2023-05-12, 23:55
Medlem
xavi8222s avatar
Eftersom du inte kan skriva korrekt svenska, så är nog anledningen där.
Citera
2023-05-13, 00:26
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xavi8222

Ja, så kan det vara.

Talar för rimligt att stoppa någon med brist i skriften, eller betala timligt för att stoppa något i miss på hotellvistelsen. Snuten undersökte takluckan, hororna pökade i bakluckan.

Den som är fri från synd kastar första stenen.
Citera
2023-05-13, 09:38
Medlem
HaveFuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stalkerdelux
Hej,

Jag behöver lite hjälp att förstå denna händelsen som jag råkade ut för igår.

Jag var på väg till en avtal och jag var redan lite sen på den och hade bråttom. Jag hinner köra 5 min från mitt hem, och då ser jag att det är säkerhetskontrollen/nykterhetskontroll fram för mig.

Jag rullar ner fönstret och har körkortet klar i handen i god tid, delvis för att spara mig själv tid och polisen. Jag trodde det skulle gå snabbt och smidigt, som det brukar

Det ska sägas, jag har ingen belastning på min brottsregister. Har aldrig fått en fortkörningsböte eller är misstänkt för något. Håller mig ganska mycket för mig själv och försöka inte störa någon och visa respekt och vänlighet mot alla jag möter på vägen (och idioterna ignorera jag ) . Jag sticker absolut inte ut på något sätt (utöver att vara mig själv:/ )

Som ni förstår så är jag inte stygg 😄 , duktiga jag .. hahah . Skoja nu bara lite (är på bra humör idag)

Hursomhelst, jag får dom vanliga frågorna " äger du bilen , får man se ditt körkort" sedan kommer en annan polis också och fråga exakt samma frågor. Men innan han fråga mig så fråga han även hans andra kollega, som jag nyss besvarade frågorna till och visade mitt körkort, om han hade set mitt körkort.

Uppenbarligen räckte inte hans svar, så han ville också se mitt körkort. Och Inte nog med det så fråga han efter mitt pass, wtf ? Räcker inte mitt giltiga körkort som ID ? Jag går inte runt med mitt pass om jag inte ska resa utomlands

Iallafall, han gör en telefonsamtal och detta ta typ 5- 10 min . Jag fattar ingenting vad som pågår och varför det dröjer så länge ? Han kommer tillbaka och här påminna jag honom att ha i åtanke att jag har ett avtal som jag ska passa.

Det slutar med att han ber om ursäkt och at det var något " fel på systemet" . Låter konstigt för utifrån vad jag såg, så var det inget fel på systemet med dom andra bilister som blev stoppade och körde iväg snabbare än mig ??

Och så gjorde dom heller ingen nykterhetskontroll. Jag behövde inte ens blåsa .

Är detta vanligt vid en nykterhetskontroll?

Ser du ut som, eller är du invandrare? De gjorde en utökad kontroll på din person och ringde upp skatteverket m.m.
Citera
2023-05-13, 10:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av xavi8222

Ehhhm, hur tänker du nu?

Så du säger att dom kunde se utifrån min regnr att jag är kass på svensk grammatik?

Altså hör du inte själv hur dum du låter ?
Senast redigerad av Stalkerdelux 2023-05-13 kl. 10:39.
Citera
2023-05-13, 12:23
Moderator
Trixtons avatar
Citat:
Ehhhm, hur tänker du nu?

Så du säger att dom kunde se utifrån min regnr att jag är kass på svensk grammatik?

Altså hör du inte själv hur dum du låter ?

Du är väl inte svensk? Det verkar i alla fall inte så, och på körkortet står det ju inte vad du har för nationalitet, så det kanske var därför de frågade efter pass? Nu hade du inget, så då fick de med hjälp av personnumret på ditt körkort kolla upp dig i stället, och det tog väl lite tid. Sedan kan man fråga sig varför detta var viktigt för polisen, men det är ju så att utlänningar oftare kontrolleras än svenskar. Det är nog inte mycket att göra åt.
Citera
2023-05-13, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trixton
Du är väl inte svensk? Det verkar i alla fall inte så, och på körkortet står det ju inte vad du har för nationalitet, så det kanske var därför de frågade efter pass? Nu hade du inget, så då fick de med hjälp av personnumret på ditt körkort kolla upp dig i stället, och det tog väl lite tid. Sedan kan man fråga sig varför detta var viktigt för polisen, men det är ju så att utlänningar oftare kontrolleras än svenskar. Det är nog inte mycket att göra åt.
Varför det är viktigt...
För att det finns långt över 100.000 personer som inte har rätt att vistas i landet och egentligen borde vara någon annan stans. Dessa kostar dock ofantligt med skattepengar då de har fri vård, bidrag, potentiella fängelseplatser (ja de är statistiskt fasligt kriminella dessutom) osv.
Så att polisen fått i uppdrag att mer aktivt leta efter folk som vistas här olagligt är väl inte jättesvårt att räkna ut.
Citera
2023-05-13, 16:43
Medlem
Citat:

Hursomhelst, jag får dom vanliga frågorna " äger du bilen , får man se ditt körkort" sedan kommer en annan polis också och fråga exakt samma frågor. Men innan han fråga mig så fråga han även hans andra kollega, som jag nyss besvarade frågorna till och visade mitt körkort, om han hade set mitt körkort.

