2023-05-13, 23:30
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhatTheHeck
Har du tittat på kartan och sett hur lång gränsen är för både sidorna över områden som Ukraina, om jag förstått er korrekt... gett bort till"ryskatrollarmen". Ryssland har grävt ner sig rejält så för dom kan de bara sitta ut och invänta. Det är dom som erövrat områden som Ukraina/väst vill ha tillbaks.

Min poäng är fortfarande. De borde förhandla fred och sluta med dödandet. Om motoffensivet inte knuffar ut Ryssland så kommer väst upphöra med att skänka vapen/pengar. Ju längre tiden går ju fler tänker som jag. Om ni som sitter här och är villiga att varje Ukrainare ska dö för eran sak, varför åker inte ni själva ner dit? Ni har ju en stenhård ideologi att luta er mot.

Ni gör mer nytta där än kalla oss som är för freden för rysstroll.

Det har varit min rädsla också..

Men för nu så ser det inte alls ut att bli fallet (tack och lov !). Igår så förkunnade britterna sina missil-donationer, och det är inte småa smällare. Om jag inte minns fel har britterna 1000 utav dessa på lager, och dessa måste användas snart pga "bäst före datum". Annars är det modernisering/eller skrotning som väntar. Så det finns en smula att gå på.., nu när man har bestämt sig.

Idag har även tyskarna bestämt sig för ett större paket, som levereras inom de närmaste veckorna/månaderna. Ett bestämt slag för Ukraina. Man säger även att man finns där så länge det behövs.

Dessa två nyheter bör få Kreml att börja bita på sina naglar.., för det verkar iallafall för stunden att det är tvärtom : Kommer bättre och tyngre grejer ifrån väst, månad efter månad !
Senast redigerad av Snapcount 2023-05-13 kl. 23:36.
Citera
2023-05-13, 23:32
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
Vad pratar du om? , ryssar och dess rövslickare ska inte komma här och lalla om fred, fred kan de enkelt få , bara för ryzzen att ra sitt skrot och åka hem!

Alla önskar väl att ryssen skall åka hem. Men till sakfrågan så tror jag alla normala önskar ett slut på denna skit. Men just nu känns en kopia av Korea troligast.
Citera
2023-05-13, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Då ger du ju Putin rätt i att väst vill utrota Ryssland det är ju dumt !!

Ja, de måste utrotas, och ironiskt nog helt deras eget fel. De initierade detta, och de kommer behöva raderas för detta, och för vår säkerhet och stabilitet i väst.
Citera
2023-05-13, 23:41
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Vill inte alla normala människor ha fred? Vart är världen påväg om man vill se folk dö?

Saken är ganska enkel:

1. Först ska Putins soldater ut ur Ukraina.
2. Sedan kan vi prata om fred.
Citera
2023-05-13, 23:43
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Då ger du ju Putin rätt i att väst vill utrota Ryssland det är ju dumt !!
Nej. Om de åker hem till sitt land vill ingen döda dem.
Så länge de är i Ukraina önskar jag bara att de dör.

Är du en av de som köper att det är ett existentiellt hot mot Ryssland om de inte tillåts invadera grannländer?
Citera
2023-05-13, 23:45
Medlem
Ukrainska militärens talekvinna, Hanna Maliar( jag utgår ifrån att hon inte är en Lier....) säger att den ukrainska offensiven runt Bakhmut fortsätter i två riktningar och att man avancerar gradvis.

Inne i själva staden är situationen mer komplicerad men hon påstår att Ryssland inte kan ta kontroll på grund av det hårda försvaret.

Allt enligt Ukrinform, latest news.

Min uppfattning är att det verkar vara seriöst. Man pressar Ryssland i två anfallriktningar. Bra man kan göra offensiver före den stora offensiven som nog blir i söder.
Citera
2023-05-13, 23:47
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Ja det verkar vara något gigantiskt missilanfall på gång. Mitt under ESC. Skall kanske knäcka den Ukrainska offensiven och försvarsviljan. Det är bara att hoppas att Ukrainas luftvärn fungerar bra.

Det kommer inte att fungera, det spelar ingen roll vad ryssen gör nu, det är kört! That's it, game over. Tja, de kan ju ta till kärnvapen, sen är det slut på riktigt!
Citera
2023-05-13, 23:52
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
En liten milittärparad kommer körandes i Prag, gissningsvis på väg österut. Titus MRAP, Pandur APC, Dana SPH och en minröjare.

https://twitter.com/praisethesteph/status/1657447237167767553

Ryssen har en möjlighet nu, att köra hem och respektera 1991 års gränser. Sen kanske vi kan börja tala med er, men det kommer att bli dyrt, mycket dyrt, Ukraina ska återuppbyggas och ni ska betala. Alternativet är inget alternativ, det blir kattskit för oss alla. Tyvärr finns alternativet att ryssen är bindgalen, så se till att ni är preppade!

Edit:
Oligarker har ingen framtid i Ryssland.
Citera
Medlem
88SONs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tillsson
Ska bli kul att se hur de 63 ton tunga kolosserna drivna av en bränsleslukande gasturbin tar sig fram i leran. Skulle inte tro att USA tillåter att Ukraina sätter in dem i strid. De får nog patrullera runt inne i Kiev.

Leran? Det är försommar, det mesta är torrt just nu
Just därför UKR väntat med sin offensiv, för att inte fastna i leran
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Ukrainska militärens talekvinna, Hanna Maliar( jag utgår ifrån att hon inte är en Lier....) säger att den ukrainska offensiven runt Bakhmut fortsätter i två riktningar och att man avancerar gradvis.

Inne i själva staden är situationen mer komplicerad men hon påstår att Ryssland inte kan ta kontroll på grund av det hårda försvaret.

Allt enligt Ukrinform, latest news.

Min uppfattning är att det verkar vara seriöst. Man pressar Ryssland i två anfallriktningar. Bra man kan göra offensiver före den stora offensiven som nog blir i söder.

Skall bli intressant att följa med om Shjogu "matar" in reserver (som nog behövs på andra ställen) i grytan Bakhmut, eller tar ett steg tillbaka. Antar att man hör det först ifrån Prigozin..., om det inte fylls upp..
Citera
2023-05-13, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Det kommer in rapporter nu att bilderna från Ternopil är fejkade av ryssen. Liksom igår från Khmelnytskyi. Tror ryssen verkligen att man kan vinna ett krig genom fejkade explosioner??

https://t.me/operativnoZSU/96198
De enorme flammene skal være fra Iran i fjor.
Men selvsagt så kjøper mange russere og idiotene her i vest dette.
Citera
2023-05-13, 23:59
Medlem
Drozds avatar
Klipp på den enorma svampmolnsexplosionen av ammo-förråd i Chmelnytskyj:

https://www.bitchute.com/video/inLxvpqNkfIS/

Har säkert postats redan, men inget snack om att ryssen hamrar hårt nu på Ukrainas försörjningslinor inför en eventuell AFU-offensiv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in