2023-05-14, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
En hobbybabbe. Tydligen ett klokt karrirsval ven i Finland.

Han r estnisk finne
Citera
2023-05-14, 12:34
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LittleBabyNothing
Vad svamlar du om?

Sverige vgar bara skicka generiska top 40 pop ltar p engelska. Snark.
Sverige vann. Tvlingar gr ut p att vinna. Sverige gjorde helrtt. Finland gjorde nstan helrtt, de bara saknar sngskrivare av kvalitet vilket jag sett i snart 50 r p raken i mello. S i r kopierade de Lordi som vann.
Citera
2023-05-14, 12:34
Medlem
MosesMetares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Zeb
Jag tror att Loreen r frsta artisten som ftt pong av alla lnder( i mordern tid)

Inte ens ABBA fick det. 0 frn England

Personligen gillade jag Finland mer. Men jag tycker Loreen r helt klart vrdig segrare.
Regler r regler

Menar du endast juryrster d? Fr rknar man med telefonrsterna s fick faktiskt Finland ocks pong av alla i r.
Citera
2023-05-14, 12:35
Medlem
Knns s lgligt att Sverige vinner ESC nr det nsta r r 50 rs jubileum fr ABBAs ESC vinst 74
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LittleBabyNothing
S alla gothare osv frsker ocks se ut som typiska blattar?

Vad har det med saken att gra?

Angende mitt val av ordet blatte s var det absolut inte nervrderande p ngot stt. Om du uppfattade det s s ber jag om urskt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SaulGoodman43
Nej, fram till 1996 avgjordes tvlingen enbart av en jury. Drav den bttre kvalitn frr i tiden.

Mello var trkigt innan ststaterna kom med. Mnga ute i Europa fljde inte ens tvlingen och hade inga inhemska tvlingar utan skickade ngn lt som passade in i mallen om hur ltarna i tvlingen var d. Alla sjng om krlek och fred och man skulle vara ung och snygg, tvlingen var riktigt tntig.

ststaterna hade ingen bild om vilken sorts lt som brukade vinna och kom med helt egna ideer och berikade hela tvlingen. Tvlingen fljer fortfarande en viss mall, man ser att vissa ltar r gjorda bara fr tvlingen och kommer inte att verleva ett r. Det har aldrig varit speciellt hg kvalite p musiken p Mello, det r mer som en folkfest en gng om ret.
Citera
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinewave
Det r minst ett par jordklot emellan i produktionskvalite. rets tillstllning, inkl vinnarlten, hll lgre niv n normalt.
Tama med Replay r nstan lika bra som en svensk lt! Jag saknar ltar som den i r, kass kvalitet p de flesta.

r det bara jag som knner att en hel del lnder helt enkelt gett upp mello, de kan inte skriva ltar, och istllet tnker "vi skickar iallafall ngot skoj som syns"?
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2023-05-14 kl. 12:38.
Citera
2023-05-14, 12:36
Avstngd
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
Finlands sngare skriver p sin Instagram att han r ledsen och att han var sker p att vinna. Denna brist p dmjukhet skiner igenom hela hans personlighet.

Ja det r verkligen pinsamt! Njt nr han i direktsndning snkte sitt huvud som den dliga frloraren han r nr Loreen vann!
Citera
2023-05-14, 12:36
Medlem
MosesMetares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sportsidioten
Inte ett land hade Sverige i topp bland publikens rster.

Men 16 lnder hade Sverige topp 3 och alla utom Finland gav Sverige pong.

S som folk br sig t skulle man kunna tro att Sverige inte ftt ngra rster frn telefonrstningen.
Citera
2023-05-14, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Zeb
Jag tror att Loreen r frsta artisten som ftt pong av alla lnder( i mordern tid)

Inte ens ABBA fick det. 0 frn England

Personligen gillade jag Finland mer. Men jag tycker Loreen r helt klart vrdig segrare.
Regler r regler

Finns det ngon lista ngonstans dr man kan se hur mnga pong Sverige fick av respektive land i rets final? Sen var det ngon som skrev tidigare i trden att Loreen faktiskt fick noll pong av Finland igr. r inte sker p att det stmmer dock. Ngon annan som vet?
Citera
2023-05-14, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av termometern
Vad har det med saken att gra?

Angende mitt val av ordet blatte s var det absolut inte nervrderande p ngot stt. Om du uppfattade det s s ber jag om urskt.

Fr att han har frgat hret svart s r han enligt dig hobbyblatte. S konstigt resonerat.
Citera
2023-05-14, 12:40
Medlem
MosesMetares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av termometern
Finns det ngon lista ngonstans dr man kan se hur mnga pong Sverige fick av respektive land i rets final? Sen var det ngon som skrev att Loreen faktiskt fick noll pong av Finland igr. r inte sker p att det stmmer dock. Ngon annan som vet?

https://eurovisionworld.com/eurovision/2023

Sverige fick 12 pong av Finlands jury, men 0 pong i deras telefonomrstning
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in