Citat:
Absolut inte, det framgår i förhör 6/12, som du själv har kopierat in, att kunskapen om grannen som ringt på dörren kommer från förhörsledarna och inte Johanna.
Johanna har heller inte berättat att hon drog in Tove i förråd eller garderob, det är Majas spekulation att hon har gjort det. Enligt Maja vet hon inte att Johanna gjort sig av med Toves cykel heller. Maja går enligt sin historia och lägger sig efter hamburgaren och har inte koll på vad Johanna gör. Och det är heller inget Johanna berättar enligt Maja. Men Johanna var noga med att berätta att hon knäade Tove bakifrån
.
Ang Donken kommer hon med en ny version i rätten. Då utelämnar hon att Johanna gått ner en gång och träffat grannen och kommit upp igen.
Johanna har heller inte berättat att hon drog in Tove i förråd eller garderob, det är Majas spekulation att hon har gjort det. Enligt Maja vet hon inte att Johanna gjort sig av med Toves cykel heller. Maja går enligt sin historia och lägger sig efter hamburgaren och har inte koll på vad Johanna gör. Och det är heller inget Johanna berättar enligt Maja. Men Johanna var noga med att berätta att hon knäade Tove bakifrån
. Ang Donken kommer hon med en ny version i rätten. Då utelämnar hon att Johanna gått ner en gång och träffat grannen och kommit upp igen.
Innan 2/12 då hade ju ingen av dom öppnat upp.
Då höll sig ju Maja till sitt skript hon fått av Johanna. Jag tycker inte alls att man säkert kan utläsa av det Maja berättat i det citatet att det är därifrån det kommer.
Det är många saker som Maja öppnar upp för mer allteftersom, även efter 2/12.
Det finns fler ställen där grannenoch dunsarna tas upp i förhören, så svårt att veta.
Maja glömde att berätta och åklagaren frågade. Så uppfattar jag det med det sista du nämner.
Jag ska vid tillfälle skriva ner hur extremt luddig Johanna berättar om Majas deltagande i toan. Det är typ att hon var närvarande, hon tog på Tove, och andra mycket luddiga uttryck som gör att man känner som att Johanna inte vet hur hon ska utrycka det för att inte klampa i klaveret.