.......

ja, det är poliserna gjorde var en kontroll att du gav samma svar till båda jourhavande kontrollanter och att inga misstänkta avvikelse i din utsaga skedde baserat på vem av kontrollanterna som ställde frågorna, för om du gjorde minsta lilla ändring i tonfall eller bytte ut vanliga ord mot mindre vanliga ord, i ditt svar, så är det misstänkt beteende och det vet alla att poliserna inte tar några risker, så självklart kommer de hålla koll på dig framöver.

Om du bara är dig själv och inte uppför dig som en kriminell barnvåldtäktsman så slipper du sånt här
Citera
2023-05-13, 19:17
Medlem
Lite ironiskt att du har rent mjöl i påsen när du skrev för några dagar sen att du var hög på kokain.
Citera
2023-05-14, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trancas
Polisen kan numera uppträda hur märkligt som helst, och ställa de mest vanvettiga frågor, hur många ggr efter varandra som helst.

Jag blev också stannad helt utan anledning när jag och min dotter var på väg till Willys. En polis stod och spärrade så att det lilla barnet inte skulle fly genom passagerardörren, och sen kom den ena efter den andra bisarra frågan. Om och om igen frågade de vart jag var på väg. Jag förklarade om och om igen att vi planerade att storhandla på Willys, och jag pekade på riktningen så att dumskallarna skulle fatta. Efter en stunds meningslös utfrågning så fick jag tillbaka körkortet som om ingenting hänt. De hade tydligen inget vettigare för sig.

Det som hänt i samband med blattefieringen och att Polisen tvingats rekrytera absolut lägsta skiktet av dumskallar till utbildningen, är att Polisen inte riktigt är att lita på som förr. Du kan ALDRIG lita på att en polis gör sitt jobb korrekt längre. De ljuger alltmer i domstolar, de fabulerar fritt och framförallt är de otrevliga och exempellöst efterblivna jämfört med genomsnittet. De har anpassat sig till blatteriet.

Det spelar ingen roll om du är trevlig och helt oförvitlig. De kan med lätthet förstöra ditt liv på några sekunder. Tacka vet jag den gamla polisen i vårt gamla fina Sverige. Välutbildade, vettiga och mkt trevliga. Numera kan du räkna med precis vad som helst. Polisen är inte din vän eller något som kommer att ge dig skydd längre.

Givetvis ska du kunna lita på den svenska polisen! Att det ställs frågor som kan verka underliga är i själva verket ett sätt att hålla ett kortare förhör utan att kalla det för förhör. Polisen vill ibland veta lite mer än bara huruvida om du har tex den behörighet att framföra det fordon du sitter i.

Har du inget att oroa dig för så svara på frågorna och vänta tills de är klara. Det finns visserligen mer korkade saker att utföra men reta aldrig upp en polis. Det är bara onödigt. Den ende som drabbas negativt av detta är du själv. Det enda polisen har att ta hänsyn till är dennes egen sluttid för arbetspasset. Så har du en riktigt jävla usel dag kan du först bli sittande vid vägkanten i många timmar för att sedan bli gripen…och blir du sedan anhållen och häktad ( visserligen oskyldig - men det händer faktiskt) och du är oskyldig är det bara du själv som i praktiken blir drabbad.
Så;
1. Var trevlig!
2. Svara på frågorna!
3. Kommentera inte med tex att ”-Jag betalar skatt!” eller ”-Jag betalar din lön!” eller -”Varför jagar ni inte pedofiler eller vänsterpack”?

Skriv ut detta råd och sätt det på insidan av solskyddet!
Lycka till!
Citera
2023-05-14, 12:06
Medlem
trancass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThorstenTotta
Givetvis ska du kunna lita på den svenska polisen! Att det ställs frågor som kan verka underliga är i själva verket ett sätt att hålla ett kortare förhör utan att kalla det för förhör. Polisen vill ibland veta lite mer än bara huruvida om du har tex den behörighet att framföra det fordon du sitter i.

