständigheter. Den föll 22 april.
Om du inte förstod detta så är du antingen väldigt ointelligent, eller så är du bara ute efter att jiddra och diskreditera motståndare utan saklig diskussion. Vissa tycker det är härligt att fylla trådar med cirklejerk som bekräftar varandra. Alla har vi internet till olika saker, jag får ut min sexualitet på andra sätt själv och jag filtrerar bort sådant, men det är inte min sak att avgöra vad som ska skrivas här.
Det är inte omöjligt att staden igen faller, den här gången från rysk kontroll, till ukrainsk.
Det står naturligtvis var och en fritt att ha andra definitioner om när Bakhmut faller. Tex ifall 100% av stadsytan faller, eller kanske t om inkludera förorter som Ivaniskye. I så fall har staden inte fallit, som jag skrev. Nästa gång föreslår jag att vi kommer överens om en gemensam definition i förväg, så slipper vi ointressanta målstolpeflyttar-diskussioner.
Tillägg: Jag föreslår som punkt för definition av att Ukraina har återtagit Bakhmut punkten där stridsvagnsstatyn står, strax öster om floden. Det är en ogynnsam (svår) punkt för Ukraina att ta, och om de lyckas ta den, så visar de att de har initiativet och den överlägsna styrkan i Bakhmut.