Citat:
Otroligt sorgligt, men man kan hoppas på en rekonstruktion, där både pappan och sonen är med tillsammans. Det är lättare att minnas efter en känsla om hur det gick till tror jag. Tyvärr har det gått lång tid mellan, de har pratat om det här många gånger och minnen ändras.
Ja, och jag upplever att förhörldeadrna här är inte riktigt ärliga faktiskt, för de nämner minuter som du säger, och vist,59 minuter är också minuter och inte timmar. Men Maja frågar inte, hon har inte den förmågan att tänka på det sättet. En vuxen, normalbegåvad kanske skulle reagera och säga, men det kan inte stämma väl, Hur många minuter?
Ja, och jag upplever att förhörldeadrna här är inte riktigt ärliga faktiskt, för de nämner minuter som du säger, och vist,59 minuter är också minuter och inte timmar. Men Maja frågar inte, hon har inte den förmågan att tänka på det sättet. En vuxen, normalbegåvad kanske skulle reagera och säga, men det kan inte stämma väl, Hur många minuter?
Ingen tömning av grannens mobil (med raderad data som följd då högst troligt).
Ingen grannpappa i tingsrätten (han hörde väl samma sak som sonen?).
Ingen rekonstruktion (hade kunnat ge en bra bättre bild av hur JJ menar förloppet var. Hade kunnat göras i polishuset inte nödvändigtvis i lgh?).
Inga provdunsningar (hur hörs det till sovalkoven med piano, vägg och draperi mellan osv.
Inget test av dörrklockan (funkar den liksom?).
Ingen molntömning av Toves och tjejernas konton (kan skriva en uppsats här om varför det är bra men främst Toves evtl stegräknare och annat)
Ingen mer detaljerad analys av Biome (användardata) i MH och JJ:s mobil (uppdateringar har gjorts i programvaran senast i början av April. Jag gjorde dock samma typ av koll av de SEGB filerna i gratisprogram igår och där framgår det som finns att analysera).
Ändå är det ”inom” de bevisen MH:s medverkan bedöms. Märkligt.
En mer utförlig undersökning hade kunnat ge åklagaren en bättre bild av MH:s agerande då han är säker på mordåtalet där.
.