2023-05-13, 22:10
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Ja du verkar ha hittat snabba källor ikväll. Såg precis en rapport om explosion i Ternopil i västra Ukraina.

https://t.me/operativnoZSU/96185
Det hade jag missat. Inga fler rapporter i nuläget, så vitt jag kan se. Förutom Ternopil.
Citera
2023-05-13, 22:10
Medlem
Tralfamadores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhatTheHeck
Har du tittat på kartan och sett hur lång gränsen är för både sidorna över områden som Ukraina, om jag förstått er korrekt... gett bort till"ryskatrollarmen". Ryssland har grävt ner sig rejält så för dom kan de bara sitta ut och invänta. Det är dom som erövrat områden som Ukraina/väst vill ha tillbaks.

Min poäng är fortfarande. De borde förhandla fred och sluta med dödandet. Om motoffensivet inte knuffar ut Ryssland så kommer väst upphöra med att skänka vapen/pengar. Ju längre tiden går ju fler tänker som jag. Om ni som sitter här och är villiga att varje Ukrainare ska dö för eran sak, varför åker inte ni själva ner dit? Ni har ju en stenhård ideologi att luta er mot.

Ni gör mer nytta där än kalla oss som är för freden för rysstroll.
Förhandla om fred? Varför då. Om Ukraina tror att de har en god chans att kasta ut inkräktaren finns det ingen orsak att förhandla. Man kan inte stövla in i ett hus, mörda familjemedlemmar och länsa huset och sedan hoppas på amnesti. Att sluta fred med en sådan falsk och opålitlig fiende, en notorisk lögnare som Ryssland är ingenting värt. Ryssland skiter ändå i gågna avtal.

Sluta låtsas bry dig om ukrainare rysstroll. De har en hög moral och slåss för sitt folk, sin kultur och sitt land. Varför sitter du själv här och bräker? Ner till Bakhmut med dig och bli till köttfärs för den stinkande ideologi du sprider. Då har du iaf gjort någon nytta och så slipper vi höra när du sätter dina idiotiska tankar på pränt.
Citera
2023-05-13, 22:12
Medlem
Senilixs avatar
Citat:
Har du tittat på kartan och sett hur lång gränsen är för både sidorna över områden som Ukraina, om jag förstått er korrekt... gett bort till"ryskatrollarmen". Ryssland har grävt ner sig rejält så för dom kan de bara sitta ut och invänta. Det är dom som erövrat områden som Ukraina/väst vill ha tillbaks.

Min poäng är fortfarande. De borde förhandla fred och sluta med dödandet. Om motoffensivet inte knuffar ut Ryssland så kommer väst upphöra med att skänka vapen/pengar. Ju längre tiden går ju fler tänker som jag. Om ni som sitter här och är villiga att varje Ukrainare ska dö för eran sak, varför åker inte ni själva ner dit? Ni har ju en stenhård ideologi att luta er mot.

Ni gör mer nytta där än kalla oss som är för freden för rysstroll.
MEN - varför tänker Du så om Du nu gillar fred?
Inser Du inte att folkmordsinvasionen är problemet och roten till kriget, inte att försvara sig mot det...
Citera
Medlem
Vad var det ryssarna sprängde idag i Khmelnitsky? En jävla smäll var det iaf.
Citera
Moderator
farbror_barbros avatar
Trådens ämne är INTE Serbien och Kosovo. Inte heller Tjetjenien. Inlägg raderade.

/Mod
Citera
2023-05-13, 22:13
Medlem
Dessa smutsiga pissryssar i tråden vill helt plötsligt sluta kriga och vara Fredsduvor. Undrar varför😁

Personligen vill jag se så mycke rysk hjärnsubstans som möjligt🤩

Spännande dagar det vart. Får se hur massivt nattens anfall från pissryssen blir.
Citera
2023-05-13, 22:13
Medlem
Tralfamadores avatar
Citat:
Vad yrar du om? Exakt min poäng som jag skrivit om tidigare. Du är en skolboks exempel på någon som gör mer nytta i Ukraina istället för att sitta här i lilla landet lagom och ge order och prata som att du har alla svaren. Skillnaden mellan mig och dig är att om jag känt som du skriver, så hade jag packat en väska och åkt och hjälpt till. De säger själva att de behöver all hjälp de kan få, i form av soldater osv.

Så vad väntar du på?
Argumenten tog visst slut när man måste åka ner och strida för att ha en åsikt som motstrider Rysslands. Patetiskt.
Citera
2023-05-13, 22:15
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Du är inte trovärdig, du har stöttar ryssarna hela tiden, så varför tror du att jag ska tro dig när de som stöttar ryssarna har sagt samma sak hundratals gånger tidigare här. När det går dåligt för ryssarna kommer alltid samma sak.

Så jag tror dig helt enkelt. Men du kanske visa på något som gör dig trovärdig. Finns det något sådant?
Det är en vanlig taktik bland allsköns foliehattar att försöka framställa pålitligare källor som lika bristfälliga som deras egna och på så sätt bara så tvivel och osäkerheter. Inte sällan framförandes att "sanningen måste ligga någonstans mitt emellan".
Senast redigerad av MrArtur 2023-05-13 kl. 22:25.
Citera
2023-05-13, 22:16
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TooL
Vad var det ryssarna sprängde idag i Khmelnitsky? En jävla smäll var det iaf.
Är det inte jäkligt svårt att avgöra vilka videor som faktiskt visar det de uppges visa? På en del är det mörkt på himlen och på andra ljust. Jag har sett någon som ser ut att vara från typ Syrien. Men det lutar väl åt bränsle, om de videor som skulle kunna vara äkta är det.
Citera
2023-05-13, 22:17
Medlem
Alsenos avatar
Citat:
Vad är ditt problem? Om en person tycker A och en annan tycker B... då anser du att personen som tycker B, är lögnare och hans åsikt eller ord är mindre värda? Tycker du låter väldigt fascistisk i ditt sätt att chatta. Har skrivit detta tusen gånger. Jag litar ej på myndigheterna och tror knappast på vad aftonbladet skriver.

Kollar du runt om i världen och ser vad som sker så inser du snabbt att vi matas med lögner. Du sitter tryggt här i Sverige och du verkar vara mer än OK att folk dör där. Ditt blodtörst stör mig.

Men du tror på ryska myndigheter? Ditt hat mot väst och Ukraina, hur kommer det sig?
Citera
2023-05-13, 22:22
Medlem
sektledarenIIs avatar
Citat:
För han säger ju att de behöver ge mer för att de ska kunna köra igång offensivet?!? Du ju verkligen tappad. Har du ens läst tidningen? Zelenski vill ha mer än vanligt för att han ska, enligt honom själv! Knuffa ut Ryssland ur Europa. Hur mycket har du skänkt? För du verkar ha skänkt rätt mycket eftersom du tror starkt på Ukraina, de bara skicka halva lönen dit. Har du gjort det? Eller kan du dela med dig av hur du har hjälpt Ukraina?

Låt mig gissa, att ryssen drar sig tillbaka på rätt sida gränsen och sen förhandlar är inget du stöttar?
Citera
2023-05-13, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Är det inte jäkligt svårt att avgöra vilka videor som faktiskt visar det de uppges visa? På en del är det mörkt på himlen och på andra ljust. Jag har sett någon som ser ut att vara från typ Syrien. Men det lutar väl åt bränsle, om de videor som skulle kunna vara äkta är det.

Jo men det verkar ha smällt många gånger från samma ställe. Såg någon som gjorde en timelapse från sin lägenhet och den stora jäveln är på natten sen brinner det och smäller fler gånger ända tills det blir ljust.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in