Citat:
Ursprungligen postat av
WhatTheHeck
Har du tittat på kartan och sett hur lång gränsen är för både sidorna över områden som Ukraina, om jag förstått er korrekt... gett bort till"ryskatrollarmen". Ryssland har grävt ner sig rejält så för dom kan de bara sitta ut och invänta. Det är dom som erövrat områden som Ukraina/väst vill ha tillbaks.
Min poäng är fortfarande. De borde förhandla fred och sluta med dödandet. Om motoffensivet inte knuffar ut Ryssland så kommer väst upphöra med att skänka vapen/pengar. Ju längre tiden går ju fler tänker som jag. Om ni som sitter här och är villiga att varje Ukrainare ska dö för eran sak, varför åker inte ni själva ner dit? Ni har ju en stenhård ideologi att luta er mot.
Ni gör mer nytta där än kalla oss som är för freden för rysstroll.
Det har varit min rädsla också..
Men för nu så ser det inte alls ut att bli fallet (tack och lov !). Igår så förkunnade britterna sina missil-donationer, och det är inte småa smällare. Om jag inte minns fel har britterna 1000 utav dessa på lager, och dessa
måste användas snart pga "bäst före datum". Annars är det modernisering/eller skrotning som väntar. Så det finns en smula att gå på.., nu när man har bestämt sig.
Idag har även tyskarna bestämt sig för ett större paket, som levereras inom de närmaste veckorna/månaderna. Ett
bestämt slag för Ukraina. Man säger även att man finns där så länge det behövs.
Dessa två nyheter bör få Kreml att börja bita på sina naglar.., för det verkar iallafall för stunden att det är tvärtom : Kommer bättre och tyngre grejer ifrån väst, månad efter månad !