Har du inget att oroa dig för så svara på frågorna och vänta tills de är klara. Det finns visserligen mer korkade saker att utföra men reta aldrig upp en polis. Det är bara onödigt. Den ende som drabbas negativt av detta är du själv. Det enda polisen har att ta hänsyn till är dennes egen sluttid för arbetspasset. Så har du en riktigt jävla usel dag kan du först bli sittande vid vägkanten i många timmar för att sedan bli gripen…och blir du sedan anhållen och häktad ( visserligen oskyldig - men det händer faktiskt) och du är oskyldig är det bara du själv som i praktiken blir drabbad.
Så;
1. Var trevlig!
2. Svara på frågorna!
3. Kommentera inte med tex att ”-Jag betalar skatt!” eller ”-Jag betalar din lön!” eller -”Varför jagar ni inte pedofiler eller vänsterpack”?

Skriv ut detta råd och sätt det på insidan av solskyddet!
Lycka till!

Du får ursäkta mig, men jag har aldrig någonsin i hela mitt liv uppträtt olämpligt, höjt rösten mot någon, eller kommenterat en polis arbete i ansiktet på dem. Det finns inte en skugga över mitt beteende, någonsin mot någon och några råd över hur man skall uppträda behöver jag ej. Jag är ytterst hövlig och trevlig. Skulle alla uppträda som jag skulle det aldrig finnas ett enda problem någonstans i världen. Tyvärr finns det endast en handfull personer som jag kvar på detta jordklot, personer som värdesätter att uppträda klanderfritt och som har signerat gentlemannens treaty. Vi är en utdöd ras. Slöddret breder ut sig mer och mer.

Slöddret letar sig in i samhällskroppen och polisen, precis som det letat sig in i alla sammanhang. Det är inget konstigt med det.

Jag vill inte påstå att jag blivit illa utsatt av poliser, men de borde se över sitt uppträdande och i allra högsta grad när de ser vem de stoppar. De bör visa en aning högaktning, även om de ej gör det mot mig, skulle de kanske visa lite högaktning och värdighet mot sig själva. Det är hela saken.

Polisens generellt tadelvärda beteende har kommit till den nivån att man kan undra vem som är den kriminelle. Den muslimska gängterroristen eller polisen? Detta är the sign of the times och dit utvecklingen går. Vi följer USA i allt som en klocka.
Citera
2023-05-14, 13:31
Medlem
Citat:
Hej,

Jag var på väg till en avtal och jag var redan lite sen på den och hade bråttom. Jag hinner köra 5 min från mitt hem, och då ser jag att det är säkerhetskontrollen/nykterhetskontroll fram för mig.

Jag rullar ner fönstret och har körkortet klar i handen i god tid, delvis för att spara mig själv tid och polisen. Jag trodde det skulle gå snabbt och smidigt, som det brukar

Det ska sägas, jag har ingen belastning på min brottsregister. Har aldrig fått en fortkörningsböte eller är misstänkt för något. Håller mig ganska mycket för mig själv och försöka inte störa någon och visa respekt och vänlighet mot alla jag möter på vägen (och idioterna ignorera jag ) . Jag sticker absolut inte ut på något sätt (utöver att vara mig själv:/ )

Som ni förstår så är jag inte stygg 😄 , duktiga jag .. hahah . Skoja nu bara lite (är på bra humör idag)

Uppenbarligen räckte inte hans svar, så han ville också se mitt körkort. Och Inte nog med det så fråga han efter mitt pass, wtf ? Räcker inte mitt giltiga körkort som ID ? Jag går inte runt med mitt pass om jag inte ska resa utomlands

Iallafall, han gör en telefonsamtal och detta ta typ 5- 10 min . Jag fattar ingenting vad som pågår och varför det dröjer så länge ? Han kommer tillbaka och här påminna jag honom att ha i åtanke att jag har ett avtal som jag ska passa.

Det slutar med att han ber om ursäkt och at det var något " fel på systemet" . Låter konstigt för utifrån vad jag såg, så var det inget fel på systemet med dom andra bilister som blev stoppade och körde iväg snabbare än mig ??

Det kan ha varit flera anledningar, förmodligen så letade dom efter en specifik person som dom fått höra åker i en liknande bil som dig.

Alternativt så var det en polis under upplärning och dom lät honom/henne sköta stoppet för att se hur han klarade sig, poliser är under upplärning också så det kan ha varit något sådant.
Citera
2023-08-09, 00:27
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Hej,

De kanske misstänkte att du gick på droger (ser att du själv skrivit att du tar kokain), och då såg poliserna ingen poäng i att testa dig för alkohol. De kanske inte hade med kit för att testa droger som kokain med sig, och därför så släppte de dig och sket i utandningstestet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in